• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Tuttiluttan - Det blir säkert bättre sen efter att bebisarna är här tänker jag! Går å visa kärlek å uppskattning på annat sätt med! Har dock klurrat på det väldigt länge om det var fler som tappat stinget lite nu under graviditeten! Känns något bättre av att veta att man inte är ensam!

• sarak
    moruri skrev 2013-11-02 21:41:22 följande:
    Någon här btw som har tänkt sig en tidig hemgång? (förutsatt att bebis och ni mår bra och det inte fanns några komplikationer)

Ville egentligen gå hem med sonen senare samma dag men all personal va HELT emot det och fick mig att känna mig dum så stannade en natt mot min vilja..

Första barnet så jag kan ju inte veta hur jag ska känna, men känslan är att jag kommer vilja stanna kvar så länge som möjligt. Få chans att vila lite, få till amning och lära känna varandra. När vi väl är hemma kommer bonusbarnen vilja vara involverade, vilket ju såklart är bra, men vet själv hur stressad jag kommer bli om dom står och tittar på när jag ska amma och det inte funkar... Typ... 
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 21:17:43 följande:
    Ja, en kanske privat fråga men hur känner ni inför sex nu?! Min lust har droppat nääästan helt.

Lusten har nog funnits där hela tiden. Det är orken som inte finns för min del. Har varit lååånga perioder utan sex när jag inte orkat. Sedan perioder med ganska mycket sex om jag tex haft semester eller det allmänt har varit lite lugnare.

Ska jobba 2 veckor till, sedan ska jag vara ledig 2 veckor innan BF. Då ska jag ta det lugnt och vila så vi orkar med riktigt många färdknäppar   
  • MissKaos

Jag hade nog sagt nej till att bli tittad på om det inte fungerar. Iaf första dagarna!

sarak skrev 2013-11-03 07:14:54 följande:
    Första barnet så jag kan ju inte veta hur jag ska känna, men känslan är att jag kommer vilja stanna kvar så länge som möjligt. Få chans att vila lite, få till amning och lära känna varandra. När vi väl är hemma kommer bonusbarnen vilja vara involverade, vilket ju såklart är bra, men vet själv hur stressad jag kommer bli om dom står och tittar på när jag ska amma och det inte funkar... Typ... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Oj, jag kommer nog troligen vilja åka hem ganska snabbt! Får sådan ångest av sjukhus. Å andra sidan så är det mitt första barn och det kanske vore smart att stanna kvar lite längre.

• Lina1990

Vi har haft det tre ggr sen juni så det har dött av helt, varken jag eller min sambo är sugna på det. Gör inte så mkt vi kramas o pussas ju ändå och det är viktigare för oss än sex. Känner mig bara klumpig och obekväm, inte speciellt vacker. Och det känns helt fel när man vet att den lille e i magen helt plötsligt känner man en spark, upphetsande? Njaeeh :p

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-02 21:03:59 följande:
    Jag lär gå över. .. skulle gärna föda i slutet av nov. Och snabbt när fsk är öppen..

Haha, ja det lät praktiskt.
    Min får nog gärna komma 4 dec när det är beräknat. 
    Jobbar till 18 november och sista veckan på jobbet kommer vara väldigt hektisk.
    Så behöver nog ett par veckor för att samla kraft och ladda inför förlossning. Bara pyssla och packa om bb-väskan och få längta. Så hinner vi förhoppningsvis bli klara med både nya sovrummet och badrummet också, även om vi har fungerande sovrum och badrum redan nu så det är ingen katastrof om det inte blir så.     
    Visst längtar jag efter att få min lilla bebis, men jag har haft sån tur som mått så bra och fortfarande mår alldeles fantastiskt, så jag har inget emot att vara gravid några veckor till. Kan dock tänka mig att det är drygt som tusan att gå över tiden. Det vill jag inte!  
  • siolina

Har kört lite hårt i helgen. Jätteont i fogarna och mensvärk nu. Sitter i soffan och pekar åt min sambo vad hon ska göra. Känns sådär, vill ju hjälpa till.

Vårt sexliv ligger också lite på is. Har ingen större lust just nu tyvärr. Tog ett tag för oss att komma igång efter barn nr ett också så det lär det väl göra även denna gång. Till våren kanske det blir lagom att sätta igång igen!

• moruri

Jag känner mig inte alls bekväm på bb. Dela rum med någon främmande och deras bebis. Jag känner mig inte alls bekväm i att varken någon annan nybliven mamma eller sjukhuspersonal ska sitta och titta när jag ammar.. Dessutom får ju inte sambon sova över heller och jag har aldrig sovit utan Ferdinand, nej jag vill då allt få komma hem snabbt då jag känner mig så mycket mer bekväm här hemma. Så förhoppningsvis om allt går bra åker vi hem samma dag. Känner inte att jag fick ut något av att vara kvar på sjukhuset sist, bara riktigt äcklig mat!

Svar på tråden December bebis 2013