• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Här har det infunnit sig något slags lugn...

Efter att jag accepterat att bebisen antagligen kommer komma runt jul så har jag på nåt sätt lugnat mig. Bebisen känns ovanligt lugn också!

Jag har äntligen fått bukt på halsbrännan med hjälp utav Losec och slipper därför kräkas på nätterna. Tyvärr kräks jag fortfarande på morgonen men det känns ändå bättre :)

• Plopps80
    Lemondrop skrev 2013-11-29 19:21:41 följande:
    VAD HÄNDER? Har sen lite mer än en timma tillbaka hemska förvärkar (?). Gör inte ont i ryggen eller magen utan i jumskarna och ner i låren. Kommer med ca 1-2 min mellanrum och håller i i sig i ca 20 sekunder. Gör så ont att jag varken kan sitta eller ligga så vankar omkring när smärtan kommer.  Ringde förlossningen och dem sa åt mig att ta en alvedon och försöka vila.  Om förvärkarna nu gör såhär ont hur ska jag klara en förlossning med riktiga värkar??

En riktig värk ska vara en minut sa de till mig när jag ringde förlossningen. Mina var 45 sekunder. Men det var på riktigt. När det verkligen är värkar vet man det innerst inne fast man inte vågar tro det fullt ut.
  • Plopps80

Alvedon är ett skämt när man har värkar. Så det kan du ju skippa. Jag tog panocod när jag trodde jag hade värkar för några v sedan och då klingade smärtorna av. På förlossningen fick jag en morfinspruta och jäklar vad bra det var. Kunde vila och man kände värken men det var inte jobbigt.

• Sanktb

3 dagar kvar till bf. Jag var hos barnmorskan idag och bebis var ruckbar sist och nu var han rörlig. Hoppas att han kommer snart, fick ett sista datum, igångsättning lördagen den 14 december om han inte kommit innan dess.

• Felinne
    Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!!
    Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.
    Grattis! Vad häftigt. Och vilken härlig känsla det måste vara för dig 
  • mallabralla

Förvärkarnas tid är här! Åh vilken jobbig natt, men hoppas att de gör lite nytta i varje fall, bra att öva på att anda sig igenom. Däremot har jag början till bihåleinflammation så känner mig rätt sliten.

• Repan
    mallabralla skrev 2013-11-30 12:17:36 följande:

Förvärkarnas tid är här! Åh vilken jobbig natt, men hoppas att de gör lite nytta i varje fall, bra att öva på att anda sig igenom. Däremot har jag början till bihåleinflammation så känner mig rätt sliten.

Välkommen i klubben! Inatt hade jag de starkaste jag haft hittills men de gick över de också. Börjar bli van att luras att tro det ska starta på natten nu :)
  • MissKaos

Fyller frysen.. två janson. En liten potstisgratäng laxpaj makaronipudding samt ngt lasangeliknande. På Planeringsstadiet kanelbullar.

En v till bf. Huuur ska man stå ut tre v till? Frysen kommer spricka. Magen kommer spricka. Och byxorna kommer spricka.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013