• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    sarak skrev 2013-11-22 17:56:59 följande:
    Heja heja, hoppas det är på riktig!!

Tack hoppas! Exakt idag vecka 37+5 började värkarna med dottern. Kl 22 på kvällen. På söndag 38+0 föddes hon 06:20.
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-22 17:17:51 följande:
    Föresten.. JAg har sjukt ont uppepå magen. På toppe. Ytterst obehagligt! ngn mer? Det bränner svider värker. Min bebis använder inte överdelen av magen alls, konstigt nog. Den ligger längre ner så det är inte det att det trycker uppåt.

Jag har ofta så. Mina gaser verkar fastna där uppe. Gör galet ont, sen kurrar det till i hela magen, sedan lägger jag en jättebrakare eller 10. Fast min bebis är duktig att trycka uppåt också. BM försäkrar varje gång att magen kommer sjunka, men jag kan fortfarande inte sitta ner utan att hela bebis rumpa fastnar bakom revbenen :-/ Ståendes eller liggandes är det som gäller
  • Ireth81
    Plopps80 skrev 2013-11-22 17:46:05 följande:

Nu har jag onda värkar igen. Kommer oregelbundet men gör relativt ont. I kväll blir det inga värktabletter. Får se om det hjälper. Ont ont. Men jag börjar vänja mig smile4.gif

Åhh vad spännande. Hihi håller tummarna och hejjar på dig härifrån.
  • MissKaos

Detta är inte gaser -dom gör ont längre ner...jag har som ett tomrum högst upp i magen.. skumt!

sarak skrev 2013-11-22 18:32:14 följande:
    Jag har ofta så. Mina gaser verkar fastna där uppe. Gör galet ont, sen kurrar det till i hela magen, sedan lägger jag en jättebrakare eller 10. Fast min bebis är duktig att trycka uppåt också. BM försäkrar varje gång att magen kommer sjunka, men jag kan fortfarande inte sitta ner utan att hela bebis rumpa fastnar bakom revbenen :-/ Ståendes eller liggandes är det som gäller

Enl läkaren åå bmgruppen har man ofta samma graviditetslängd som sig själv hoppas det stämmer för dig!
    Plopps80 skrev 2013-11-22 18:02:42 följande:
    Tack hoppas! Exakt idag vecka 37+5 började värkarna med dottern. Kl 22 på kvällen. På söndag 38+0 föddes hon 06:20.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jo. Citodon innehåller ju kodein. Det omvandlas till morfin i kroppen. Morfin är andningsdeprimerande gör bebisar. Ta det inte närs inpå fl mao om fom inte ger drt på sjukan

Plopps80 skrev 2013-11-22 18:02:42 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cupcakekiller

V.38 idag, nu börjar det kännas nära! Legat i sängen/soffan med förvärkar i 4 dagar så mannen får i princip leda mig till toan osv, kul!

Kände på tappen igen, den har i alla fall minskat typ halva från förra veckan så antar att det onda gör lite nytta i alla fall.

• sarak

Min kompis som jag lunchade med igår fick sin bebis idag. Galet avis!!

• Förstaförsökaren26

Det är nog första gången i mitt liv som jag är avundsjuk på smärta! Vill oxå ha förvärkar! Kan känna av lite ibland men inte som er andra! Jag är övertygad om att jag kommer få gå över tiden å få i jan. Uhh vill inte!!

• MissKaos

Med förvärkar som duger. Haft med 10mim mellanrum ett par timmar men nu klingar det av.

Sett en brs film iaf

• Plopps80

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

Svar på tråden December bebis 2013