• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

En vecka kvar till bf!!

Påväg till bb Sthlm för en bedömning ifall igångsättning inom dom närmsta dagarna är gynnsamt i mitt fall. Svinnervös. Vill så gärna att det sker i helgen, risken är nog stor att det blir snitt annars.

• Plopps80

Miss kaos. Det ilar mkt i min fiffi också. Det gjorde det även i början av gravven. Min kompis har en teori om att när slemproppen bildas ilar det och när den lossnar ilar det. Hoppas hon har rätt. Känns som jag kommer föda snart. Har bara den känslan. Värkarna har ändrat karaktär hela jag känns konstig. Har dock inte sett minsta bit av någon slempropp så det kanske bara är önsketänk. Känner mig lite konstig med dov värk som strålar ner i låren samt ilningar upp i.

• MissKaos

Ilningarna brukar ju bero på att bebisens huvud trycker ner mot nerver. Hade det mkt med isak men inte så mkt denna ggn.

Cornelia 084 skrev 2013-11-20 22:54:22 följande:
    Miss Kaos: jag känner igen den pulserande känslan.. ibland känns det nästan som att bebis hand ska sticka ut från muffen... Har även en väldigt ilande/stickande känsla i underlivet trots att bebis varit fixerad i flera veckor nu. Olustig känsla!

Ja! Som om drn försöker trycka sig ut genom allt som inte är öppet! Knepigt.

Plopps: hoppas du är en av dom som inte ser skymten av proppen och att det är på g för dig typ i helgen istället..

Idag kommer vår inredning till klädkammaren och gubben har raserat sin rygg. No good! Skönt att bebisens rum i princip är klart. Saknas matta etc men det är inte så farligt. Allt är på plats i garderoben etc. Sängkläder tvättade vill bara få struket lakanen.

Försöker samla md att be bm kolla tappen idag. Kommer bryta ihop om den är 2cmnoch helt stängd.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.
    Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

• Nov13

Plopps: jag tror det är din tur att föda snart! Känns som din tur! Jag håller tummarna för att det snart drar igång! :)

• Plopps80
    Nov13 skrev 2013-11-21 10:10:38 följande:
    Plopps: jag tror det är din tur att föda snart! Känns som din tur! Jag håller tummarna för att det snart drar igång! :)

Tack! Hoppas det Och för dig är det nära. Gud så spännande!!! Öppen 3 cm tjo
  • Plopps80

Miss kaos. Det är nog olika ilningar min bebis är ju fixerad sedan flera veckor och när han sjönk ner i bäckenet ilade det inte utan kändes som hugg mer. Dessa ilningar jag menar sitter i slidan typ. Hade exakt så när jag plussat och när dottern skulle födas och även denna gång när jag plussade. Ilar är ett för snällt uttryck när barnet sjunker ner

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:
    När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.

4 dec är jag beräknad. Men jag går säkert över tiden. Har inga förvärkar eller så. Mår väldigt väldigt bra också, så det är inte hela världen om det dröjer en stund till. Vill mest bara föda för att jag längtar så efter en bebis!!
Svar på tråden December bebis 2013