• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag och Elsa har gjort premiär på shoppingcentrat idag. Wrooom igenombdet.hon sov m filt över suffletten. Livrädf för smittta. Gjorde åtbimponerande mkt pengar på kort tid. Köpte fler amningsnattlinnen spyor och mjölkläcka hinner inte tvätta. Pyjamasar t Elsa och strumpor. Och ärmlösa bodys... fick amma henne i bilen på hemvägen.. är tacksam att amningen funkar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Idag märks det verkligen att Ludwig genomgått ett utvecklingssprång. Det första vid 5 veckor. Han har vaknat ur bebiskoman är mer vaken på dagen och han söker ögonkontakt och ler och idag sa han gouuw när jag lekte med honom. Han tittar förundrat på leksaker och ja man ser att han tagit ett kliv i utveckligen. Så himla fantastiskt

• MissKaos

Städ ja.. tur gubben avskyr damm. Han städade idag. Jag plockade upp lego från överallt och sonen fick plocka undan lite med.

På fredag kommer städerskan! Äntligen tar hennes julledighet slut.. fast man går ju städaändå hon kommer varannan vecks. Hoppas vi har råd ha kvar henne när jag är barnledig drt gör stor skillnad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2014-01-06 10:48:55 följande:
    Vet hur du känner ang underlivet.. Jag gick sönder väldigt mycket jag oxå och blev klippt.. Blev nedsövd o opererad för att bli ihopa lappad... Sakta sakta kan jag börja röra mig, gå på toaletten o sköta mina behov.. Längtar tills allt detta är över så man kan njuta av allt, ist för att våndas när man tex ska lyfta, bära eller sitta o amma sin bebis!
    Samma här. Igår försökte vi oss på en första promenad utanför lägenheten. Gud vad jobbigt det var! Fick så jäkla ont i underlivet bara av att gå ett halvt varv runt huset. Längtar verkligen till jag mår så bra att jag ska slippa ta alla smärtstillande mediciner men till dess är jag sjukt tacksam över att de finns. Speciellt parafinoljan...

En helt annan grej. Hur tänkte ni med namn? Min man låter mig bestämma mellan två namn. Ett som han gillar mer och ett som jag gillar mer men vi tycker båda om bägge namnen. Igår var jag övertygad om att vår kille är en T. Idag att han är en A. Vet inte vad jag ska ta mig till. Imorgon blir han 1vecka och jag vill så gärna se vad han ska heta och dela med namnet till alla vi känner.
  • IdaJ

Imorgon blir första dagen själv med den här lille plutten efter att sambon har varit hemma i 1 månad med oss. Känns lite pirrigt!

• IdaJ

Någon som vet hur det blir med barnbidraget för oss som fick våra små i December? Kommer det i Januari eller? :)

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-06 10:21:31 följande:

Och repan. Hoppas ditt underliv snart läker. Hur gammal är han nu?

Jag med! :) 3 veckor idag! Foglossningen e värst men svampinfektion o stygn stör ordentligt också. Men kan nysa nu iaf ;)
  • Felinne

Jag fortsätter med mitt frågerace. Ni som liggammar - har ni något bra knep för att att få upp bebisen på rygg när den ätit klart. Min kille somnar och sedan sover han på sidan. Jag blir asnojjig eftersom alla rekommendationer jag läst säger att bebisar ska sova på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur jag ska lyckas vända honom för han vaknar direkt om jag försöker flytta honom efter maten.

• Fröken78

Jag väntar lite extra efter att bebis släppt bröstet själv. Då är hon oftast väldigt mätt och hamnar i matkoma. Efter en stund kan jag bara vrida över henne på rygg.

Felinne skrev 2014-01-07 00:07:19 följande:
    Jag fortsätter med mitt frågerace. Ni som liggammar - har ni något bra knep för att att få upp bebisen på rygg när den ätit klart. Min kille somnar och sedan sover han på sidan. Jag blir asnojjig eftersom alla rekommendationer jag läst säger att bebisar ska sova på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur jag ska lyckas vända honom för han vaknar direkt om jag försöker flytta honom efter maten.

Svar på tråden December bebis 2013