• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Repan skrev 2014-01-09 11:38:41 följande:
    Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?

Ja jag! I natt tänkte jag hemskt nog. Varför? Vi som hade det så bra, var vi tvungna att sätta oss i denna situation igen. Jag visste ju vad jag gav mig in på.... Menar det inte! Jag älskar Ludde och är så glad att han är här. Men jag fixar inte sömnbristen jag blir deprimerad av den. Idag när jag sovit sammanlagt 4,5 timmar osammanhängande känner jag att allt är helt svart i mitt liv.
  • Förstaförsökaren26

Repan - känner samma här!! Fick några bra nätter å nu är hon igång nästan hela tiden! Å man får klaga!! Bättre det än att hålla allt inne!! Å jag ger återigen er beröm som har fler barn!! Är tufft med bara en men att ha 2-3 st å alla under 10! Ni är grymma!

• siolina
    Jis skrev 2014-01-08 22:51:17 följande:
    min lilla skrutta har så ont i magen på kvällen, spänner sig och håller på. Det håller i allt från 30 min till flera timmar. Ammar henne inte utan ge NAN, någon som har testat att ge sitt barn Minifom droppar? Hon får Sempers magdroppar nu. Finns det någon "mildare" ersättning?
    Vi hade semper lemolac till vårt större barn.Funkade bättre än nan. Vi gav även både semperdroppar och minifom. Det hjälpte lite, och vid ca tre mån blev hon bättre.
  • siolina
    Plopps80 skrev 2014-01-09 10:22:36 följande:
    Känner mig helt knäckt idag. Ludwig vill äta varannan timme hela nätterna och han vaknade vid 02:30 och andades häftigt, sparkade med benen, fäktade med armarna. Hade massa gaser och ville bara snutta. Men han är inte nöjd vid bröstet utan släpper, tar det, drar i det, skriker. Jag blir galen! Tillslut gav jag ersättning och han drack en del men somnade inte och var lika orolig efteråt. Kl 05 lyckades jag få honom att somna men han rör sig oavbrutet och gnyr i sömnen. Han vill dessutom ligga som ett plåster på mig nära nära. Jag sover ingenting. Jag fattar inte vad han får alla gaser ifrån!!! Äter inget starkt eller gasbildande. Han som sovit så gott och bra har bara vänt som en hand. Har lust att sluta amma. Detta när han bara vill ha bröstet men ändå bara drar i det och släpper knäcker mig totalt.
    Så hade jag det igår natt. Tror att det är ofrånkomligt att det blir så för dm ibland när de är så här små, deras tarmar är ju inte helt färdiga liksom. Men man får tänka att det bara är en kort period, och du kanske kan skaffa avlastning så du kan sova på dagen istället, alternativt att din man tar honom en natt så du får sova.

Min unge skriker inte men har haft några krångliga nätter och äter ofta. Jag klarar det märkligt nog bra. Visst är jag trött, men det funkar på något märkligt sätt. Förra gången när stora var bebis var värre, då kunde jag tappa tålamodet. Lyckligtvis kunde jag och min sambo turas om då och ta över när den andra tappade tålamodet.
  • MissKaos

Nej. Absolut inte! Min sover bra men sonen gjorde inte det och ibland orkar man bara inte. Kan din fru ta och ge ers ett mål så du får sova lite?

Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Usch det låter hemskt men jag skrattar lite åt detta och ni andra som håller med

För jag (vi) tänker också så ibland. Här har man gått och längtat efter den lilla bebisen i 9 månader och ut kommer krångel-Maja liksom... Inte riktigt vad vi hade beställt

Men men det blir bättre och jag älskar min lilla krångel-Maja

Inatt sov hon BRA! Andra natten på 13 dagar! Så imorse kände jag mig skapligt utvilad (hur man nu kan göra det på 5-6 timmars sömn)

Nu ska vi in på hörseltest!
  • moruri

Mina små har alltid sovit bra på nätterna sedan start typ.. Vet inte om vi bara haft tur eller om det vi gör gör skillnad.. Vi brukar göra tydlig skillnad mellan dag/kväll. På dagen spelar vi mycket musik, tv på eller överlag inte rädda för att göra ljud ifrån oss har det väldigt ljust. På kvällen släcker vi ner. Sänker alla ljud och pratar med mindre bokstäver..

• MissKaos

Msn brukar ju rek NAN vid magbesvär. Det finns två sorters nan om jag inte minns fel en med mer nerbrutet protein. Minifoam kan du ge! Testa magmassage ett par ggr/dag med.

Jis skrev 2014-01-08 22:51:17 följande:
    min lilla skrutta har så ont i magen på kvällen, spänner sig och håller på. Det håller i allt från 30 min till flera timmar. Ammar henne inte utan ge NAN, någon som har testat att ge sitt barn Minifom droppar? Hon får Sempers magdroppar nu. Finns det någon "mildare" ersättning?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ni har ji haft det maximalt jobbigt. Svår fogloss. Hemsk fl och nu inte få sova. Inte konstigt du blir/är slutkörd.

Först efter tre månaders ålder jar bebisar ngn form av påverkningsbar dygnsrytm om mitt minnr ftån bvc praktiken är rätt..

Svar på tråden December bebis 2013