• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    sarak skrev 2013-11-01 19:11:17 följande:

Åh vad jobbigt för dig! Men inte långt kvar, hoppas du kan känna dig okej sista biten. Håller såklart tummarna för att din bebis kommer ut stark och frisk trots att hon är liten. Kram
    Tack!
  • sarak
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-01 21:53:41 följande:
    Vad är det för reklam lådor? Hur får man tag på dem?

Googla på babybox. Jag har hämtat ut min pampers babybox på babyproffsen. Innehöll en blöja, en tvättlapp, några trosskydd och en dreglis. Vet inte om det var värt besväret.

Har anmält mig till Libero också, tror man får deras box på BB?? Fast inte alla BB som delar ut.

Apeteksgruppen har också, men har inte hämtat där då vi inte har något sånt apotek i närheten. Någon som vet om det är värt att åka en bit för den boxen?

Den absolut bästa gratisgrejen hittills är erbjudandet från Kappahl. En gratis body och 25% på valfri vara + att jag fick 75 kr när jag blev medlem i deras kundklubb. Så jag var där och hämtade en newbie body och en stickad newbie overall nästan alldeles gratis!!

Vet att du kan få en napp från mum också om du gillar dom på facebook. Jag har dock inte gjort det då min graviditet ännu är hemlig på facebook, hihi...           
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-11-01 19:22:07 följande:

Men fy! Tror dom du kan gå tiden ut?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tveksamt antagligen, men gärna en vecka till så till 36+0, men så vet man aldrig heller.
  • Nania
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-01 21:56:49 följande:

Va någon som skrev att när man tar sprutan så sent i graviditeten så hinner inte bebisen få skydd av det iaf. Men jag har inga bevis på der då jag bara läst någon skriva det.

BF 19 DECEMBER ???
    Jag har fått beskedet från läkarvården att det tar ca 2veckor från det man tar den till bebisen i magen är skyddad med.
  • moruri

Köpte aldrig nå gravidkläder förutom Leggings som ligger i tvätten. Börjar bli riktigt deprimerande att sätta på sig kläder när jag inte är den som uppskattar magtröjor. :(

• siolina

Det var jag som sa att influensavaccinet inte hinner ge bebisen skydd, för det är vad jag har fått höra. Vill man vaccinera mig kan man ju göra det, vill man låta bli kan man låta det, är man osäker är det nog bäst att rådfråga någon läkare eller liknande man litar på!

• MissKaos

Pampers och Libero.

Jag fick libero väskan på mvc och pampers hämtade jag på babyproffsen. Man snmäler sig på nätet och får en lapp att ts med. Enkelt och bra. Pampers fanns blöjprov ngn torklapp samt rabattkupong på blöjor tvöttlappar i. i libero ett litet paket blöjor bindor hängleksak till vagnen barnolja tvättlappar. Rabattkupong med tror jag. Kronans droghandel och apoteksgruppen har liknande grejer. Och ja, kapahl var ji bäst! Gratis body ett plag 20% samt 75 kr när man blev medlem!

MariaOchNiklas skrev 2013-11-01 21:53:41 följande:
    Vad är det för reklam lådor? Hur får man tag på dem?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jobbigt. Hoppas på 36+0!!

Nania skrev 2013-11-02 09:28:56 följande:
    Tveksamt antagligen, men gärna en vecka till så till 36+0, men så vet man aldrig heller.

• Cornelia 084

Känns som jag ska tappa magen & rörelser känns i muffen, inte så behagligt ;) Har ni märkt ifall era magar sjunkit ngt? För visst måste min ha gjort det?

• MissKaos

Min sjönk för flera veckor sedan. Och det är obekvämt att ha den i knäeet men slönt att kunna andas..

Cornelia 084 skrev 2013-11-02 17:30:31 följande:
    Känns som jag ska tappa magen & rörelser känns i muffen, inte så behagligt ;) Har ni märkt ifall era magar sjunkit ngt? För visst måste min ha gjort det?

Svar på tråden December bebis 2013