• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Inte jätteofta vi har sex. Tycker inte det varit så upphetsande när jag varit gasig i magen och kunnat göra nr 2 var 3-4 dag. När vi väl haft sex så är det bra. Får även en hel del sd och fv av att ha sex. Får bli från den 28 november då det är exakt 3 veckor kvar till bf. Hoppas på att färdknäppen kan funka

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Moruri: varför ska sköterskorna titta på när du ammar för? Det gjorde de inte på det bb jag låg på. De sa bara till att om vi undra över något eller behövde hjälp va det bara att säga till. Jag tänker ligga kvar på BB i 2 dygn om det inte råkar vara julafton. För då vill jag gärna hem till dottern om jag nu orkar. Tror det är viktigt att lyssna på vad kroppen säger då man ska orka ta hand om 2 barn i framtiden.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • siolina

Moruri, det låter inte precis som ett drömscenario för en nyförlöst! Skulle tycka det kändes helkonstigt att ligga på sal.
    Hos oss får man eget rum och partnern får sova kvar så det är ju en helt annan grej. Två nätter kändes lagom och väldigt skönt sist, nu är det möjligt att vi ändå kommer vilja åka hem tidigare om det går med tanke på storasyster.

• MissKaos

Jag fick enkelrum sist. Och blev så ompysslad av personalen. . Hafe nog tur! Amnibgen ja han sög rätt på fl och sen funlafe det förutpm att han gick ner mkt för mkt så vi fick tillmata lite. Inga problem alls med amningen gick omkring på bb med ötandes baby..

moruri skrev 2013-11-03 10:54:20 följande:
    Jag känner mig inte alls bekväm på bb. Dela rum med någon främmande och deras bebis. Jag känner mig inte alls bekväm i att varken någon annan nybliven mamma eller sjukhuspersonal ska sitta och titta när jag ammar.. Dessutom får ju inte sambon sova över heller och jag har aldrig sovit utan Ferdinand, nej jag vill då allt få komma hem snabbt då jag känner mig så mycket mer bekväm här hemma. Så förhoppningsvis om allt går bra åker vi hem samma dag. Känner inte att jag fick ut något av att vara kvar på sjukhuset sist, bara riktigt äcklig mat!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Jag kommer vilja åka hem så fort som möjligt. Bara allt är bra med mig och bebis.

Vi stannade en natt på bb sist. Vi hade tur och blev ensamma i vårat rum. Jag hade fått panik om vi skulle dela rum med några andra och en skrik-bebis.

Vi hade det jätte lugnt och skönt. Karln fick en egen säng. Men jag trivs inte på sjukhus!

Leonora skrek knappt en enda gång på 2 veckor så jag hoppas det här barnet är lik sin syster :)

• moruri

Bor i Malmö och det är så hög belastning på bb här så det är dubbelrum för alla och sambon får gå innan natten och komma tillbaka på morgonen, man får inte ha några besökare eller ta ut bebisen utanför bb, asdålig mat, de kom och skulle titta hur man ammade hela tiden dessa påstridiga sjuksköterskor även fast jag skrivit i förlossningsbrevet att jag ville sköta detta själv och frågar om jag vill ha hjälp.
    Nej, som sagt vill jag bara komma hem så fort som möjligt!

• Lina1990

MissKaos: är det så på alla ställen i Gbg att killen får stanna och man får enkelrum?

• MariaOchNiklas

Då förstår jag absolut att du vill hem. Skulle blivit tokig om någon tittade hela tiden och påpeka allt med amningen. På bb där jag kommer att få ligga får man heller inte ta emot besök mer än sin andra hälft och ens egna barn. Det tyckte jag va en bra regel. Hade blivit tokig om alla kommit och hälsat på där.

moruri skrev 2013-11-03 12:44:45 följande:
    Bor i Malmö och det är så hög belastning på bb här så det är dubbelrum för alla och sambon får gå innan natten och komma tillbaka på morgonen, man får inte ha några besökare eller ta ut bebisen utanför bb, asdålig mat, de kom och skulle titta hur man ammade hela tiden dessa påstridiga sjuksköterskor även fast jag skrivit i förlossningsbrevet att jag ville sköta detta själv och frågar om jag vill ha hjälp. Nej, som sagt vill jag bara komma hem så fort som möjligt!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • corky

Vi har precis fått förlossning och bb ombyggt här, och det blev att innebära att man får eget rum och att partnern får sova kvar. Känns jätteskönt, då jag skulle ha jättesvårt att sova i 4sal som det var tidigare!

• MissKaos

Då fanns det få enkelrum. Jag blev dom sagt bortskämd. . Dom fick in då många så jag han inte få äta på fl utan fick mackor på bb. Då fick jag enkelrum. Ja han fick sova där men valde hemma. Han var sjuk och utpumpad. Så ett bra val!

Lina1990 skrev 2013-11-03 14:17:39 följande:
    MissKaos: är det så på alla ställen i Gbg att killen får stanna och man får enkelrum?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013