• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Panocod är inte en starkare variant av panodil... det innehåller kodein pch paracetamol (en opiat och "vanlig" panodil) är samma sak som Citodon.

Alvedon pamol panodil reliv är samma läkemedrl. Dom innehållet substansen paracetamol.

Plopps80 skrev 2013-11-22 13:07:52 följande:
    Besöket hos barnmorskan gick bra förutom viktuppgången 26 kg nu. Känns som jag föll ner i ett svart hål. Hon sa att jag inte ska bekymra mig då jag har väldigt mkt vätska i kroppen. Har lixom samma jeans jag haft sedan v 28 så jag har inte växt ur några kläder. Blodtrycket var 130/90 och inga tecken på havandeskapsförgiftning fanns. Hb hade ökat från 112-118 och blodsocker 5,5. Hon verkade inte tro jag har så långt kvar att gå men sånt vet man ju inte. Fick hela min journal utskriven då jag bor i Göteborg men ska föda i Varberg. Aldrig östra säger jag bara! Miss kaos. Jag tog alvedon skrev fel. Är det samma sak med de? I v 34 låg jag på förlossningen med riktigt starka värkar en hel dag. Fick sen panocod den starkare varianten av panodil. Värkarna stoppade och jag åkte hem. Är det bara panodil son kan ha den effekten?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hittar inget på googel heller. Synd jag slängde tidningen. Tror det var maj juni juli någonfång det stod om derta

Repan skrev 2013-11-22 12:20:56 följande:
    Va vadå, gäller det alvedon också? Hittar nada när jag googlar?

Det vill man ju inte?  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Miss k: nja inte direkt, Ferdinand är så extremt mammig och pappig för tillfället så jag känner mig inte så trygg i att någon annan har honom förutom mamma. Har en syster som bor nära men inte frågat henne än, hon jobbar ju och så vet inte om hon skulle kunna komma ifrån. Ska nog fråga henne imorgon ändå.. Annars får pappsen stanna hemma och jag föda själv... :/ sist fick jag värkar på en onsdag förmiddag och så tittade Ferdinand ut torsdag vid 06:13. Så där hade man ju en massa marginal, men man vet ju som sagt aldrig när och hur allt startar....

• Plopps80

Har iaf bättre effekt på panocod. Av Citodon mår jag illa och blir yr. Av panocod blir jag lite trött men inte alls på samma sätt. Någon skilnad mellan de måste det vara! Har gjort som de sa på förlossningen och tagit panocod och Citodon när jag haft kraftiga värkar. Igår var jag hos kompisen och hade bara tillgång till alvedon. Konstig att de rekommenderar något som kan stoppa förlossningen.

• moruri

FL kan seriöst suga min obefintliga kuk!! Så trött på att behöva skriva om alla inlägg hela tiden för de raderas när jag försöker skicka dom :@.

Ul gjort. Han låg på +10% och uppskattades nu väga ca 3800g vid bf. Alltså helt normalstor. Hon sa dock att det är +-10% så han kunde lika gärna väga 3500g som de sa vid tul (hoppas på de). Nu vill jag att han kommer ut ännu mer, såg ett par söta runda kinder

• Plopps80

Åkte till Coop för att handla. Det tog en timme att ta sig runt. Hade så ont i magen och ett kraftigt tryck neråt. Flera frågade mig om jag behövde hjälp till kassan. Väl i kassan stod jag och dottern säkert 12 minuter och väntade som nr 2 i kön. Då säger de att kassan är trasig och alla bakom mig galopperar med sina jävla överfyllda vagnar till nästa hänvisade kassa. Jag blev så förbannad och bara vrålade att de måste ha ett kösystem när vi stått och väntat såå länge. Jag ska för fan snart föda ylade jag, ska jag stå i kö i 20 minuter till för att folk inte har vett att följa kön. Hade sjukt ont och svetten lackade. Dottern hjälpte till och sa något argt också. Jag stod kvar och vägrade flytta mig. Tillslut öppnade de en kassa till och jag kunde äntligen ta mig därifrån. Köpte på tok för mycket och att bära hem grejerna toh sista knäcken på kroppen. Fick lägga mig 1,5 timme tur man har en stor tjej som kollar snällt på film. Nu är smärtorna i bäckenet och ryggen helt outhärdliga. Skulle skickat mannen att handla...

• Repan
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:05:04 följande:
    Ja alvedon och panodil är samma sak.
    Vet inte hur mkt du kan hitta det är ny forskning. ..
    Åh, trist, ville gärna läsa om det. Kommer väl i facktidningar o dyl. etc före allmän press antar jag.. :)
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:09:16 följande:
    Wow! Du är jättefin!
    Tack! :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • Emelius
    Plopps80 skrev 2013-11-22 14:51:44 följande:
    Åkte till Coop för att handla. Det tog en timme att ta sig runt. Hade så ont i magen och ett kraftigt tryck neråt. Flera frågade mig om jag behövde hjälp till kassan. Väl i kassan stod jag och dottern säkert 12 minuter och väntade som nr 2 i kön. Då säger de att kassan är trasig och alla bakom mig galopperar med sina jävla överfyllda vagnar till nästa hänvisade kassa. Jag blev så förbannad och bara vrålade att de måste ha ett kösystem när vi stått och väntat såå länge. Jag ska för fan snart föda ylade jag, ska jag stå i kö i 20 minuter till för att folk inte har vett att följa kön. Hade sjukt ont och svetten lackade. Dottern hjälpte till och sa något argt också. Jag stod kvar och vägrade flytta mig. Tillslut öppnade de en kassa till och jag kunde äntligen ta mig därifrån. Köpte på tok för mycket och att bära hem grejerna toh sista knäcken på kroppen. Fick lägga mig 1,5 timme tur man har en stor tjej som kollar snällt på film. Nu är smärtorna i bäckenet och ryggen helt outhärdliga. Skulle skickat mannen att handla...

Men hur tänker man om man ser att det står en höggravid kvinna näst på tur och man själv springer som tusan för att hinna först i nästa kassa... Inga medmänniskor där inte
  • Repan
    Emelius skrev 2013-11-22 15:42:34 följande:

Men hur tänker man om man ser att det står en höggravid kvinna näst på tur och man själv springer som tusan för att hinna först i nästa kassa... Inga medmänniskor där inte
    Alltså folk reser sig inte ens när jag går på en fullsatt spårvagn med kryckor och jättemage, inte ens från handikappplatserna...
    Bebis BF 20 december 2013
  • Plopps80
    Emelius skrev 2013-11-22 15:42:34 följande:

Folk är inte kloka. När det gällde att ta sig först till en kassa fick pensionärerna plötsligt eld i röva med sina proppfyllda vagnar. Tur att de öppnade en kassa till annars hade jag nog fött på golvet i rena ilskan
Svar på tråden December bebis 2013