• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Är det så?? Åh tack gode Gud om det kan vara så ;) hon är världens snällaste lilla tös men hon har sin vakenstund mellan 23-03 :) är väl inte hela världen om man inte haft en treåring och en fyraåring att ta hand om på dagarna. Nu sover vi i skift och det funkar bra men ibland är det ju kul att hitta på nåt hela familjen :)

• Felinne

Miss Kaos: ja, jag får kanske testa det... Bullar upp med rullade handdukar och liggammar så länge.

På tal om att amma så känns det som att det går åt rätt håll för oss nu. Fortfarande lite trixigt ibland men någon gång i framtiden hoppas jag att vi ska kunna ta bort amningsnappen. Igår rann min mjölk till ordentligt också. Läcker som ett såll! Och det spänner som fan. Är det någon som har några erfarenheter av att donera bröstmjölk? Är det vanligt att vänta till brösten har ställt in produktionen eller är det bara att börja pumpa direkt?

• Repan
    Felinne skrev 2014-01-05 13:34:06 följande:

Någon som vet var jag kan köpa en bra sittring? Jag har så jävla ont i mina stygn att det blir en pärs att försöka amma sittandes...

Regabshopar, jag har dock flygplans-nackkudde med små kulor i. Funkar också som amningskudde.
  • Repan
    Repan skrev 2014-01-06 00:53:34 följande:
    Regabshopar, jag har dock flygplans-nackkudde med små kulor i. Funkar också som amningskudde.
    Rehab*
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-05 12:04:19 följande:

Verkar inte som man ska träna bebis att ligga på magen direkt efter matning. Ludwig som hade fin skjortbody och fin svarta byxor då vi ska på kalas kräktes över hela sig och hela mig efter träningen av nacken. Jösses. Har bara två svarta amningsbhar och nu är bägge i tvätten. Får ha vit och det är ju lagom snyggt. Men hitta en klänning som funkade till vit bh (som inte syns) och till min ofantliga kroppshydda. smile4.gif Börjar känna mig stressad. Tycker inte jag hinner någonting med två barn. Dammråttorna hopar sig jag som är överpedant mår dåligt. Mannen städar så gott han kan men även han har ju händerna fulla hela dagarna. När jag bara hade dottern stressade jag och städade jämt men nu har jag ju både Ludwig och Filippa att ta hand om. Dessutom drar hon fram grejer hela tiden. Lägenheten svämmar över av leksaker, pyssel mm. Garderoben är en enda röra och jag kan inte ha några kläder knappt. Har fortf mammajeans. Måste gå ner 13 kg. I april åker vi på badsemester så det är min morot. Ska köra Olga Rönnberg och gå promenader. Sluta med läsk och saft och bara äta sötsaker på lördagar. Fattar bara inte hur jag ska klara sockret är sjukt sockerberoende!

Jag blir sjukt stressad av stök o får panik över att inte hinna städa. Kan inte ens m bebis i bärsjal, mitt underliv gör för ont än för o springa omkring m honom :(
  • Plopps80
    Repan skrev 2014-01-06 02:28:09 följande:
    Jag blir sjukt stressad av stök o får panik över att inte hinna städa. Kan inte ens m bebis i bärsjal, mitt underliv gör för ont än för o springa omkring m honom :(

Det är det som är svårt när man får bebis, att man inte styr över sin egen tid. En del kan släppa det och bara njuta och låta dammet hopa sig. Bästa kompisen levde i morgonrock första månaderna iofs hennes som hade svår kolik och skrek varje natt i 9 timmar plus massa på dagen i tre månader. Men hon har förmågan att släppa allt runt om. Många njuter av att amma medan jag känner mig låst. Jag är som sagt ingen spädbarnsmänniska. Vid 3 mån då börjar jag njuta ordentligt. Försöker njuta nu också. Han är oerhört mysig. Gillar att ligga nära och kika över min axel. Han började le igår och idag var det inga tvivel. Det är belöningen :>
  • Tuttiluttan
    Repan skrev 2014-01-06 02:28:09 följande:
    Vet hur du känner ang underlivet.. Jag gick sönder väldigt mycket jag oxå och blev klippt.. Blev nedsövd o opererad för att bli ihopa lappad... Sakta sakta kan jag börja röra mig, gå på toaletten o sköta mina behov.. Längtar tills allt detta är över så man kan njuta av allt, ist för att våndas när man tex ska lyfta, bära eller sitta o amma sin bebis!
  • Förstaförsökaren26

Åh jag lider verkligen med er Repan och Tuttiluttan! Jag har lite små ont i snittet men jag är rörlig och kan sitta å gå på toaletten utan problem! Hoppas ni känner er bättre snart å kan njuta fullt ut av era små! Angående städning så känner jag oxå panik! Första jag gjorde när jag kom hem från BB var att börja plocka undan och tvätta! Har gjort upp ett städschema för dagen! Måste passa på medan sambon fortf är hemma! Kryper i hela kroppen om det är stökigt hemma! Kan inte slappna av alls! I-lands prob verkligen! Men vi är alla olika.

• Fröken78
    MissKaos skrev 2014-01-05 11:04:49 följande:
    Babyspyor.. imorse skulle jag pussa Elsa då kom det rejäla spyor. Huuur äckligt som helst.. igåt matkräkte hon så maken fick torka golvet, så även imorse.. hinner inte tvätta hennes pyjamasar. Nu sover hon i min säng ibara blöjan. Ser ut att trivas! 

Min bebis är snart två veckor. Jag ligger ner och ammar henne sedan några dagar tillbaka vilket gör att hon inte sväljer lika mkt luft och sätter inte heller i halsen. Vilket resulterade i ett flertal stora spyor om dagen. Nu kommer det knappt nåt kräks alls längre och hon är inte lika tjorvig i magen. Sover bättre och är lugnare. Så mitt tips är att liggamma, det hjälpte oss
Svar på tråden December bebis 2013