• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Crissie
    Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!!
    Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.
    Grattis! Vilket fint namn!
  • Em me
    MissKaos skrev 2013-11-29 19:03:49 följande:

För snabbt kan göra mer ont och man hinner inte med. De där sista cm jag öppnade mig åå 30-45min var läskiga jag hann inte med på ngy vis.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tja, lagom är väll bäst? Eller! Jag är en typisk svensk och vill ha en lagom fl;)

Men de va första gången jag hörde att de kunde spela roll vilket håll bäbis låg på, allså sida på magen? Ngn annan som hört det?
  • Crissie

Nu vill jag träffa min bebis, fy vad segt det känns fast det egentligen inte är länge kvar! Har fått för mig att jag kommer att gå över minst 14 dgr av ngn anledning. Men tycker att det är tur att det är den här tiden på året som man är höggravid för det finns ju en hel del att förströ sig med innan jul. Julmarknader och julpyssel är mysigt!

• Lemondrop

VAD HÄNDER?
    Har sen lite mer än en timma tillbaka hemska förvärkar (?). Gör inte ont i ryggen eller magen utan i jumskarna och ner i låren. Kommer med ca 1-2 min mellanrum och håller i i sig i ca 20 sekunder. Gör så ont att jag varken kan sitta eller ligga så vankar omkring när smärtan kommer. 
    Ringde förlossningen och dem sa åt mig att ta en alvedon och försöka vila. 
    Om förvärkarna nu gör såhär ont hur ska jag klara en förlossning med riktiga värkar??

• MissKaos

Tror detta är riktiga värkar! Bebis på g!!!

Hopp i badet alt duschen och fram med vetevärmaren!! Hejja på!

Uppdatera oss

Lemondrop skrev 2013-11-29 19:21:41 följande:
    VAD HÄNDER?

Har sen lite mer än en timma tillbaka hemska förvärkar (?). Gör inte ont i ryggen eller magen utan i jumskarna och ner i låren. Kommer med ca 1-2 min mellanrum och håller i i sig i ca 20 sekunder. Gör så ont att jag varken kan sitta eller ligga så vankar omkring när smärtan kommer. 

Ringde förlossningen och dem sa åt mig att ta en alvedon och försöka vila. 

Om förvärkarna nu gör såhär ont hur ska jag klara en förlossning med riktiga värkar??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Japp för det mesta! Mellanmjölk..

Men jag tar gärna inget ont och snabbt on det går välja det?

Em me skrev 2013-11-29 19:14:35 följande:
    Tja, lagom är väll bäst? Eller! Jag är en typisk svensk och vill ha en lagom fl;)

Men de va första gången jag hörde att de kunde spela roll vilket håll bäbis låg på, allså sida på magen? Ngn annan som hört det?

• Em me
    MissKaos skrev 2013-11-29 19:31:58 följande:

Japp för det mesta! Mellanmjölk..

Men jag tar gärna inget ont och snabbt on det går välja det? smile5.gif

Ja, får man välja så;) då väljer jag att han kan påbörja att komma ut nu, vi är båda hemma och de skulle passa bra.. Sen väljer jag att de inte behöver göra ont alls! Bort med all smärta och de andra jobbiga, han kan väll glida ut lite smidigt och bli lagd på min mage och allting kan väll bara vara perfekt;)
  • Lemondrop
    MissKaos skrev 2013-11-29 19:30:36 följande:
    Tror detta är riktiga värkar! Bebis på g!!!
    Hopp i badet alt duschen och fram med vetevärmaren!! Hejja på!
    Uppdatera oss

ska förvärkar göra såhär ont??

• MissKaos

Exakt!

Meeen erfarenheten däger att det gör ont och är svettigt. . Och sååå väl värt det.

Em me skrev 2013-11-29 19:36:45 följande:
    Ja, får man välja så;) då väljer jag att han kan påbörja att komma ut nu, vi är båda hemma och de skulle passa bra.. Sen väljer jag att de inte behöver göra ont alls! Bort med all smärta och de andra jobbiga, han kan väll glida ut lite smidigt och bli lagd på min mage och allting kan väll bara vara perfekt;)

• moruri

Puh! Känner verkligen i hela kroppen att jag hållit igång sedan klockan 7 imorse. Fick till det ganska mysigt i sovrummet, var supermysigt att bädda lillemans säng, tänk att snart ligger han där.
    :)
    Ska vila lite på soffan nu och se om jag sedan orkar ta tag i att tvätta ur kylskåpet...

Svar på tråden December bebis 2013