• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-20 19:44:05 följande:
    Tyvärr krävs sju för effekt.. iaf efter vad jag har läst

Det var ju inget kul. Hoppas det innehåller mycket C-vitamin eller andra nyttigheter. Gärna som hjälper mot förkylning. Min näsa producerar flera liter snor. I timmen. Bläää...
  • Äntligengravid
    FiaFunderar skrev 2013-11-20 18:36:25 följande:
    Så var det med min första dotter!
    Hoppas hon vänder sig igen. Det gör hon säkert. Har du mycket fostervatten som hon kan snurra runt i? :)
     Jo jag brukar ha väldigt mycket fostervatten. OCh så väldigt stor mage. Känns ju inte som det är nån idé  att försöka vända henne än iaf eftersom hon tydligen lägger sig som hon vill iaf. Ska till bm nästa tisdag och hoppas att hon lagt sig åt rätt håll då iaf

• MissKaos

Ieehhh någon som känner igrn detta? Det pulserar neråt i underlivet. Nu rör bebis runt o magen men känns som hrla underlivet pulserar känns helskumt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-11-20 20:21:31 följande:
     Jo jag brukar ha väldigt mycket fostervatten. OCh så väldigt stor mage. Känns ju inte som det är nån idé  att försöka vända henne än iaf eftersom hon tydligen lägger sig som hon vill iaf. Ska till bm nästa tisdag och hoppas att hon lagt sig åt rätt håll då iaf

Håller tummarna att hon är en lydig kicka och lägger sig som hon ska när det är dags :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-20 20:22:35 följande:

Ieehhh någon som känner igrn detta? Det pulserar neråt i underlivet. Nu rör bebis runt o magen men känns som hrla underlivet pulserar känns helskumt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag brukar känna armarna skitlångt ner o även när bebis vrider runt ansiktet lite - sjuk känsla. Nåt sånt?
  • IdaJ
    Lemondrop skrev 2013-11-20 19:58:03 följande:

Hejsan Tjejer!!
    Jag har bf 12/12 och antar att jag längtar precis lika mycket som er andra att få ha bebisen i famnen. Har haft en väldigt lätt graviditet  så här långt. Hoppas bara att förlossningen blir lika smidig så att jag inte "straffas" då Flört
    Väntar mitt första barn och igår packade jag BB väskan. Visste först inte om jag vågade göra det, tänkte att om jag gör det kommer han säkert att stanna till jul för att jag är förberedd. 
    Hur känner ni inför förlossningen? Jag måste nog erkänna att jag är rätt lugn inför själva förlossningen. Vet ju att det kommer att göra ont, men sen vet man ju inte så mycket mer vad som kommer att vänta en. Det som jag är lite nervös inför är när det "sätter igång". Hur det kommer att kännas, om vattnet går eller om allt startar med värkar och NÄR det kommer att ske.  Är en planeringsmänniska och vill ju veta exakt när det startar Flört
    Många här som har förvärkar? Jag har en del sammandragningar på kvällarna, men inga som gör ont. 

Jag drar mig också lite för att packa BBväskan, känns som bara för det så kommer dom stanna längre. Samtidigt vill jag inte packa i panik heller :) Få la se till att göra det jag med snart.

Jag känner mig också väldigt lugn inför förlossningen, är mer pirrig hur och när det startar :)
  • MissKaos

Vet inte.. känns som om ngt bågnar som om man trycker ut ett trumskinn hmm. Svårt förtklata! Tror det kom en bit slempropp sen. En mer ordentligt bit nu.

Kanske kan med be bm kolla status imorgon?

Repan skrev 2013-11-20 21:03:00 följande:
    Jag brukar känna armarna skitlångt ner o även när bebis vrider runt ansiktet lite - sjuk känsla. Nåt sånt?

• Förstaförsökaren26

Ni kan alltså urskilja vad som är vad på bebisen nu?! Jag vill oxå det!! Känner bara buffar å knuffar å det buktar ut lite här å var ibland!

• MissKaos

All frukt är väl bra? Massa nyttigt i.. lär ju onte skada!

sarak skrev 2013-11-20 20:09:55 följande:
    Det var ju inget kul. Hoppas det innehåller mycket C-vitamin eller andra nyttigheter. Gärna som hjälper mot förkylning. Min näsa producerar flera liter snor. I timmen. Bläää...

• greywolf

Åh men då måste det ju vara en kille jag väntar! Vi har inte tagit reda på det just för att jag viöl ha kvar den överraskningen, men nu med bara tre v kvar försöker jag med alla knep för att lista ut vad det är i magen,. Varför i hela friden är just de här lukterna så tilltalande? Det sägs ju att man blir sugen på sådant som innehåller ämnen man lider brist av, typ apelsiner - cvitamin osv. Men bensin, garageolja...?

Plopps80 skrev 2013-11-20 16:14:29 följande:
    Jag har stödstrumpor men det är så svårt att få på de nu så jag slarvar lite. Det gör inte jätteont men det sticker och spänner det kan även bli en sprängande känsla. Har druckit väldigt mkt Ramlösa undrar om det kan bidra? Mkt salter i det som binder vätska. Jag tror inte du blir så svullen om du klarar dig hittills! När har du BF? Jag samlar vätska väldigt lätt. Innan mens kan jag gå upp 2 kg i vatten. Det är nog efter min älskade lilla mormor. Hon är ofta svullen av vätska.
    greywolf skrev 2013-11-20 14:44:30 följande:
    Är det någon som har fått en hang-up på att sniffa bensin, aceton och andra starka lösningsmedel, typ? Känner mig helt knäpp pga detta men kan knappt släppa tanken vissa dagar, och drömmer om att få sniffa i en näsduk indränkt i bensin!? Läste några liknanade trådar här på FL om kvinnor med samma 'symptom' och de flesta verkade ha fått pojkar, så nu kanske jag vet vad det är för sort i magen!
    Jag har inte just dille på Acceton men däremot garage olja och lukten av källare. Vill äta källaren ha ha. Sjukt. Hade inte så när jag väntade dottern och nu ska det vara pojke enligt rul Spännande att se om det stämmer och du har en pojke i magen

Svar på tråden December bebis 2013