• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Elalela

Nu är jag på gång...
    Klickar värkarna med 5-7 min. Väntar på barnvakten.
    Så himla typiskt!! Bara några dagar kvar till 2014 ju!! ;)

• Förstaförsökaren26

Skönt att höra att ni mår bra tjejer! :) Jag känner nästan samma - att det får bli en 2014 bebis istället. Igår lossnade en del av slemproppen å imorse ännu mer. Men det är allt. Har inga värkar eller liknade så hon kanske stannar till 1/1 :) Så kort tid kvar nu liksom! :) helt overkligt att vid denna tid nästa vecka kan man vara mamma!

• Plopps80

I natt sov Ludwig så bra! Mellan 23-03 amma lite sov vidare till 06, amma lite och sov vidare till 08:30. Dottern vaknade 96 men jag sa till henne att det är natten och hon låg kvar i sängen till kl 08. Hävdar att hon inte sovit men slummrat har hon nog gjort. Känner mig inte ens trött när jag får sova så här. Då känns det ju urdumt att börja mixtra och flytta Lillen till egen säng. Då kommer det inte bli så smidigt på nätterna. Nu blir Ludwig 5 veckor på lördag. Då kommer det första utvecklingssprånget så jag ställer in mig på gnäll och sämre nattsömn. Men man vet ju att efter den jobbiga perioden får man belöningen med en bebis som tagit ett kliv framåt i utvecklingen.

• FiaFunderar
    Elalela skrev 2013-12-26 09:31:54 följande:

Nu är jag på gång...

Spännande!!
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-26 09:39:53 följande:

Skönt att höra att ni mår bra tjejer! :) Jag känner nästan samma - att det får bli en 2014 bebis istället. Igår lossnade en del av slemproppen å imorse ännu mer. Men det är allt. Har inga värkar eller liknade så hon kanske stannar till 1/1 :) Så kort tid kvar nu liksom! :) helt overkligt att vid denna tid nästa vecka kan man vara mamma!

Här har inte ens slemproppen visat sig.

Hur länge har du gått nu?

Jag har tid på förlossningen på lördag för överburenhetskontroll. Då får jag en tid för igångsättning antar jag. Jag tänker tacka nej och se om det startar av sig självt iaf...
  • Förstaförsökaren26

Fiafunderar - är på BF + 11 idag. Har fått tid på måndag på förlossningen för bedömning om hon inte har kommit. Å känner att så väntar jag gärna till 1/1 eller att det sätts igång av sig självt.

• MARlA
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-26 06:24:54 följande:
    God morgon! Ni som inte har fått era små juveler än hur mår ni?? Har ni några känningar på att det kan vara på g?! :)
    God morgon! Här sover både jag och min man som två stockar, sov till 11 idag, antar att det kanske är vårt sätt att ladda inför vad som komma skall? :) Inga känningar än med bf 29/12, tror jag kommer gå över med ca 2 veckor vilket i nuläget känns helt ok.
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-12-25 22:20:59 följande:
    Vi samsover också, oftast ligger bebis vid min armhåla eller lite längre ner men jag sover inte heller så bra så. Kan ju inte röra på mig. Men ibland är det jättemysigt :) Igår sov han i sitt babynest 23.30-4, då började han gnälla lite efter mat. Så skönt att få sova 4 timmar i sträck! Sen sov jag inte så mkt efter det men ändå :) men plopps om du trivs med att samsova gör det, bebisen är för liten för att få "dåliga" vanor!

MK hur gör du när du sovammar? Ammar liggandes och somnar eller..?

Alltså bebisen sover.. Men ja, jag somnar. Liggammar. Med stora killen vaknade jag av att jag satt fast. Då åt han fsat jag sov.

Fick bebisen att sova i SIN säng inatt. KOm på vad som är problemet. HOn tycker det blir kallt när vi lägger ner henne i sängen och då blir hon ledsen. Rullade in henne i en filt. Ammade henne till sömns, la henne i sängen. Hon kikade till o somnade om. Sen vaknade hon och ville ta men ändå! Sen sov hon hos mig. Hon behöver närhet och jag vill ha henne hos mig. Det känns rätt. Jag vill helst ha henne på mig dygnet runt men det går ju inte. Ska ta fram sjalen tror jag. Ngn form av biologisk drift tror jag som säger att et ska vara så. Skiter i om folk tycker jag "skämmer bort" mina barn. Min stora har fått sova så mkt han vill hos oss med, inte nu för nu sover han inte gott hos oss längre men fram till jag slutadde nattamma  honom vid dryga två år. Det finns rekomendationer, man får läsa dom sen gör man som man vill! Jag är nog en hopplös AP morsa. Sjal, bröstmjölk samsovning. Men det funkar här.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Elalela skrev 2013-12-26 09:31:54 följande:
    Nu är jag på gång...

WOHOO!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Elsa hade en "lång" vakenperiod igår på kvällen. Somnade sen vid 22 efter amning och tillmatning. Sen sov vi till 9:30 med amningspauser, spypaus oc blöjbyte en gång -hon luktade kiss... Och fullt var det i blöjan.
    LYX! Passar på när det är såhär... Imorse tog hon in tilläägget i munnen görade runt det och "kräktes" ut det igen. Kommer erbjuda igen kväll men hon går nog runt på bröstmjölk snart hoppas jag. Ser fram emot att väga imorgon hoppas hon inte har gått ner så vi inte måste sätta igång på allvar med tillägg.

Svar på tråden December bebis 2013