• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ludwig har slutat bajsa på nätterna och på morgonen. Så jag byter inga blöjor på nätterna. Byter på kvällen och morgonen. Han har senaste dagarna bajsat 1-2 ggr/dag. Vid jul bajsade han säkert 5 ggr/dag och även på natten. Är så skönt att slippa dessa eviga blöjbyten

• Plopps80

Givetvis byter jag blöja på dagen också när den är kissig. Men skönt att slippa byta som när han var nyfödd 2 ggr/timme.

• MissKaos

Babyspyor.. imorse skulle jag pussa Elsa då kom det rejäla spyor. Huuur äckligt som helst.. igåt matkräkte hon så maken fick torka golvet, så även imorse.. hinner inte tvätta hennes pyjamasar. Nu sover hon i min säng ibara blöjan. Ser ut att trivas! 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Verkar inte som man ska träna bebis att ligga på magen direkt efter matning. Ludwig som hade fin skjortbody och fin svarta byxor då vi ska på kalas kräktes över hela sig och hela mig efter träningen av nacken. Jösses. Har bara två svarta amningsbhar och nu är bägge i tvätten. Får ha vit och det är ju lagom snyggt. Men hitta en klänning som funkade till vit bh (som inte syns) och till min ofantliga kroppshydda. Börjar känna mig stressad. Tycker inte jag hinner någonting med två barn. Dammråttorna hopar sig jag som är överpedant mår dåligt. Mannen städar så gott han kan men även han har ju händerna fulla hela dagarna. När jag bara hade dottern stressade jag och städade jämt men nu har jag ju både Ludwig och Filippa att ta hand om. Dessutom drar hon fram grejer hela tiden. Lägenheten svämmar över av leksaker, pyssel mm. Garderoben är en enda röra och jag kan inte ha några kläder knappt. Har fortf mammajeans. Måste gå ner 13 kg. I april åker vi på badsemester så det är min morot. Ska köra Olga Rönnberg och gå promenader. Sluta med läsk och saft och bara äta sötsaker på lördagar. Fattar bara inte hur jag ska klara sockret är sjukt sockerberoende!

• Felinne

Någon som vet var jag kan köpa en bra sittring? Jag har så jävla ont i mina stygn att det blir en pärs att försöka amma sittandes...

• moruri

Här har vi en liten som mest sover hela tiden.. Hela nätterna, bara vaknar och äter och däckar igen. Har några vaken perioder då han bara ligger och tittar och en lite längre vid tio elva tiden på kvällen. Så annorlunda Ferdinand som var väldigt mycket vaken. Hoppas detta håller i sig, väldigt "lätt" att ta hand om två små när den ena mest sover.. På onsdag åker mannen till Nigeria för begravning. Blir borta tre veckor.. :/ blir nog rätt tufft men jag hade också åkt om jag var han så jag förstår och försöker ha överseende och vara stark för oss båda. Försöker packa upp och barnsäkra så mycket vi kan innan han åker så den nya lägenheten är bebolig. Så, där var det dags att byta en bajsblöja!

• MissKaos

Testa en vanlig badring.

Felinne skrev 2014-01-05 13:34:06 följande:
    Någon som vet var jag kan köpa en bra sittring? Jag har så jävla ont i mina stygn att det blir en pärs att försöka amma sittandes...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ojoj! Tufft läge. .

moruri skrev 2014-01-05 14:19:30 följande:
    Här har vi en liten som mest sover hela tiden.. Hela nätterna, bara vaknar och äter och däckar igen. Har några vaken perioder då han bara ligger och tittar och en lite längre vid tio elva tiden på kvällen. Så annorlunda Ferdinand som var väldigt mycket vaken. Hoppas detta håller i sig, väldigt "lätt" att ta hand om två små när den ena mest sover.. På onsdag åker mannen till Nigeria för begravning. Blir borta tre veckor.. :/ blir nog rätt tufft men jag hade också åkt om jag var han så jag förstår och försöker ha överseende och vara stark för oss båda. Försöker packa upp och barnsäkra så mycket vi kan innan han åker så den nya lägenheten är bebolig. Så, där var det dags att byta en bajsblöja!

• islandpeak

Idag har bäbis en sovdag! Kanske återhämtar sig efter ännu en vakennatt eller laddar för en till, jag vet inte ;)

• Plopps80
    islandpeak skrev 2014-01-05 17:21:18 följande:
    Idag har bäbis en sovdag! Kanske återhämtar sig efter ännu en vakennatt eller laddar för en till, jag vet inte ;)

God sömn på dagen föder god sömn på natten har jag hört
Svar på tråden December bebis 2013