• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag sticker in handen under rumpan och drar lite. Men min lilla är inte så känslig ännu. Stora killen sov på sidan ofta

Felinne skrev 2014-01-07 00:07:19 följande:
    Jag fortsätter med mitt frågerace. Ni som liggammar - har ni något bra knep för att att få upp bebisen på rygg när den ätit klart. Min kille somnar och sedan sover han på sidan. Jag blir asnojjig eftersom alla rekommendationer jag läst säger att bebisar ska sova på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur jag ska lyckas vända honom för han vaknar direkt om jag försöker flytta honom efter maten.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min bebis blev sån. Insåg att det kom i samband med att jag hade ätit baljväxter.

sarak skrev 2014-01-07 10:39:27 följande:
    2 superbra nätter när Rasmus sovit mellan 23 och 04 har nu åtföljts av 2 ganska jobbiga nätter.

Han sover förvisso, men bara om han får sova precis bredvid mig. Och så har han ont i magen. Stånkar och sparkar med benen. Han vaknar inte av det, men det är helt omöjligt för mig att sova. Jag vänder på honom, tar upp benen mot magen och han pruttar som tusan, men det verkar aldrig ta slut. Kommer bara mer och mer. Jobbig för mig och jag tror inte han sover särskilt djupt och bra heller

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    sarak skrev 2014-01-07 10:39:27 följande:
    2 superbra nätter när Rasmus sovit mellan 23 och 04 har nu åtföljts av 2 ganska jobbiga nätter. Han sover förvisso, men bara om han får sova precis bredvid mig. Och så har han ont i magen. Stånkar och sparkar med benen. Han vaknar inte av det, men det är helt omöjligt för mig att sova. Jag vänder på honom, tar upp benen mot magen och han pruttar som tusan, men det verkar aldrig ta slut. Kommer bara mer och mer. Jobbig för mig och jag tror inte han sover särskilt djupt och bra heller

Exakt så har vi haft det ett par nätter nu. I natt vaknade Ludwig dessutom varannan timme och ville äta mellan 23-09. Där i mellan har han knorrat rört sig gnällt och pruttat massor plus bajsat i sömnen. Får inte en blund i ögonen när han håller på så. Dessutom blir han jobbig vid bröstet när han har magknip han sliter och drar i det och släpper å tar det igen. Suck! Längtar ärligt talat till denna period är över. Vid 3 mån brukar ju magknipet ge med sig.
  • Plopps80

Jag ligger och ammar. Lägger Ludwig på sidan mage mot mage och så somnar vi båda. Lägger inte honom på rygg. Han ligger stadigt på sidan en gång har han rullat över på mage.

• Plopps80

Åt broccoli och kronärtskocka i förrgår. Är det gasbildande? Jag fick nämligen gaser och kraftig magknip efter det.

• MissKaos

Broccoli är ju det.. Minst sagt.. ger gärna fisar och lösmage.

Plopps80 skrev 2014-01-07 11:55:29 följande:
    Åt broccoli och kronärtskocka i förrgår. Är det gasbildande? Jag fick nämligen gaser och kraftig magknip efter det.

• Irlais

Hur gör ni med kudde för bebisen när ni liggammar? Jag försöker lägga honom med kudde när vi går och lägger oss men oftast vaknar han och då ammar jag honom till sömns. Dvs kudden försvinner någonstans...

• Tuttiluttan

Vår tös ligger i sin egen säng i ett babynest. Vi vågar inte ha henne i våran säng med oss, är rädd för att rulla över henne, eller slå till med en arm osv.. Där blir jätte varmt i sängen med oss 3 o en hund..

Tösen trivs väldigt bra i sin säng o sover gott, jag går upp o tar upp henne när hon vaknar på natten o matar henne, bytar blöja sen ligger hon på mitt bröst tills hon somnar o då lägger vi tillbaka henne i sin säng.

Jag har provat de där med o liggamma, va inte ngt som passa oss alls..

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-07 12:01:31 följande:
    Broccoli är ju det.. Minst sagt.. ger gärna fisar och lösmage.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Då vet man vad det var då.
  • sarak

Jag har också ätit broccoli. Och massa ägg och spenat och andra nyttigheter. Får bli ett slut på det nu så man får sova
    Rasmus sover minst sagt gott idag. Först ett par timmar i vagnen ute. In, ammade, sov vidare i sängen länge. Jag kunde äta lunch, dricka kaffe och sova en skvätt jag med. Han vaknade på ett strålande humör, avfyrade leende på leende. Ammade och nu har han sovit som en stock i bärsjalen medan jag hållt på med tvätt. Nu knorrar han dock i sjalen, får inte bli sittandes still framför datorn, upp och gå

Svar på tråden December bebis 2013