• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

min lilla skrutta har så ont i magen på kvällen, spänner sig och håller på. Det håller i allt från 30 min till flera timmar. Ammar henne inte utan ge NAN, någon som har testat att ge sitt barn Minifom droppar? Hon får Sempers magdroppar nu. Finns det någon "mildare" ersättning?

• Förstaförsökaren26

Har någon nåt tips på hur man får sin bebis att sova i sin säng?! På dagarna kan hon ligga i sitt babynest själv men totalvägrar på nätterna då duger bara jag. Är mysigt men inte hållbart!

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-09 08:21:27 följande:

Har någon nåt tips på hur man får sin bebis att sova i sin säng?! På dagarna kan hon ligga i sitt babynest själv men totalvägrar på nätterna då duger bara jag. Är mysigt men inte hållbart!

Våran lille sover i egen säng hela nätterna, men har en kompis som hade problem med det. Hon sov med en snutte till bebisen så att den luktade henne och sprutade även bröstmjölk på den. Sen när bebisen sov med den så sov den i egen säng. Kanske räcker med att känna din lukt bara? :)
  • Plopps80

Känner mig helt knäckt idag. Ludwig vill äta varannan timme hela nätterna och han vaknade vid 02:30 och andades häftigt, sparkade med benen, fäktade med armarna. Hade massa gaser och ville bara snutta. Men han är inte nöjd vid bröstet utan släpper, tar det, drar i det, skriker. Jag blir galen! Tillslut gav jag ersättning och han drack en del men somnade inte och var lika orolig efteråt. Kl 05 lyckades jag få honom att somna men han rör sig oavbrutet och gnyr i sömnen. Han vill dessutom ligga som ett plåster på mig nära nära. Jag sover ingenting. Jag fattar inte vad han får alla gaser ifrån!!! Äter inget starkt eller gasbildande. Han som sovit så gott och bra har bara vänt som en hand. Har lust att sluta amma. Detta när han bara vill ha bröstet men ändå bara drar i det och släpper knäcker mig totalt.

• Plopps80
    islandpeak skrev 2014-01-08 23:13:03 följande:
    Vad har du i egen tacokrydda? Recept tack :)

Ska leta upp det!
  • Plopps80

Vill få Ludwig att sova i egen säng. Men hur ska han kunna sova där när han knappt kan sova brevid mig. Ibland tror jag lukten av mig stör, han känner hela tiden doften av mjölk och kommer inte till ro för det. Ni som har bebisarna i egen säng hur gör ni? Han vaknar med ett ryck såfort jag lägger ner honom. Han vill gärna sova nära på dagen också men sover själv om han är riktigt trött. Uch idag är ingen bra dag. Längtar till Lillen är 5 år. Längtar efter sammanhängande sömn.

• Repan

Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?

• MissKaos

Jag hade recept på tacokrydda. Enkelt att göra. Men var är det? *ringer saida*

..eller kan man få ditt?

Lugn natt inatt. Jag somnade när jag ammade och låg fel men sov gott iaf. Ont i ryggen av det.

Plopps80 skrev 2014-01-08 21:00:37 följande:
    Jag gör egen krydda och har man ätit den ett tag vill man inte ha köpenryddan. Den smakar kemiskt. Du får väl pröva dig fram. MK

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013