• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-11-22 15:48:36 följande:
    Alltså folk reser sig inte ens när jag går på en fullsatt spårvagn med kryckor och jättemage, inte ens från handikappplatserna...
    Bebis BF 20 december 2013

Oerhört dåligt!
  • MissKaos

Som sagt ny forskning. . Sen är det väl skillnad att hs lite förvärkar eller skitont.

Plopps80 skrev 2013-11-22 13:46:04 följande:
    Har iaf bättre effekt på panocod. Av Citodon mår jag illa och blir yr. Av panocod blir jag lite trött men inte alls på samma sätt. Någon skilnad mellan de måste det vara! Har gjort som de sa på förlossningen och tagit panocod och Citodon när jag haft kraftiga värkar. Igår var jag hos kompisen och hade bara tillgång till alvedon. Konstig att de rekommenderar något som kan stoppa förlossningen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och nej. Panocod och Citidon är samma sak. Du kan få olika biv olika gånger men det är samma läkemedel. Olika tillverkare bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:10:50 följande:
    Skönt att få ordning innan! Vissa vaknar ju och så säger det bara pang och ut konmer bebis. Förvärkar etc måste man inte ha..

Tyvärr fanns typ inget av det jag skulle ha hemma. Trött jag blir! ¨Men beställde hemkörning på det så jag slipper iaf åka igen. 

Ja, såklart hoppas jag att jag får fortsätta må så här bra och slippa ha ont någonstans och att den bara bestämmer sig för att titta ut en vacker dag    
  • sarak
    moruri skrev 2013-11-22 14:32:25 följande:
    FL kan seriöst suga min obefintliga kuk!! Så trött på att behöva skriva om alla inlägg hela tiden för de raderas när jag försöker skicka dom :@.

Ul gjort. Han låg på +10% och uppskattades nu väga ca 3800g vid bf. Alltså helt normalstor. Hon sa dock att det är +-10% så han kunde lika gärna väga 3500g som de sa vid tul (hoppas på de). Nu vill jag att han kommer ut ännu mer, såg ett par söta runda kinder

Du får inte ta illa upp, men jag tycker det är så kul att läsa dina raseriutbrott. Jag riktigt ser framför mig hur arg du är

Vad kul med UL! Och skönt att allt såg bra ut!  
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-11-22 14:32:25 följande:
    FL kan seriöst suga min obefintliga kuk!! Så trött på att behöva skriva om alla inlägg hela tiden för de raderas när jag försöker skicka dom :@.

Ul gjort. Han låg på +10% och uppskattades nu väga ca 3800g vid bf. Alltså helt normalstor. Hon sa dock att det är +-10% så han kunde lika gärna väga 3500g som de sa vid tul (hoppas på de). Nu vill jag att han kommer ut ännu mer, såg ett par söta runda kinder

*asg*
    ..och håller med... 

Hoppas Ilskan drar igång fl! 
  • MissKaos

Föresten.. JAg har sjukt ont uppepå magen. På toppe. Ytterst obehagligt! ngn mer? Det bränner svider värker. Min bebis använder inte överdelen av magen alls, konstigt nog. Den ligger längre ner så det är inte det att det trycker uppåt.

• Plopps80

Nu har jag onda värkar igen. Kommer oregelbundet men gör relativt ont. I kväll blir det inga värktabletter. Får se om det hjälper. Ont ont. Men jag börjar vänja mig

• sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-22 17:46:05 följande:
    Nu har jag onda värkar igen. Kommer oregelbundet men gör relativt ont. I kväll blir det inga värktabletter. Får se om det hjälper. Ont ont. Men jag börjar vänja mig
    Heja heja, hoppas det är på riktig!!
Svar på tråden December bebis 2013