• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft smile4.gif Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis. smile1.gif

Woho! Ser fram mot att få höra hur det gått :)
  • MariaOchNiklas

Lycka till med födandet plopps mysigt med bebisarna som kommer en efter en ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • BusJohanna

Åh jag vill att min kommer nu också men den borde vänta till dec iaf (bf24-12)

Har haft lite förvärkar men inget jättekraftigt.

Glad att bebis ligger rätt och har sjunkit ner iaf. Det gjorde aldrig sonen (blev akut ks) så jag hoppas att det blir mer normalt denna gång!

• sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:
    Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

NICE!! Lycka till nu!!
  • Repan
    BusJohanna skrev 2013-11-23 08:01:51 följande:

Åh jag vill att min kommer nu också men den borde vänta till dec iaf (bf24-12)

Har haft lite förvärkar men inget jättekraftigt.

Glad att bebis ligger rätt och har sjunkit ner iaf. Det gjorde aldrig sonen (blev akut ks) så jag hoppas att det blir mer normalt denna gång! smile1.gif

Samma här! Är "normalt" först om 7 dagar (37+0) så därifrån börjar jag nog längta ännu mer. Verkar iofs ha en ganska stor unge i magen nu så den mår nog bra när hen än kommer. Första advent kanske ! Har BF 20e ;) kan ju också bli nyårsafton. Jobbigt o inte veta!
  • moruri

Riktigt avundsjuk plopps!! :)
    Igår tror jag att slemproppen lossna lite.. Hoppas på de! Känt lite molvärk i svanken. Så hoppas det inte är långt kvar nu. Ska ta mig ut på en lång loppisrunda med min syster idag, kanske de sätter igång något ;)

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-22 22:30:16 följande:
    Det är nog första gången i mitt liv som jag är avundsjuk på smärta! Vill oxå ha förvärkar! Kan känna av lite ibland men inte som er andra! Jag är övertygad om att jag kommer få gå över tiden å få i jan. Uhh vill inte!!

Samma här. 11 dagar till BF, har inte känt en enda förvärk. Ingen slempropp. Mår prima förutom en hejdundrandes förkylning. Fast jag kommer åtminstone få i december, så långt som januari får man inte gå över
    BF 4 dec
  • Felinne

Åh vad spännande Plopps80! Hållar tummarna

Tänkte också passa på att fråga om det är någon som vet om det finns något tydligt samband för när förvärkarna börjar komma och latensfasen kickar igång? Är det vanligt att allt bara startar direkt? Eller är det vanligare att gå med lite känningar i någon/några vecka/veckor innan? 

Svar på tråden December bebis 2013