• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid
    Repan skrev 2013-11-04 20:41:25 följande:
    Hur fungerar det vid sjukskrivning för foglossning?

Jag kommer inte klara av att fortsätta studierna, eftersom jag idag fick reda på att läraren inte kommer tillåta mig ha anpassade uppgifter (= individuellt arbete istället för grupp) under e här fem veckorna. Då kan jag, trots hennes skepsis, inte fungera då jag måste ligga ner och vila stora delar under en dag. Och alltså inte kan befinna mig i skolan på grupparbeten flera timmar varje dag. Det går helt enkelt inte, det gör för ont.

Men nu är jag panikslagen då jag måste få läkartid och hur får man det så snabbt som möjligt? Min BM är jätteloj och även om jag har tid där i morgon är jag rädd att de bara ska rycka på axlarna o säga att jag får väl vänta två veckor på den tiden... veckor som jag då inte sen får ersättning för? Samtdiigt som jag inte kan gå i skolan...  Det förstör min ekonomi ganska grovt alltså.

För sjukskrivningen gäller från den dagen läkaren skrivit intyget, om den alls går igenom dvs.? 
    Min läkare sjukskrev mig på heltid för foglossning och onda sammandragningar. Men på Fk kunde dom baa godkänna på halvtid för foglossning om det inte var så pass illa att jag behövde sitta i rullstol

• MissKaos

Blixten slog ner i vårt hus i natt strax efter tre.

Det lät hemskt all el surrade och sen blev det svart... ingen brand allt verkar ha klarat sig utom comhem som är utslaget. Känner mig lite chockad nu. Tänker på vad som faktiskt kunde ha hänt! Blixten lyste upp hela sovrummet till dagsljus och det bara sprakade till. Tur vi har jordfelsbrytare! Den slog till och ngn propp gick.

Har ont/är jätte öm där äggstockarna brukar sitta. Kommer och går. Känns som när man hade satt in spiral utan att ha fött barn typ. Ngn som känner igen detta? Känns inte helt ok.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh vilka undrrbara magsr Fia och Mourori!

Kommer baddräkts bild när nätet åtetvänder!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Äntligengravid: jag fick heltid från fk för foglossning o jag har varken suttit i rullstol eller kryckor. (Även om jag gärna hade åkt i rullstol där ett tag ;) )

• Lina1990

Nån som vet nån bra affär där de har bra utbud på gravidbaddräkt? Inte allt för dyr alt en man kan använda om man inte är gravid med. Känns onödigt nu när de inte e så långt kvar o lägga massa pengar men vattengympar och ska på spa på vår årsdag o jag har fått så mkt bristningar på magen :(

• MissKaos

Ullared om du känner ngn som ska dit.

Kolla lovly mama på nätet

Lina1990 skrev 2013-11-05 14:27:13 följande:
    Nån som vet nån bra affär där de har bra utbud på gravidbaddräkt? Inte allt för dyr alt en man kan använda om man inte är gravid med. Känns onödigt nu när de inte e så långt kvar o lägga massa pengar men vattengympar och ska på spa på vår årsdag o jag har fått så mkt bristningar på magen :(

• Repan
    Äntligengravid skrev 2013-11-05 11:34:15 följande:
    Min läkare sjukskrev mig på heltid för foglossning och onda sammandragningar. Men på Fk kunde dom baa godkänna på halvtid för foglossning om det inte var så pass illa att jag behövde sitta i rullstol

Oj det låter knepigt, nu kan man ju typ inte vara sjukskriven på halvtid från studier.. eller alltså det går ju inte när man pluggar heltid. Antingen eller liksom.

Vet att de kan vara hårda på foglossning, men jag har en BM som pratat om sjukskrivning länge och jag ska få citodon utskrivet, jag går på kryckor, har bälte och går knappt ut i veckorna osv, så jag hoppas på förståelse...
    Lina1990 skrev 2013-11-05 14:25:14 följande:
    Äntligengravid: jag fick heltid från fk för foglossning o jag har varken suttit i rullstol eller kryckor. (Även om jag gärna hade åkt i rullstol där ett tag ;) )
    Hoppfullt! Hoppas verkligen dom ska se hur ont jag har. Jag har ju väntat in i det sista med detta, det är liksom inget jag vill utan jag ger upp och inser att jag inte kan mer nu bara...

Bebis BF 20 december 2013
  • Lina1990

Fanns bara en på Ullared när jag va där o den satt förskräckligt dåligt :p vill gärna kunna prova den med i affär

• Äntligengravid
    Lina1990 skrev 2013-11-05 14:25:14 följande:
    Tänk vad olika det kan vara. Jag har ju både foglossning och onda sammandragningar. Och så yrsel. Så jag orkar knappt göra nånting. Lämnar barnen vid skolbussen varje dag men sen är jag oftast bara hemma. Försöker jag hitta på nåt har jag vansinnigt ont i flera dagar sedan. Är lite förvånad över att läkaren inte kollat min livmodertapp. Hade samma problem när jag väntade min dotter och då var livmodertappen påverkad tidigt. Och jag var sjukskriven på heltid då från typ vecka 20. Nu går jag hemma med sjukpenning på halvtid och hoppas jag får alfakassa för den andra halvan. Är ju så drygt att det tar sån ång tid till dom beslutar på fk. Tog nog minst 40 dagar från att jag skickade in till jag fick veta att jag inte var beviljad på heltid utan bara halvtid.
Svar på tråden December bebis 2013