• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.

• sarak
    MissKaos skrev 2014-01-18 17:41:39 följande:

Jag har ingen koll. Ammar när hon säger till. Och ibland om brösten gör ont. Sålänge hon går upp i vikt ser jag ingen anledning att ha mer koll än så! Vet att det alltid är en ätning ca kl 14 för sen brukar jag ta kaffemm och en på morgonen samt massa på kvällskvisten.

Älskar bebisbubblan och gillar amningen. Smidigt och mysigt. Bebis har utslag på halsen tror det är spyorna.. ska ta oc tvätta rent ikväll och torka och på med bröstmjölk. Hoppas det hjälper..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag tycker också att det känns helt underbart just nu. Så mysigt, vill aldrig att det ska ta slut.
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-18 20:59:14 följande:

Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.

Rasmus somnar direkt i bilstolen. Samma i barnvagnen. Han somnar innan vi ens hinner ut. Tror det beror på att han har overall på och känner sig inbäddad.
  • FiaFunderar
    sarak skrev 2014-01-18 21:10:19 följande:
    Jag tycker också att det känns helt underbart just nu. Så mysigt, vill aldrig att det ska ta slut.
    Samma här! STOPPA tiden!!
  • FiaFunderar

Lisen somnar så fort hon sätts i bilstolen. Har aldrig hört ett ljud från henne i bilen.

Jag tror att Lisen kan tycka det är "jobbigt" när vi varit ute och farit och om vi varit hos folk... Hon kan vara mer gråtig och klängig då.
  • Plopps80

Haha tänk så olika man är. Här längtas det febrilt till 4 mån när man kan börja med smakisar. Börjar nog lite innan 4 mån gjorde det med dottern. Någon vecka bara. Ni kanske tycker jag frågar mkt här. Saknar så förjordat att ha en vän med bebis i samma ålder som min egen. Hade ju det sist och vi bollade mycket med varandra.

• Plopps80

Ludwig sa aldrig något i bilen förut heller. När han blev 6 veckor började han knorra lite på kvällen om vi ska hem och det varit mkt intryck och när bilen stannar vaknar han lätt.

• Repan

Somnar så fort han hamnar i bilstolen, sover som en grus i både vagn och bilstol :)
  • Irlais

Så irriterad... Var inne i badrummet och när jag kommer tillbaka ser sambon lite lurig ut och säger "gissa vad jag gjort"? Då har han gett bebisen lite (alltså som smaksensation) KLADDKAKA! Alltså av alla grejer att ge bebisen att smaka på, vilket han inte ens ska göra än så klart, så ska han ge något sånt?! Har varit på honom hela kvällen att han absolut inte ska göra om det men tror inte han riktigt tar det på allvar. Hjälp?

• Plopps80
    Irlais skrev 2014-01-18 21:53:30 följande:
    Så irriterad... Var inne i badrummet och när jag kommer tillbaka ser sambon lite lurig ut och säger "gissa vad jag gjort"? Då har han gett bebisen lite (alltså som smaksensation) KLADDKAKA! Alltså av alla grejer att ge bebisen att smaka på, vilket han inte ens ska göra än så klart, så ska han ge något sånt?! Har varit på honom hela kvällen att han absolut inte ska göra om det men tror inte han riktigt tar det på allvar. Hjälp?

Men du skojar nu väl. Är ju livsfarligt att ge så små bebisar mat/kakor. Deras mage tål inte något annat än ersättning eller bröstmjölk. Herregud jag hade seriöst slagit ihjäl den som gett mitt barn något att äta. Hade barnet varit 4 månader hade jag varit irriterad och sur men hur gammal är er bebis? Max ett par månader? Han kan ju ge barnet allvarliga problem.
Svar på tråden December bebis 2013