• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Grattis plopps till er kille längtar som tusan efter vårt underverk mer än nånsin nu när det kommer småttingar här. Njut av er lille innan tiden springer iväg.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Hälsokosten!

greywolf skrev 2013-11-23 22:17:44 följande:
    Ok då ska jag köpa. Finns på vanlig mataffär eller är det hälsokost/apotek som gäller?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tack för alla grattis! Igår träffade dottern sin lillebror första gången. Det var en av de finaste stunderna i mitt liv. Hon grät när hon såg honom så söt tyckte hon att han var. Hon pussade honom och talade om hur mkt hon älskar honom. Bytte blöja och hjälpte till att ta på honom. Hon är väldigt barnkär och hon älskade verkligen sin lillebror. Var himla nervös innan men det gick toppen! Mitt enda problem nu är hemorojder. De blommade ut under krystvärkarna och det bultar och bankar något fruktansvärt där bak. Fick akupunktur igår i runpan och det lindrade för stunden. Smörjer med salva och suppar och har tagit 2 panocod men inget hjälper. Blir galen. Underlivet har klarat sig väldigt bra svider inte ens när jag kissar. Önskar bara att värken går över där bak så jag kan njuta.

• MissKaos

Mer slempropp idag! Undrar hur mkt det finns egentligen. .

Plopps jag tror min var kass ett bra tag inan det blev bättre. Tyvärr. Hade före graviditeten m isak och blev inte bättre av krystandet.

Undrtbart med dottern sonen pussade magen idag och undrade om bebisen kände det..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-24 09:22:31 följande:
    Mer slempropp idag! Undrar hur mkt det finns egentligen. .

Du kanske har fått min med, för jag verkar då inte ha någon  Ingen som vill ut i varje fall.
  • MissKaos

Min papoa ringde. Öppnaf samtalet mef Gyr går det med barnafödandet?  *moooosa*

• MariaOchNiklas

Har oxå funderat över hur mycket slempropp det finns. Pratade med en vän om det och hon sa att den oftast återbildas ganska fort om inte nu hela skulle släppa på en gång. Jag har fått slemklumpar som lossnat nästan varje dag under senaste veckan. Hoppas ju självklart på ett litet tecken på kommande fl, men inget stor förhoppning tyvärr.

MissKaos skrev 2013-11-24 09:22:31 följande:
    Mer slempropp idag! Undrar hur mkt det finns egentligen. . Plopps jag tror min var kass ett bra tag inan det blev bättre. Tyvärr. Hade före graviditeten m isak och blev inte bättre av krystandet. Undrtbart med dottern sonen pussade magen idag och undrade om bebisen kände det..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Ja i tidig graviditet! Nu återbildas den inte längre..

Tror det kom cs 2dl!! Med sonen. Detbär mkt snigelspår det..

MariaOchNiklas skrev 2013-11-24 10:24:32 följande:
    Har oxå funderat över hur mycket slempropp det finns. Pratade med en vän om det och hon sa att den oftast återbildas ganska fort om inte nu hela skulle släppa på en gång. Jag har fått slemklumpar som lossnat nästan varje dag under senaste veckan. Hoppas ju självklart på ett litet tecken på kommande fl, men inget stor förhoppning tyvärr.

• MissKaos

Vad är det dom säger, inom 2v när hels är ute?

Testar med spinning idag. Ska koka basilika imorgon. ..

MariaOchNiklas skrev 2013-11-24 10:24:32 följande:

• Nillis13

Greywolf: när har du BF? Jag hoppas också lite på November då jag redan har ett Decemberbarn, vars födelsedag ligger i farozonen :-/

Repan: har fött både 4-kilos och en liten prematur 2-kilos, kan trösta med att det var absolut ingen skillnad smärtmässigt iaf ;)

Foglossningen är däremot tung, nästan så man vrålar på natten när man vänder sig.

Sarak: du verkar ha det som jag - snålt med symptom här också, och ingen slempropp så långt ögat kan nå! Haha.

Svar på tråden December bebis 2013