• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Ja rumpan syns.. och känns! Händerna är rätt långt ner och puffat boxar osv

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-20 21:16:26 följande:
    Ni kan alltså urskilja vad som är vad på bebisen nu?! Jag vill oxå det!! Känner bara buffar å knuffar å det buktar ut lite här å var ibland!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Varför jag blir ledsen av vikten är för jag är redan på tok för överviktig redan innan graviditeten och de önskade min viktuppgång skulle vara

• moruri

Dö app dö. Nu börjar jag seriöst gråta. Fucking fl radera hela mitt skrivna inlägg igen

• Lina1990

Moruri: jag har med gått upp mer än jag vill väger 93kg nu! Men jag har gjort upp en "plan" månad för månad så de mesta ska va borta till sommaren, på ett hälsosamt sätt för mig känns det mycket bättre nu när jag planerat och tagit reda på fakta hur jag kan bli av med de trotts amning. Jag tränar dessutom mer nu än innan graviditeten och är fast besluten att fortsätta träna efter graviditeten både med bebis och på pass som min egentid så sambon också får vara ensam med bebis.

• Plopps80

Ang förlossningen är jag livrädd så jag tänker inte på det. Vaknar ibland på natten kallsvettig efter någon mardröm och får svindel när jag tänker på vad jag har framför mig. Då många här är förstagångsföderskor tänker jag inte ventilera min rädsla här. Har gått hos kurator hela 3:e trimestern och så där. Alla upplever förlossningen så olika och jag hade en väldigt bra förlossning enligt "de lärda" ändå är jag rädd. Samtidigt vill jag bara att det ska hända så jag kan lägga det bakom mig. Drömmer ofta att andra föder barnet. Min sambo födde en gång och min bästa vän en annan. Önsketänk så klart. Haha.

• Plopps80
    greywolf skrev 2013-11-20 21:31:18 följande:
    Åh men då måste det ju vara en kille jag väntar! Vi har inte tagit reda på det just för att jag viöl ha kvar den överraskningen, men nu med bara tre v kvar försöker jag med alla knep för att lista ut vad det är i magen,. Varför i hela friden är just de här lukterna så tilltalande? Det sägs ju att man blir sugen på sådant som innehåller ämnen man lider brist av, typ apelsiner - cvitamin osv. Men bensin, garageolja...?

Sjukt att ha crawings på olja.
  • Cornelia 084

Miss Kaos: jag känner igen den pulserande känslan.. ibland känns det nästan som att bebis hand ska sticka ut från muffen... Har även en väldigt ilande/stickande känsla i underlivet trots att bebis varit fixerad i flera veckor nu. Olustig känsla!

• FiaFunderar

Härliga halsbränna! Jag gick och la mig kl 22 och sover fortfarande inte nu kl 01 pga denna vidriga halsbränna!

• Plopps80

Kan inte sova om nätterna alls nu. Bra på ett sätt att ha övat på sömnbrist men å andra sidan hade det varit skönt att få sova sista tiden medan man har möjlighet Somnade 24, vaknade 01,02,03 för att kissa. Räcker att ha tre droppar kiss i blåsan för att det ska spränga i magen och jag kan inte gå upprätt. Kl 03:30 kom dottern in till oss och snurra runt å sen började sambon snarka. 04 gick jag och kissa igen och la mig i dotterns säng. Höll precis på att somna när jag fick onda förvärkar precis som när mensen kommer på natten. 05:30 vaknade dottern och nu är man relativt mör.

Svar på tråden December bebis 2013