• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Härligt plopps!

Regelbundna sdr ca 4h igår. Småonda. Sen ladet dsig. Avis på plopps!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Åh, en till av mina kompisar fick sin bebis igår!! Jag vill määäää!!!

• Ireth81
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft smile4.gif Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis. smile1.gif

Åhh lycka till plopps!! Vad spännande
  • IdaJ
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft smile4.gif Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis. smile1.gif

Spännande!! Lycka till :)
  • MissKaos

Ja!! Nu vill jag ha ut min!

Gissar att plopps har sin på rätt sida av magen nu eller iaf strax..

sarak skrev 2013-11-23 09:54:40 följande:
    Åh, en till av mina kompisar fick sin bebis igår!! Jag vill määäää!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nillis13

Åh vad spännande Plopps! Stort lycka till, hoppas allt går som en dans! :)

Vad roligt att det börjar hända saker här nu, spännande att se vem som blir näst på tur!

MissKaos: låter ju onekligen som att det närmar sig för dig! :))

• MissKaos

Nja. Har ju haft sdr sen före v 30 och tom varit sjukskriven pga det! Försöker ladfa för fyra veckor till..

Nillis13 skrev 2013-11-23 12:04:01 följande:
    Åh vad spännande Plopps! Stort lycka till, hoppas allt går som en dans! :)

Vad roligt att det börjar hända saker här nu, spännande att se vem som blir näst på tur!

MissKaos: låter ju onekligen som att det närmar sig för dig! :))

• Äntligengravid

Heja Plopps! Fy farao vad avis jag blir Här finns inte enda tecken på att bebisen är på väg förutom onda sammandragningar. Men det har jag väl haft sen typ halvtid...

Svar på tråden December bebis 2013