• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Nov13 skrev 2013-11-21 10:09:02 följande:
    Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.
    Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

Åh vad spännande med bebis på gång!! Lycka till!
  • siolina
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:
    När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.
    Jag är beräknad till den nionde!
  • MariaOchNiklas

Beräknad till den 19 december. Så 4 veckor kvar. Får väl se om den vill komma tidigare. Vore så skönt om typ 2 veckor!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan

När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.

20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
  • IdaJ

Är beräknad den 9e, men tror att bebis vill stanna lite till faktiskt :)
  • IdaJ
    Repan skrev 2013-11-21 11:36:33 följande:
    20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
    Jag har inte heller fått nån gynundersökning. Fast jag är rätt glad för det faktiskt :)
  • moruri

Ja, också tänkt på att det verkar vara många som har blivit gynundersökta. Varför har ni blivit det? Pga problem eller att ni själva velat det? Aldrig blivit det inte med sonen heller..

Angående vikten: är väldigt överviktig redan innan graviditeten så de önskade att jag skulle öka 0kg och Max 6kg. Har nu gått upp 12 kg och 6kg bara de senaste två veckorna. Bm verkade orolig och ringde efter mitt besök och sa att jag kommer få ett till ultraljud för att se så inte bebisen är gigantisk :( . Den beräknades växa under 3500g vid tul i vecka 32 och hon tycker inte han verkar stor när hon klämmer på magen men ville att jag skulle göra ett till ultraljud iaf. Känns tråkigt att vara ett "riskfall" men blir väl bara trevligt att få se honom igen. Får väl se om jag ens hinner få en tid innan han kommer ut. 16 dagar till bf idag.

• FiaFunderar

Får inte heller gynundersökning och hinnsvepning kommer inte på fråga förän i vecka 41...

Och jag har fruktansvärd foglossning, kräkningar och mår väldigt dåligt, men det hör graviditeten till enligt BM :/

• MissKaos

Åh! Jag var öppen tre cm när jag kom in med första! Grymt utgångsläge ju!

Nov13 skrev 2013-11-21 10:09:02 följande:
    Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.

Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013