• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Klocka dom!

Tog du alvedon? Sätt dig i ett bad med. Jag gissar det eskalerar och du snart har bebisen ute!

Lemondrop skrev 2013-11-29 19:37:22 följande:
    ska förvärkar göra såhär ont??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fast riktiga värkar brukar ju sitta i 1-2min. Jag hade inte ont i ryggen under min fl.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me
    Lemondrop skrev 2013-11-29 19:37:22 följande:

ska förvärkar göra såhär ont??

Jag vet inget om förvärkar, men om det gör allt för ont och du känner att de är outhärdligt så är det alltid okej att åka in, ring och säg att du har för ont för att vilja vara hemma isåfall? De kanske bara kollar upp dig, ger dig något och skickar hem dig däremot., men de är aldrig fel att åka in om det är så du känner, ingen kan säga att du inte har tillräckligt ont eller dyl. Det är bara du som kan känna det! Lycka till eller vad man ska säga..
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - det här är en dum fråga. Det här med alvedon, måste man ta dom? Har under hela graviditeten undvikit dom. Inkl när jag har haft feber å skit ont i huvudet! Fixar man inte förvärkarna annars?

• Em me
    MissKaos skrev 2013-11-29 19:41:55 följande:

Exakt!

Meeen erfarenheten däger att det gör ont och är svettigt. . Och sååå väl värt det.

Ja, jag kan nog bara önska att det är smärtfritt;) har helt klart hört annat;) men helt klart en livserfarenhet ;)
  • Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-29 19:47:26 följande:

Misskaos - det här är en dum fråga. Det här med alvedon, måste man ta dom? Har under hela graviditeten undvikit dom. Inkl när jag har haft feber å skit ont i huvudet! Fixar man inte förvärkarna annars?

Jag har bojkottat alvedon med! Känns inte bra bara.. Värme kan jag tänka mig, men kommer inte ta alvedon..
  • MissKaos

Jo det är helt valfritt! Gör det som känns bra! Ett baf eller rn varm dusch?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-29 19:47:26 följande:

• moruri

Fyll en PETflaska med varmt vatten i om du inte har någon vetekudde. Värme hjälper mig jättebra mot smärta, tycker inte eller om att ta piller. Gör det jävligt ont en kortare stund och kommer ofta är det nog riktiga värkar du har. Jag tyckte det var jättesvårt att avgöra (inte så konstigt när man inte vet hur det "ska" kännas). Jag fattade typ inte att jag skulle föda förrän två timmar innan vi åkte in till förlossningen :p

• MissKaos

Jag tror på att lyssna åå sig själv! Tänk på detta som en möjlighet. Nu har du ju en jätte chans att öva på att hantera värkar på ditt sätt!

• moruri

Så spännande :D (hämtar en skål glass och väntar på uppdatering)

Svar på tråden December bebis 2013