• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Min mens kom förra lördagen, Stella föddes 27/11.. Suuuurt! Jag ammar iof inte. Jag hade sett fram emot att slippa den ett tag till!

En annan sak, vilket preventinmedel har ni? Vårt första barn är ett ivf-barn å trodde inte vi kunde på naturlig väg, men d kunde vi..å nu måste vi skydda oss. Tips?

• FiaFunderar

Ni som är själva på kvällen och har fler barn som ska sövas, HUR GÖR NI???

Det gick inget bra för mig igår när jag var ensam på kvällen för första gången... Vid kl 23 var alla vakna och vi alla grät.. Det var så jobbigt! Lisen kunde inte sova på hela dagen igår (kanske 2 timmars sömn sammanlagt) pga intryck och magen...

Jag fick dottern att sova vid kl 19 men sen vaknade hon till och jag var tvungen att gå in till henne med en smågråtandes Lisen.

Då vaknar Leonora ännu mer och kan inte somna om. Jag höll på att bryta ihop...

• IdaJ

Sån ångest! Idag ska jag vara iväg hela dagen för att vara i skolan, så sambon är hemma med Ted. Kommer gå huur bra som helst, men känns förjävligt att vara borta så länge från min lille älskling :( usch usch usch!

• Felinne
    Jis skrev 2014-01-27 20:30:04 följande:

Min mens kom förra lördagen, Stella föddes 27/11.. Suuuurt! Jag ammar iof inte. Jag hade sett fram emot att slippa den ett tag till!

En annan sak, vilket preventinmedel har ni? Vårt första barn är ett ivf-barn å trodde inte vi kunde på naturlig väg, men d kunde vi..å nu måste vi skydda oss. Tips?

Jag tyckte att nouvaring (tror jag det heter) funkade bra. Ganska låg hormondos och så slipper du komma ihåg tider när du ska ta piller.
  • Felinne

Ni som sprack mycket eller "skadades" på annat sätt av förlossningen - har ni ansökt om sjukpenning?

• moruri

Fiafunderar: Ferdinand får ligga i famnen och somna där sen har jag Douglas i babynestet i knät, sen gungeligung tills de båda somnar, då lägger jag Douglas på soffan och tar in Ferdinand till hans säng. Vaknar han upp sen igen samtidigt som Douglas tar jag upp de igen och börja om.
    Det som funkat bäst hittills.

• moruri

IdaJ: brukar vara läskigt att vara ifrån dom i början, men det är såååå mysigt när man får komma hem och pussa på dom igen!!!

• Förstaförsökaren26

IdaJ - jag var ifrån min lilla i lördags en kort stund dä en vän fyllde år. Startade kvällen med att komma dit å gråta en skvätt av saknad. Oj oj dessa hormoner!

Svar på tråden December bebis 2013