• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Vikten på bebisen uppskattades till 4 kilo nu (37+0). På ett ungefär då,tyckte läkaren som kom fram till det genom att mäta. Jag blev förstås orolig men läkaren tyckte att det inte var nån fara.
    Men nu är det ju inte hon som ska ut med den berömda hörnsoffan,utan jag, och jag känner mig skitskraj.
    Går bebisen upp 200-300 i veckan betyder det att den kommer väga över 4,5 kilo, och går jag över tiden...äh fy fan jag vill inte ens tänka på det.
    Ska träffa min bm på måndag och fråga henne hur de resonerar om man passerar bf.

• Plopps80
    greywolf skrev 2013-11-29 10:36:28 följande:
    Vad underbart plopps! Äntligen får du njuta av din bebis. Måste säga att jag den här gången har längtat mer efter bebisen än vad jag gjorde som gravid förra gången. Jag tror det helt enkelt har att göra med att jag då omöjligt kunde föreställa mig vilken lycka och kärlek som skulle komma sedan. Nu vet jag hur underbart det är att vara mamma och att få en bebis, så nu 'vet' jag vad jag har att vänta mig, och det är ju tack vare min fantastiska underbara tjej!

Exakt så känner jag också! Första tiden med bebis är ju lite omvälvande men man vet allt roligt som är framför en. När dottern föddes trodde jag det skulle vara så för evigt. En liten röd bebis som bara åt, sov och bajsade nu ser man fram emot framtiden så att säga.
  • Plopps80

Ska tilläggas att jag försöker njuta av varje stund. Det är sista bebisen och denna första tiden flyger förbi allt för fort. Är såå mysigt med spädis. De små ljuden det lilla huvudet. Kärleken svämmar över.

• MissKaos

Oh nooo!!

Nillis13 skrev 2013-11-29 13:31:15 följande:
    Här är en som absolut inte vill föda barn just nu.

Måste åkt på någon form av magsjuka. Blev hysteriskt illamående igår kväll, höll i sig hela natten tillsammans m ett gäng sdr. Sov uselt, och fick starta morgonen med att spy.

Mår fortfarande galet illa och får knappt i mig nånting. Känner mig helt trasig i hela kroppen.

Så håller innerligt tummarna att ingen förlossning drar igång nu, skulle aldrig orka :( nu får den snällt stanna i magen i flera dagar till!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är huvudstrl och axlarna som är soffan.. rrsten bara glider ut.

corky skrev 2013-11-29 14:38:49 följande:
    Vikten på bebisen uppskattades till 4 kilo nu (37+0). På ett ungefär då,tyckte läkaren som kom fram till det genom att mäta. Jag blev förstås orolig men läkaren tyckte att det inte var nån fara.

Men nu är det ju inte hon som ska ut med den berömda hörnsoffan,utan jag, och jag känner mig skitskraj.

Går bebisen upp 200-300 i veckan betyder det att den kommer väga över 4,5 kilo, och går jag över tiden...äh fy fan jag vill inte ens tänka på det.

Ska träffa min bm på måndag och fråga henne hur de resonerar om man passerar bf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-29 14:48:24 följande:

Ska tilläggas att jag försöker njuta av varje stund. Det är sista bebisen och denna första tiden flyger förbi allt för fort. Är såå mysigt med spädis. De små ljuden det lilla huvudet. Kärleken svämmar över.

Längtar dit :)
  • Em me

Då va man hos bm och äntligen va han fixerad!! Sen iaf innan v 30 har han varit liite ruckbar, men nu så! Han gillar vänster sidan och där låg han nu med, vanligen ligger de på högersidan sa bm, men han har vart tvärt om hela tiden:) bn sa att de blir lite sämre tryck då de väljer vänster och att förlossningen kan dra ut lite:/ jaja, hoppas de går bra, en för snabb fl kan väll öka oddsen för att man spricker eller? Försöker se de från ljusa sidan.. Ut måste han ju iaf!!

Idag har de varit några extra tryck nedåt, ilar till ordentligt ! Är de ett tecken? Känns som om de skulle va dax i dagarna.. Hoppas de är så!!

• MissKaos

För snabbt kan göra mer ont och man hinner inte med. De där sista cm jag öppnade mig åå 30-45min var läskiga jag hann inte med på ngy vis.

Em me skrev 2013-11-29 18:24:14 följande:
    Då va man hos bm och äntligen va han fixerad!! Sen iaf innan v 30 har han varit liite ruckbar, men nu så! Han gillar vänster sidan och där låg han nu med, vanligen ligger de på högersidan sa bm, men han har vart tvärt om hela tiden:) bn sa att de blir lite sämre tryck då de väljer vänster och att förlossningen kan dra ut lite:/ jaja, hoppas de går bra, en för snabb fl kan väll öka oddsen för att man spricker eller? Försöker se de från ljusa sidan.. Ut måste han ju iaf!!

Idag har de varit några extra tryck nedåt, ilar till ordentligt ! Är de ett tecken? Känns som om de skulle va dax i dagarna.. Hoppas de är så!!

Svar på tråden December bebis 2013