• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Tjejer har ni så starka förvärkar lovar jag att det är på gång. Sista veckan var hemsk för mig. Kände i hela kroppen att det var på väg. Snart har ni era små i famnen. Svårt att föreställa sig jag vet

• FiaFunderar

Nu bestämde jag och karln att vi åker till Gekås på tisdag. Vad tror ni om det? Idioti? :)

Jag måste hitta på något. Så tråkigt att gå här hemma och vänta!!

14 dagar kvar till BF. Minst 21 dagar kvar tills bebis kommer tror vi... Känns som en lång tid :)

• MissKaos

Åhhh Ullared! Kul

Nä vad kan hända? Att du drar igång fl?

FiaFunderar skrev 2013-11-30 14:46:50 följande:
    Nu bestämde jag och karln att vi åker till Gekås på tisdag. Vad tror ni om det? Idioti? :)

14 dagar kvar till BF. Minst 21 dagar kvar tills bebis kommer tror vi... Känns som en lång tid :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Känner sånt tryck och stickningar i samband med att bebisen rör på sig. Sist jag var hos bm var han inte fixerad, kan det vara det som händer nu?

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-30 14:52:10 följande:

Åhhh Ullared! Kul smile1.gif

Nä vad kan hända? Att du drar igång fl?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Nej det är ju bara bra om den drar igång :)

Jag tänkte mer på folkmängden :)
  • MissKaos

Finns en gekås tråd här på fl. Låter som bra kaosigt därnere nu.. men ändå. Det är ju ullared lixom

Får sdr av att bebis sparkar. Kom ut nu! Gott om plats att sprattla här ute..

Har så j-a ont på toppen av livmodern att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vetevärmaren lindrar lite men inte helt. Haft ont där ett bra tag nu.. ngn som har ideer? Bebisen ligger inte där utan det är som ett tomrum bara. Knepigt.

FiaFunderar skrev 2013-11-30 15:37:26 följande:
    Nej det är ju bara bra om den drar igång :)

Jag tänkte mer på folkmängden :)

• sarak

Igår fick vi komma hem från BB med våran gosunge! Känns helt overkligt. Han är lite gul, vilket troligtvis har att göra med att våra blodgrupper inte matchar. Blodprov togs var 6:e timme ett tag och han ligger hela tiden precis under gränsen för att få ligga under sollampa. Var in och tog prov på förmiddagen och han ligger fortfarande under gränsen, så nytt prov i morgon eftermiddag.

Det kan tydligen bli bättre om de dricker mycket så dom kissar ut röda blodkroppar, så jag uppmanas hela tiden att amma som en tok. Som tur är fungerar amningen klockrent! Han ligger vid mitt bröst nästan hela tiden. Mjölken sprutar. Mina tårar sprutar av både lycka och smärta. Det gör ju skitont att amma och mina bröst håller seriöst på att spricka! Fast det är samtidigt så mysigt och det syns på bebis att han älskar det. Han har vänt uppåt bra i vikt nu så skönt att få kvitto på att det funkar. Hoppas som sagt att vi slipper bli inlagda för solning också utan att det löser sig ändå.

Jag ska landa lite och smälta förlossningen och första tiden med bebis så ger jag mig in i den nya tråden sedan. Det dröjer nog bara ett par dagar, börjar få koll på känslorna nu.

Och mitt tips för att få igång förlossningen - färdknäppen. Fick mina första förvärkar direkt efter en färdknäpp i måndags kväll och klockan 5 på tisdagen gick vattnet. Min sambo har hela tiden proppsat på att det är det som gäller för att få igång förlossningen och jag är nu nästan beredd att ge honom rätt

Och mitt tips inför förlossningen - försök inte vara superhjältar och klara er med så lite smärtlindring som möjligt. Det kan funka i början, men efter 15 timmar känner man sig inte som en superhjälte om man har haft vansinnigt ont under tiden. Men när man sent omsider fått den lindring som behövs - då kommer superhjältekrafterna fram igen, man orkar så mycket mer om man slipper ha vansinnigt ont! Jag önskar så att jag fick göra om min förlossning trots att den var jobbig och fått rätt smärtlindring från början till slut. Då är jag övertygad om att det hade varit en fantastisk upplevelse om än obeskrivligt jobbig på många sätt.

Nu ska jag pussa på min mysiga, bajsiga, kräkiga, gosiga bebis <3

• Tuttiluttan
    FiaFunderar skrev 2013-11-30 14:46:50 följande:

Jag va i Ullared förra fredagen, jösses!! Massvis med folk och en förbannad värk i kroppen, men ack så skoj de va

Tycker ni gör rätt i o åka dit
  • Repan
    corky skrev 2013-11-30 15:15:48 följande:

Känner sånt tryck och stickningar i samband med att bebisen rör på sig. Sist jag var hos bm var han inte fixerad, kan det vara det som händer nu?

Jag kände mycket så dagarna mellan två BM kollade o tisdagen var hen ruckbar, torsdagen fixerad. Jag tolkar "knivhugg" etc nedåt som att huvudet tar sig längre ned. Det liksom ilar o hugger...
  • Plopps80
    corky skrev 2013-11-30 15:15:48 följande:

Ja det är bebisen som borrar ner sig och fixerar sig! Jösses vilken dag. Lillen ville äta typ varje timme i natt. När han inte åt bajsade han. Dottern har gråtit och känt sig svartsjuk på lillebror. Hon har gapat och dummat sig, vill bli behandlad som en bebis. Hon sitter på mig hela tiden. Får inte en chans att mysa med min bebis. Han ligger så snällt för sig själv och jag känner dåligt samvete. Dottern har varit hemma hela veckan men från mån får hon gå heltid fram till 21/12. Hon kommer gå 8-15 mån-fre. Tror det är bra att komma ut och träffa vänner och få rutin på livet igen alla våra rutiner är helt uppochner just nu. Hon somnar i soffan vi glömmer att äta lunch osv. Jag är en rutinmänniska som inte trivs så här. Känner mig irriterad på henne idag. Får dåligt samvete för det också. Bölade förut känner mig otillräcklig för bägge barnen. Är sjukt trött också efter typ noll sömn i natt.
Svar på tråden December bebis 2013