• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais
    Plopps80 skrev 2014-01-18 22:03:30 följande:

Men du skojar nu väl. Är ju livsfarligt att ge så små bebisar mat/kakor. Deras mage tål inte något annat än ersättning eller bröstmjölk. Herregud jag hade seriöst slagit ihjäl den som gett mitt barn något att äta. Hade barnet varit 4 månader hade jag varit irriterad och sur men hur gammal är er bebis? Max ett par månader? Han kan ju ge barnet allvarliga problem.
    Tror du inte jag ville slå ihjäl honom, har ju panik att han ska göra något sånt igen dessutom. Bebisen är två månader... Jag försöker hitta länkar eller något jag kan visa sambon så han fattar att det är farligt, han tar det inte på allvar när det bara är jag som säger det. Annars ringer jag BVC och ber sköterskan säga åt sambon och förklara varför.
  • Plopps80

Hälsa din sambo att han kan skada barnets tarmar och ge det allergier för livet. Hälsa från mig att jag tycker han är fullständigt respektlös mot sitt barn som gör så! Är det verkligen sant??

• Plopps80

Ja ring BVC de kommer skälla ut honom efter noter. Herregud är helt upprörd har aldrig hört någon som gett kladdkaka till ett spädbarn. Hur gammal är bebisen?

• Irlais
    Plopps80 skrev 2014-01-18 22:03:30 följande:

Men du skojar nu väl. Är ju livsfarligt att ge så små bebisar mat/kakor. Deras mage tål inte något annat än ersättning eller bröstmjölk. Herregud jag hade seriöst slagit ihjäl den som gett mitt barn något att äta. Hade barnet varit 4 månader hade jag varit irriterad och sur men hur gammal är er bebis? Max ett par månader? Han kan ju ge barnet allvarliga problem.
    Tror du inte jag ville slå ihjäl honom, har ju panik att han ska göra något sånt igen dessutom. Bebisen är två månader... Jag försöker hitta länkar eller något jag kan visa sambon så han fattar att det är farligt, han tar det inte på allvar när det bara är jag som säger det. Annars ringer jag BVC och ber sköterskan säga åt sambon och förklara varför.
  • Irlais

Inlägget ovan kom visst två gånger... Jag är så sjukt upprörd, fick gå och fråga om han verkligen gjorde så och han säger joo men det var ju så lite bara typ lite choklad som var kvar på fingret från när han själv åt en bit.

• Repan
    Irlais skrev 2014-01-18 21:53:30 följande:

Så irriterad... Var inne i badrummet och när jag kommer tillbaka ser sambon lite lurig ut och säger "gissa vad jag gjort"? Då har han gett bebisen lite (alltså som smaksensation) KLADDKAKA! Alltså av alla grejer att ge bebisen att smaka på, vilket han inte ens ska göra än så klart, så ska han ge något sånt?! Har varit på honom hela kvällen att han absolut inte ska göra om det men tror inte han riktigt tar det på allvar. Hjälp?

Är han en busig 11-åring eller vuxen förälder hade jag frågat. Tönt.
  • MissKaos
    Irlais skrev 2014-01-18 22:21:26 följande:

Hälsa från mig. Barnet kan sätta i halsen och dö. Få tarmvred. Bla.

Mvh

Sjuksyster.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Fast om det bara var lite på fingret lär det väl inte vara en sådan stor fara.. Bara han inte gör det till en vana :p

• Plopps80

En tvåmånaders baby är inte redo för fast föda på något sätt. Kladdkaka innehåller ägg och barnet kan bli allergiskt mot ägg. Bara man äter choklad får många barn gaser via mjölken. Så jo i min värld är det fruktansvärt att göra så!

• Plopps80

Vet inte om jag någonsin mer kan skylla kvällsoron på intryck från dagen. Igår härjade kusinerna, det var väldigt stimmigt. Som jag skrev både svärmor och svägerska höll Ludde. Alla pratade med honom lockade på uppmärksamhet. 21 satte vi oss i bilen. Han grät 2 minuter somna sem och sov de 10 milen hem. Vaknade inte när vi tog ut honom i iskylan, inte heller när vi tog av honom. Stoppa han i sängen där han sov till 01 och därefter till 04. Sedan var han lite orolig men han är flrkyld och såå täppt i näsan då det var därför. Han sov ändå till 7:30 med lite amning. Jag fattar inte. Vi kan vara hemma i lugnet en hel dag och han stökar och är orolig till tolv på natten men i detta Stim och med främlingar somnar han i lagom tid som ett ljus!?

Svar på tråden December bebis 2013