• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Nov13: förstår att ovissheten måste vara jättejobbig :/ håller tummarna för att allt ser bra ut med de nya proverna! stor kram!

• Plopps80
    Nov13 skrev 2014-01-03 14:34:02 följande:
    Tack! Ja han är piggare och verkar må bättre. Det som oroade läkaren. Provsvaren visade inte alls det hon trodde och vad dom borde med tanke på att han nu får i sig ordentligt med mat. Kommer hinna gå sönder av oro. Det är inga roliga sjukdomar om det visar sig vara något fel på lever eller gallgångarna så som jag förstår det...

Uch det var inte bra. Vad tror dom det kan bero på med hans höga levervärde?
  • linasägerhej

Wow! Det här hade jag aldrig hört om tidigare :) däremot har man ju många gånger diskuterat hur det kan fungera att barnen i tex Kina inte bär blöja utan bara har ett hål i rumpan på kläderna :)) Surfade runt lite snabbt och hittade en del trådar. Ska försöka fördjupa mig lire och framförallt - kolla om mannen är med på noterna! www.svenskamammor.com/blojfri.htm Hur tidigt måste/kan man börja? Förstör det om det går för lång tid? Lilleman är Prick en vecka gammal idag!

siolina skrev 2014-01-03 15:30:41 följande:
    Det handlar ju inte om att potträna bebisar utan om att ge dem möjligheten att kissa och bajsa någon annanstans än i blöjan. Jag kan absolut fatta arr man tycker det är krångligt och att man därför tycker att blöjor är praktiska, men att man inte ser NÅGRA fördelar fattar jag inte. Att producera mindre sopor är ju en fördel t ex, och för bebisen är det självklart skönt att slippa ha bajs i rumpan.

• siolina
    linasägerhej skrev 2014-01-03 17:19:05 följande:
    Wow! Det här hade jag aldrig hört om tidigare :) däremot har man ju många gånger diskuterat hur det kan fungera att barnen i tex Kina inte bär blöja utan bara har ett hål i rumpan på kläderna :)) Surfade runt lite snabbt och hittade en del trådar. Ska försöka fördjupa mig lire och framförallt - kolla om mannen är med på noterna! www.svenskamammor.com/blojfri.htm Hur tidigt måste/kan man börja? Förstör det om det går för lång tid? Lilleman är Prick en vecka gammal idag!

Man kan börja närsomhelst och vara så konsekvent man vill. Det går att vänta tills man landat i att man har fått en bebis och fått ordning på rutinerna och man kan ju ha vanliga pappersblöjor dygnet runt och bara helt enkelt erbjuda ett toabesök i samband med blöjbyte. Det gör inte ens nåt om din man inte är med på det, då kan du göra det när du byter. Lite är bättre än inget! :)
  • Förstaförsökaren26

Siolina och tåg - va skönt å höra att ni har återhämtat er så fort! Jag kan nog erkänna att redan under dagen (snittades 03 på morgonen) så kände jag mig "ok" å nu 3 dagar senare så mår jag oförskämt bra! Var skönt att höra att fler känner liknande :) var inget planerat snitt här heller men kunde tyvärr inte undvikas!

• siolina

Förstår oron, jag kommer hålla tummarna för er och hoppas att allt är som det ska!

Nov13 skrev 2014-01-03 14:34:02 följande:
    Tack!

Ja han är piggare och verkar må bättre. Det som oroade läkaren. Provsvaren visade inte alls det hon trodde och vad dom borde med tanke på att han nu får i sig ordentligt med mat.

Kommer hinna gå sönder av oro. Det är inga roliga sjukdomar om det visar sig vara något fel på lever eller gallgångarna så som jag förstår det...

• Plopps80
    Tuttiluttan skrev 2014-01-03 19:39:41 följande:
    Usch vilken dag... Är en gråtdag idag... Tårarna bara rinner...

Vad har hänt?
  • sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-01-03 19:39:41 följande:

Usch vilken dag... Är en gråtdag idag... Tårarna bara rinner... smile4.gif

är det amningen som krånglar? Kram
  • sarak

Någon som vet vad en 5 veckors ska ha för blodvärde? Var inne igår och tog hb på vår lille efter en kallelse vi fått. Tydligen rutin när dom blivit ljusbehandlade och har blodgrupp som missmatchar med mammans. Undersköterskan fick 2 värden, 116 och 130. Hon trodde en läkare skulle kontakta mig men jag har inte hört något. Ringde själv idag men det var slut på telefontider

Svar på tråden December bebis 2013