• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Em me skrev 2013-11-19 23:42:58 följande:
    Jaså, hur kommer det sig?:)
    Gick över 15 dagar med dottern (född maj 2012)
  • Plopps80
    IdaJ skrev 2013-11-19 22:38:59 följande:
    Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

Jag har fött på östra och det gör jag inte om! Stressade barnmorskor på gränsen till irritation för att inte prata om bb. Omg fick fruktansvärt dåligt bemötande av de som arbetade där. De fick mig att känna mig helt dum i huvudet. Rekommenderar inte östra till min värsta fiende! Jag ska föda i Varberg eller om jag inte hinner så långt blir det Mölndal.
  • Plopps80

Tjejer se hit. Som andragångsföderska trodde man att man skulle känna igen allt men icke. I natt fick jag sååån kraftig "mensvärk" i mage och rygg. Smärtan var stark och höll i sig kom inte i intervaller. Magen var mjuk så det är ju inga värkar. Har svag molvärk nu också och har haft några kraftiga smärtsamma sammandragningar. Varje gång jag vänder mig i sängen eller reser mig upp gör det så fruktansvärt ont i tjejmagen att jag tappar andan. Kan inte gå rakt. Måste vända mig supersakta i sängen. Igår lutade jag mig framåt och då sa det "popp popp" långt ner i blygdbenet. Samma idag. Gjorde inte ont men det lät högt. Någon som upplever samma grejer som mig? Känner inte alls igen det.

• Lina1990

Repan: nej bara bilder tyvärr vi trodde man fick det men vi fick ändå en känsla för sjukhusen de berätta hur allt går till oså. Men jag tror faktiskt de e ungefär lika bra. Får du dåliga stressade barnmorskor så lär man ju tycka det sjukhuset är värdelöst medans en annan vart på samma sjukhus när de e lugnt o fått underbara barnmorskor o tycker det var jättebra. Måste ju finnas bra o dåliga på båda. En fördel med december är väll iaf att de nog har mindre att göra, den ena barnmorskan sa att december är den bästa tiden att föda om man tänker på förlossningen o bb

• Lina1990

IdaJ: tyvärr får man inte se rummen på riktigt bara på kort man sitter i en aula och får information. Men är det första barnet tycker jag absolut du ska gå dit! Spec östra det var mest lärorikt för hon som höll i de var så duktig. Lärde oss mer där på två timmar än på tre föräldrakurser! :p känner mig mycket lugnare inför förlossningen nu. Och skönt att veta vart man ska parkera o gå in när de e dags

• siolina

Plopp jag har också haft ihållande mensvärk och min barnmorska har sagt att det är förvärk. Det är nog inga konstigheter, livmodern håller ju ändå på att förbereda sig för något stort, så det verkar normalt med lite värk hit och dit. Men ring förlossningen om du är orolig, det är ju alltid säkrare än att lyssna på amatörråd här :)

• siolina

Mina bröstvårtor liksom sticker så man känner att man måste trycka lite på dem. Då kommer det ju mjölk. Känns ju onödigt kladdigt men samtidigt är det skönare att trycka när det sticker än att inte göra det. Hoppas detta betyder att amningen kommer att komma igång geschwint men jag antar att läckage innan inte har något att göra med hur det blir sedan.

Har sovit uselt i natt. Som att jag inte ens är trött liksom. Funderade på att gå upp och få lite nytta gjord men jag låg kvar. Nu när jag måste göra nyttan är jag dock sugen på på att sova lite. Typiskt.

• Plopps80
    siolina skrev 2013-11-20 09:12:51 följande:
    Plopp jag har också haft ihållande mensvärk och min barnmorska har sagt att det är förvärk. Det är nog inga konstigheter, livmodern håller ju ändå på att förbereda sig för något stort, så det verkar normalt med lite värk hit och dit. Men ring förlossningen om du är orolig, det är ju alltid säkrare än att lyssna på amatörråd här :)

Nä men vad bra jag tror stenhårt på förvärkar då. Upplevde inte detta med dottern. Är inte orolig så för bebisen rör sig varje dag trodde bara att om det var förvärkar skulle magen dra ihop sig och bli stenhård. Ligger här på soffan och det mol på både i mage och rygg. Kanske är tappen som utplånas. Hoppet är det sista som lämnar
  • MissKaos

Dom var kanongoa på östra. Födde ifs på spec. Gulliga snälla pch hjälpsamma. Samma sak nu när jag har varit där ynder graviditeten både läkare och bm har varit omhändertagande och proffsiga.

Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Var det Cilla Bloom som hade utb? Hon kom in och höll handen i slutet av min fl. Hade två bm på rummet och en uska. Privilegium! Gick utb förra grav den var så bra.

Lina1990 skrev 2013-11-19 22:59:42 följande:
    IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013