• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Skönt, känner mig piggare idag. Till stallet en sväng, sen med mamsen till IKEA. Köpa det sista som behövs för att få klart här hemma. Förhoppningsvis kommer elektrikern och gör klart idag, så fattas bara inkoppling av golvvärmen i badrummet. Men vi skulle kunna ställa i ordning allt i helgen. Så bebis är förhoppningsvis välkommen nästa vecka Fast den verkar inte ha någon brådska....

BF 4 dec
  • Cornelia 084

På nåt sätt känns det som att det kan vara på G idag, eller så är det nåt jag så gärna vill att jag inbillar mig ;)

Vaknade kl 6 imorse och kunde verkligen inte somna om, hade en olustig känsla i kroppen och ett lite lätt illamående. Nu har en kraftig mensvärk tilltagit samtidigt som jag måste springa på toa för att göra nr 2 flera ggr. Dock håller mensvärken i hela tiden och kommer alltså inte och går så som värkar gör :/

BF 17/12

• Plopps80
    Nov13 skrev 2013-11-21 22:50:35 följande:
    Jag hoppas det sätter igång snarast för dig Plopps! Håller mina tummar och tår. Här fick vi lite halvt panik. Insåg att vi inte har en enda bild på mig och min man med magen (hatar att vara med på bild) så nu har vi klätt upp oss, jag har sminkat mig samt lockat håret för att få till någon fin. Synd att vi gör det nu när jag är så svullen dock. Får se hur detta går. Haha.

Tack! Hoppas bilderna blir fina! Jag fotar hela tiden med iPhonen. Tycker det är kul att se efteråt hur svullen och stor man var
    Repan skrev 2013-11-21 22:56:06 följande:
    Uuuugh sympatiserar verkligen. Orkar inte heller ha förvärkar.

Nää förvärvar är såå tråkigt. Har varit lugnt i natt men nu när jag kom upp började molvärken igen. Ska till barnmorskan idag då jag hade högt bldtr förra v. 140/90. Har legat på 120/70 hela tiden. Får fråga om denna molvärk. Måste ta med min lilla flicka idag som är ledig från dagis
  • Cornelia 084

När man är i vecka 36+2 och förlossningen startar försöker de då att stoppa värkarbetet? Någon som vet?

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-11-22 09:16:25 följande:

När man är i vecka 36+2 och förlossningen startar försöker de då att stoppa värkarbetet? Någon som vet?

Nej, det får fortsätta från 34+0 vad jag vet!
  • Nov13

Har också för mig att dom inte stannar från vecka 34+0. Iaf här i Sthlm vet jag då jag frågade vid ett tillfälle :)

Angående bilder har jag på magen på iphonen men ingen på mig och min man. Finns ju en anledning till det, är liksom bara enorm nu i vecka 39+0, inte sådär fin längre. Hatar liksom att vara med på bild smal och ogravid. Men vad tusan, kanske uppskattar jag bilderna i framtiden? :)

Har inatt haft några riktigt kraftiga förvärkar, och sen en del "vanliga". Ett dygn har gått sen svepningen och hoppas verkligen det tar fart. Är ju liksom sååå nära när jag är öppen 3cm och mjuk. Håller tummarna för att någon av oss får bebis i helgen! :)

• MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2013-11-22 09:16:25 följande:

Nej då är bebisen välkommen ut!
    JAg ar inne på östra pga prematura sd och då informernade dr mig om att efter 34+0 så stoppas ingenting.

Är du på G?

Jag fick ett bryt igår. Typ. Låg, och deppig och allmänt neråt. Vill få ut ungen nu! Får ångest vid tanken på att vänta och gå över.  Imorgon 38+0.  Har akupunktur  nålar hemma men vet inte vilka som sätts för att mogna på tappen mer än GV20. Någon som vet? Gah.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-11-21 22:38:41 följande:
    Jaha... Har haft värkar sedan i förmiddags. Har tagit 2 panodil varannan timme men det har inte hjälpt. Har haft rejält ont stundtals och vid 17 var jag säker på att förlossningen var igång. Men så vips var all värk bara borta och är fortfarande. Allvarligt. Vad är meningen med detta.

TA INTE PANODIL!! Det kan stoppa av en förlossning i tidigt skede! Läste en stor artikel om detta i vårdförbundets tidning, det var ngn serie om just förlossningen. Hoppas det är på G för dig då.

*blir sjukt avis* Vi har ju BF samma dag jue! Borde vara rättvist, så min med tog och hasade sig ut nu. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-22 10:18:44 följande:
    Har också för mig att dom inte stannar från vecka 34+0. Iaf här i Sthlm vet jag då jag frågade vid ett tillfälle :)

Angående bilder har jag på magen på iphonen men ingen på mig och min man. Finns ju en anledning till det, är liksom bara enorm nu i vecka 39+0, inte sådär fin längre. Hatar liksom att vara med på bild smal och ogravid. Men vad tusan, kanske uppskattar jag bilderna i framtiden? :)

Har inatt haft några riktigt kraftiga förvärkar, och sen en del "vanliga". Ett dygn har gått sen svepningen och hoppas verkligen det tar fart. Är ju liksom sååå nära när jag är öppen 3cm och mjuk. Håller tummarna för att någon av oss får bebis i helgen! :)

Håller tummarna!!

MEN för att vara tråkig så kan man gå öppen i flera veckor innan ngt händer. Hoppas det itne är så för dig utan att det sätter igång nu! 
Svar på tråden December bebis 2013