• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Nillis13 skrev 2013-11-24 10:47:15 följande:

Greywolf: när har du BF? Jag hoppas också lite på November då jag redan har ett Decemberbarn, vars födelsedag ligger i farozonen :-/

Repan: har fött både 4-kilos och en liten prematur 2-kilos, kan trösta med att det var absolut ingen skillnad smärtmässigt iaf ;)

Foglossningen är däremot tung, nästan så man vrålar på natten när man vänder sig.

Sarak: du verkar ha det som jag - snålt med symptom här också, och ingen slempropp så långt ögat kan nå! Haha.

Tack vad skönt att höra :)
  • MissKaos

Kokar dedperat basilika efter att två i min förra mammagrp säger att deras värkar startade efter massivt intag av denna mumsiga dryck.. ca 8dl hade en av tjejerna klämt i sig. Jag hade en liten kastrull men 7dl vatten 1/2dl basilika +hallonbladste+nejlikor som med ska kunna starta det hela och kanelstång. Kanel ska ju med vara bra och jag måste ju överleva experimentet, eller mina smaklökar. Lycka till till mig.. lär väl bara få mer ont i magen. Åt massor av choklad och fika igår. Spinning i em. Sen känns det som jag har prövat nästan allt på en gång! Borede nog ha en färsk annanas med

Kom uuuut nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Repan: jag är orolig för att det skall vara stort barn med men min bm lugna mig med att huvudomfånget oftast inte skiljer så mkt på "normalstora" o lite större barn och det är huvudet som är det värsta att få ut så de skulle inte vara så stor skillnad smärtmässigt ändå

• MariaOchNiklas

Då låter det ju lovande iaf tyckte det lät lite konstigt att den återbildas så sent. Heja dej på spinning. Ska ta mig ut på en promenad idag och se om det vill hända något. Går det bra att göra basilika avkok på torkad basilika? Ska man blanda det med hallonbladsthe eller dricka var för sig?

MissKaos skrev 2013-11-24 10:42:11 följande:
    Vad är det dom säger, inom 2v när hels är ute? Testar med spinning idag. Ska koka basilika imorgon. ..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Vanlig krydda säger googel.. hon som drack kl 21 och fick värkar kl 01 tog en hal kryddburk kokade vatten slog över basilikan och lät det dra. Jag la allt i en kastrull och ööt det sjuda. Smakar... ehh.. inte jättegott.

MariaOchNiklas skrev 2013-11-24 11:55:47 följande:
    Då låter det ju lovande iaf tyckte det lät lite konstigt att den återbildas så sent. Heja dej på spinning. Ska ta mig ut på en promenad idag och se om det vill hända något. Går det bra att göra basilika avkok på torkad basilika? Ska man blanda det med hallonbladsthe eller dricka var för sig?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hon hade i hallonbladste för smaken..

• Nillis13

MK: så det fungerar m vanlig kryddburk med basilika? Kke borde testa, bara man inte spyr på kuppen, haha ;)

Du måste berätta sen om det hade nån värkan!

• MissKaos

Tydligen funkar vanlig krydda..

Jag spydde inte men kanelstången räddade nog mig där! La ju i lite annat med.

Överväger att göra en kastrull till efter lunch.

*s* tänk om det fungerade för alla! Ingen skulle gåblängre än v 38 då..

Nillis13 skrev 2013-11-24 12:26:28 följande:
    MK: så det fungerar m vanlig kryddburk med basilika? Kke borde testa, bara man inte spyr på kuppen, haha ;)

Du måste berätta sen om det hade nån värkan!

• moruri

Så klart har jag och lillen dragit på oss förkylningar! Skit också, jag som ville föda nu. Helt slut i lungorna, täppt och ont i halsen med massa slem som varken kommer upp eller ner. Hoppas det går över fort, ska göra superdunder kurer här hemma.

Trodde nästan det var på gång inatt, hela punanin ilade och hade massa förvärkar men det la sig.

• Plopps80

Miss kaos. Har 7 st hemorrojder. Några stora som druvor. Ligger bara och gråter barnmorskan sa att hon inte sett något liknande så nu väntar jag på läkaren. Jag bara gråter och gråter. Kan inte gå, sitta eller stå. Ligger på sidan och det bultar så det känns som jag ska gå av på mitten. Hoppas de opererar bort dom! Ang slempropp så gick aldrig min. Ja inte som jag såg i alla fall. Har bara haft vita flytningar varken mer eller mindre. Började dricka hallonbladsthe för exakt två veckor sedan. Köpte löste som ska dra 10 min under ett lock. Märkte direkt ökade sammandragningar och aktivitet i livmodern. Vet inte om det beror på thet men det var samma med dottern. Hon föddes som idag 38+0 och Lillen igår 37+6

Svar på tråden December bebis 2013