• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina
    Repan skrev 2013-11-21 11:36:33 följande:
    20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
    Inte min heller. Skulle i och för sig kännas skitskumt om hon gjorde det, hon har liksom inte utrustningen på sitt rum. Men jag kan ju inte låta bli att tycka att det låter spännande med en liten undersökning.
  • MissKaos

Har inte Heller kollat gynstatus men frågan är väl fri.

Vet dom sjuksyrra att det inte är konstigt att kolla. Har tom undersökt min kollegas bröst när hon hittade en knöl. Och snoppar ser jag ibland 15på en dag. Rätt neutralt mao.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81

Jag har nog varit på fler gyn undersökningar än jag någonsin gjort tidigare men det har varit pga problem, men min bm har aldrig erbjudit, men som misskaos säger frågan är fri.

Min bebis ligger på +17% på TUL och beräknas ligga på 4000gr vid fullt gången, min bm har iofs varit lite orolig över att jag varit överviktig hela tiden men Har inte nämnt något nu och bebisen vägde 2500 vid TUL så jag har inye gått upp såå mycket ändå, sist var det 9kg och jag fick bara hå upp 5-6kg

• siolina
    MissKaos skrev 2013-11-21 12:37:01 följande:
    Har inte Heller kollat gynstatus men frågan är väl fri.
    Vet dom sjuksyrra att det inte är konstigt att kolla. Har tom undersökt min kollegas bröst när hon hittade en knöl. Och snoppar ser jag ibland 15på en dag. Rätt neutralt mao.
    Jo, det i sig är ju inget konstigt, men jag vill nog ändå ha en gynstol att sitta i om jag ska gynundersökas. Det har inte min bm hos sig.
  • Nillis13

Jag är beräknad den 11 december, gick precis in i v 38! :)

Här är det annars förvånansvärt lugnt. Inga förvärkar, lagom m sdr och annars inga tecken alls på att det skulle vara på G ;)

Livmodertappen dessutom lång och stängd. Däremot sa läkaren att det betydde ingenting då omföderskor ofta öppnar sig samtidigt som livmodertappen utplånas - och det kan gå fort!

• MissKaos

Finns väl på mottagningen?

siolina skrev 2013-11-21 13:04:33 följande:
    Jo, det i sig är ju inget konstigt, men jag vill nog ändå ha en gynstol att sitta i om jag ska gynundersökas. Det har inte min bm hos sig.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Ja hon sa att jag har ett bra utgångsläge, särskilt då den dessutom ligger så långt ner:)

Jag får undersökningar och nu hinnsvepningar hos förlossningen (min bm totalvägrar) för att jag brottas med en fruktansvärd förlossningsrädsla. Jag har ett snitt planerat men målet är att våga en vaginal förlossning så dom försöker hjälpa till och putta igång det för att ju närmare bf jag kommer desto räddare blir jag.
    Jag hade redan varit snittad om jag velat men jag vill verkligen klara av en vaginal förlossning. Tyvärr var min bm väldigt emot att ge mig en remiss till Aurora så jag fick hjälp så sent. Men vi hoppas att det ska sätta igång snart och att jag klarar av det.

• Peak

var hos bm igår och bebis ligger med huvudet ner och är fixerad. Men det har väl ingen direkt betydelse eller?

Jag har ju en hel månad kvar så det känns långt borta ännu! Obestämd

Funderar på det här med hinnsvepning, det verkar vara något som är lite upp till bm eller? Inga direkta riktlinjer? Jag har bf 22/12 och skulle gärna vilja föda innan julafton! Har en tid inbokad om 2v och sen ve jag inte om det är ytterligare 2v till nästa efter det? Men i så fall blir det ca 18/12 och då borde man väl isf kunna få en hinnsvepning 4 dgr innan bf för att önska att få bebis innan jul om det funkar?

• MissKaos

Vissa bm ger inte hinnsvep pga blödningsrisk. Bla min. Nästa besök lovade hon kolla status på tappen. *nyfiken* 3 dgr före bf.

• IdaJ

Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.

Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S

Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(

Svar på tråden December bebis 2013