• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf

Heja! Nu ligger du säkert med din bebis på magen medan alla väntar med spänning på nyheter :)

Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:
    Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

• MissKaos

Om man tänker ca 1cm/h det blir 7h +krysta så borde det strax vara klart jue!!

Hejja plopps!

greywolf skrev 2013-11-23 13:50:30 följande:
    Heja! Nu ligger du säkert med din bebis på magen medan alla väntar med spänning på nyheter :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf

Åh är det Så fantastiskt att man öppnas ca 1 cm per h? Jag tror jag var mycket långsammare när dottern föddes men då kom hon å andra sidan ut på tredje krystvärken, en kvart efter den första. Jag har börjat få lite förlossningsstress och oro nu så å ena sidan blir jag avis på alla som åker in, å andra sidan lite skräckslagen inför vad jag har framför mig....

MissKaos skrev 2013-11-23 13:54:32 följande:
    Om man tänker ca 1cm/h det blir 7h +krysta så borde det strax vara klart jue!! Hejja plopps!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Hoppas det ger effekt! Det enda jag har hört som verkligen har gjort susen är långa cykelturer i terräng, en kompis till mig fick båda sina barn två nätter efter att ha varit ute på en enmilsrunda. Och då var de någon/några veckor tidiga!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-23 11:59:27 följande:
    Nu jäklar ska jag sätta igång på riktigt. Ananas,pepparkakor,kanel, hallonbladsthe, färdknäpp - nu kör vi!!

• MissKaos

Skräckblandad förtjusning är det bästa jag kan beskriva känslan nu som!

Tror dom brukar räkna sådär som ngt snitt? Jag öppnade mig skitsakta med sonen. Sen poff 3cm på 30-60min det var läskigt.. han inte med i vad som hände det gjorde inte så ont egentligen det var bara konstig känsla. Krystade i ca 1h

På ett vis hoppas jag hela fl blir som sist på ett sett som dom där sista tre cm. Då går det ju över fort!

greywolf skrev 2013-11-23 14:06:20 följande:
    Åh är det Så fantastiskt att man öppnas ca 1 cm per h? Jag tror jag var mycket långsammare när dottern föddes men då kom hon å andra sidan ut på tredje krystvärken, en kvart efter den första. Jag har börjat få lite förlossningsstress och oro nu så å ena sidan blir jag avis på alla som åker in, å andra sidan lite skräckslagen inför vad jag har framför mig....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Bara man orkar föda sen.. denna veckan hsr jag varit på spinning en gång gymmat två ggr flyttat två garderober *bar dom på ryggen dont ask* samt gått på stan mm mm.

Resultat: träningsvärk i triceps..

greywolf skrev 2013-11-23 14:17:59 följande:
    Hoppas det ger effekt! Det enda jag har hört som verkligen har gjort susen är långa cykelturer i terräng, en kompis till mig fick båda sina barn två nätter efter att ha varit ute på en enmilsrunda. Och då var de någon/några veckor tidiga!

• MissKaos

Jag testar att fylla på magen med choklad ovh trycka ut ungen uppifrån! Logiskt sett borde det ju funka

Mannen kom hem med mina favoritchoklader i storpack..

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-23 15:07:30 följande:
    Jag testar att fylla på magen med choklad ovh trycka ut ungen uppifrån! Logiskt sett borde det ju funka
    Mannen kom hem med mina favoritchoklader i storpack..
    Alla sätt är bra...Låt mig veta om det är något sätt som funkar

Vi håller på att flytta in i nya sovrummet. Bära lite sängar, byråar och annat plus att vi testat rulla ett varv i sänghalmen i nya sovrummet. Kanske kan funka, men känns knappast som det. Nu är klockan efter 14, vilket alltid innebär att jag är trött och inte alls känner för att föda barn. Alltid sugen på det på morgonen/förmiddagen, men på eftermiddagen/kvällen tänker jag alltid att det är bättre den håller sig inne så jag får gå och sova
  • MissKaos

Lite så ja! Pigg och utvilad är nog ett bra utgångsläge.

sarak skrev 2013-11-23 15:19:16 följande:
    Alla sätt är bra...Låt mig veta om det är något sätt som funkar

Vi håller på att flytta in i nya sovrummet. Bära lite sängar, byråar och annat plus att vi testat rulla ett varv i sänghalmen i nya sovrummet. Kanske kan funka, men känns knappast som det. Nu är klockan efter 14, vilket alltid innebär att jag är trött och inte alls känner för att föda barn. Alltid sugen på det på morgonen/förmiddagen, men på eftermiddagen/kvällen tänker jag alltid att det är bättre den håller sig inne så jag får gå och sova

Svar på tråden December bebis 2013