• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Vad var det med alla bäbisar igår natt.. Ingrid var vaken heeela natten. Eller vaken o vaken, hon kon aldrig till ro o jag fick amma och stoppa in nappen hela tiden. Idag har vart lite bättre men hon sover gärna på oss, inte själv. Jag sov 2 h i natt, tack o lov kom mampap hit i fm så jag fick 1,5 h till när mannen spelade fotboll. I natt har vi bestämt att mannen tar hand om Ingrid så jag får sova och bara amma emellanåt. Jag har mååååånga timmar att sova igen, sjukt vad trött man kan bli efter 18 dagars oregelbunden sömn..

• sarak

I motsats till vad de andra verkar ha gjort så sov Rasmus sin bästa natt hittills. Han var bökig vid bröstet igår kväll, bara drog och tjafsade i bröstvårtorna. Mjölken sprutade, hela bebisen var blöt. Arg som ett bi var han. Halv 10 pumpade jag är en hel del ur brösten. Sedan åt han äntligen ordentligt. Somnade sedan på sambons mage och sov till 4!! Somnade sen om till 6. Sov som en stock hela förmiddagen med, bara vaknat korta stunder och ätit och somnat om vid bröstet. På eftermiddagen har han varit vaken mycket. Hoppas det innebär att han sover i natt

• islandpeak

Hos oss hade nog Ingrid sovit oxå, men då hade jag inte sovit för den sakens skull ;) nu vaknade hon så nu får det fyllas på med mat och så håller vi tummarna för natten!

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-04 09:35:29 följande:

Natten går till historien som den värsta nånsin. Ludwig skrek och höll på till 02:30. Natten innan höll han på till 01 men då trodde jag det var pga intryck hos min mamma men igår var vi bara hemma. Han sliter i bröstet drar släpper och gallskriker. Tar det igen men släpper och så håller han på. Blir vansinnig när man tar bort bröstet. Gav ersättning och visst drack han lite men inte somna han för det. Han har ju sovit väldigt bra jämt, Vet inte om det var magknip för han bajsa 2 ggr och det knorrade i magen. Hela morgonen har han gnällt och pruttat massor. Jag åt massa choklad igår. Uch är livrädd att detta ska fortsätta. Men man vänder väl inte fel på dygnet när man är 6 veckor?? Sedan BB har han sovit på nätterna med amning och somnat om. Fattar inte varför han håller på med bröstet så det gör ju skitont.

Sådär bökig vid bröstet blir min också emellanåt. Snuttar en kort stund, blir sedan skitarg och sliter i bröstvårtorna med både mun och händer. Släpper vårtan hela tiden och det blir mjölk överallt. Tror han har ont i magen när han håller på så. Oftast kommer massa pruttar i anslutning till detta. Eller en rejäl rap. Och massa spy. Det är inte alltid helt mysigt att amma
  • siolina

Min unge äter ofta (varannan timme minst) och länge men däremellan sover han. Jag blir trött men är nöjd för att de andra får sova och för att han inte har ont eller vill vara vaken så dags. Han sover som längst två timmar i taget.

• Plopps80

Det var ju fullmåne igår I natt sov Ludde som vanligt mellan 22-03 och åt sen 06 och 08. Sover fortfarande. Åt ingen choklad och lugnare natt har vi aldrig haft. Får väl inse att jag måste sluta äta det. Bra för vikten. Tror också det är magknip när Ludwig drar så i bröstet. Igår började han och då avbröt jag amningen för att rapa och jösses vad luft han rapade upp. Så det känns bättre nu när man fattar vad det handlar om. Det var fullmåne igår natt kanske därför många bebisar stökade runt

• islandpeak

Nej det var inte fullmåne igår. Det är den 16/1. Den dagen Ingrid är född var det fullmåne och hon är född 17/12. Så det var nog inte det som ställde till det för våra små..

• Nov13

Vår lilla sover normalt bra. I egen säng, äter med 3-5h mellan, somnar själv om han inte somnat vid bröstet och varje amning tar ca 20 min och inget skrik.

Inatt var dock bästa natten! Somnade 23.30 och vaknade 05.45, byte och amning tog 30 min och sen sov han till 08.45. Nu sover han igen men på mitt bröst. Jag vill mysa lite innan vi ska stiga upp.

Det är lätt att ha barn när man har en snäll liten gosse och när man får sova om natten.

Svar på tråden December bebis 2013