• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf

Verkligen skräckblandad förtjusning! Ok det var iaf upplyftande att höra att det kan gå snabbare än 1 cm per h! Min förlossning tog 17 h från första värk och varje gång jag hör om raketförlossningar tänker jag lite bittert att det kanske är en hel del överdrifter med i de glädjeberättelserna... :)

MissKaos skrev 2013-11-23 14:18:09 följande:
    Skräckblandad förtjusning är det bästa jag kan beskriva känslan nu som! Tror dom brukar räkna sådär som ngt snitt? Jag öppnade mig skitsakta med sonen. Sen poff 3cm på 30-60min det var läskigt.. han inte med i vad som hände det gjorde inte så ont egentligen det var bara konstig känsla. Krystade i ca 1h På ett vis hoppas jag hela fl blir som sist på ett sett som dom där sista tre cm. Då går det ju över fort!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Herregud kvinna, hur orkade du allt det?! Jag tycker vattengymnastiken är en pärs och det är liksom pensionärstempo på den, anpassat för lata gravida typ..

MissKaos skrev 2013-11-23 14:23:34 följande:
    Bara man orkar föda sen.. denna veckan hsr jag varit på spinning en gång gymmat två ggr flyttat två garderober *bar dom på ryggen dont ask* samt gått på stan mm mm. Resultat: träningsvärk i triceps..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Jag hade nog också hoppat lång cykeltur, hehe, bara något jag ville dela med mig av :)

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-23 14:46:22 följande:
    Greywolf - hmm njae någon cykeltur hoppar jag ;) men ska nog försöka mig på långpromenader med hunden!

• greywolf

Nu ska jag på julbord så det får gärna inte starta just ikväll! Både julbordet på jobbet och på sambons jobb (som respektive alltid är medbjudna på) är så sena i år så jag missar dem båda, förmodar jag. Det kändes plötsligt mycket viktigt att få ett bra julbord, i lugn och ro, utan barn, innan bebisen kommer.. =D Ha en bra lördagkväll alla!

• MissKaos

Hmmm jag idrottar på rätt ok nivå i vanliga fall så för mig är det pensiomärsgympa..

greywolf skrev 2013-11-23 15:54:53 följande:
    Herregud kvinna, hur orkade du allt det?! Jag tycker vattengymnastiken är en pärs och det är liksom pensionärstempo på den, anpassat för lata gravida typ..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

• FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

GRATTIS till bebisen!!

Underbart <3
Svar på tråden December bebis 2013