• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cecilialia

Någon mer som är uuuurtrött hela tiden? Vet inte var energin tagit vägen nu, vecka 37+1 idag. Är supertrött och kan sova hur länge som helst på dagarna. Orkar fortfarande träna hemma innan läggdags men vill inte ge mig ut och göra saker, är alldeles för trött. Usch vad jobbigt det är. Hur är det för er?!

• FiaFunderar

Idag har jag upplevt en ny smärta...

Kännt "mensvärk" för första gången den här graviditeten. Hade det imorse.

Sen känns det som att lillan lagt sig längre ner. Varje stag jag tar gör ONT!

Mina höftkulor och ländryggen gör ont konstant helt plötsligt!!

Kul om man ska ha det så här i 3-5 veckor till :(

• MissKaos

Allt verkar kunns vara normalt.. jag var helt sluten och hade 2cm lång tapp på bf+8 med sonen

pyysen skrev 2013-11-21 19:19:17 följande:
    En (kanske dum) fråga här nu men.... Jag är förstföderska så allt detta är nytt för mig. Men jag var på en inreundersökning idag och bm sa att livmodertappen är 1cm och mjuk men att jag inte har öppnats nått. Så nu undrar jag... När börjar man öppna sig? Är det först när livmodertappen är helt utplånad? Eller är det normalt nu som det var för mig? Är i v.36+4 idag btw.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ

Repan - Okej, skönt att höra att eran bm också tyckte att det va okej. Känns alltid skönare än när bara ens egna tycker det. :) Kom även att tänka på det att min tog ju också hjärtljuden precis efter hon hade känt om han va fixerad. Kanske lite stressad av det.

Misskaos - ah okej, det kanske det är. Vet inte alls hur det ska ligga i v38 :) Grejen va väl att jag hade ett sf-mått på 33 för två veckor sen. Så hon tyckte att det hade stigit väldigt mycket på så kort tid.

Sarak - ah okej, skönt när dom reagerar så. Grejen va att jag märkte på min bm att någonting va fel. Hon lyssnade mycket längre än vad hon brukar och såg bekymrad ut. Därför tog jag det kanske hårdare med. Sen när vi hörde att hon ringde förlossningen började alla möjliga tankar gå runt i huvudet på mig.Har fått en extra tid nästa tisdag, så det känns skönt, och skulle det vara något så va det bara att ringa förlossningen.

• Plopps80

Jaha... Har haft värkar sedan i förmiddags. Har tagit 2 panodil varannan timme men det har inte hjälpt. Har haft rejält ont stundtals och vid 17 var jag säker på att förlossningen var igång. Men så vips var all värk bara borta och är fortfarande. Allvarligt. Vad är meningen med detta.

• Nov13

Jag hoppas det sätter igång snarast för dig Plopps! Håller mina tummar och tår.

Här fick vi lite halvt panik. Insåg att vi inte har en enda bild på mig och min man med magen (hatar att vara med på bild) så nu har vi klätt upp oss, jag har sminkat mig samt lockat håret för att få till någon fin. Synd att vi gör det nu när jag är så svullen dock. Får se hur detta går. Haha.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-21 22:38:41 följande:

Jaha... Har haft värkar sedan i förmiddags. Har tagit 2 panodil varannan timme men det har inte hjälpt. Har haft rejält ont stundtals och vid 17 var jag säker på att förlossningen var igång. Men så vips var all värk bara borta och är fortfarande. Allvarligt. Vad är meningen med detta.

Uuuugh sympatiserar verkligen. Orkar inte heller ha förvärkar.
Svar på tråden December bebis 2013