• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Som Douglas växer!! Ferdinand kunde ha storlek 50 till två månader typ. Nu har jag fått gå igenom kartongen med babykläder igen och rotat fram storlek 62. Allt annat är för kort i armar och ben!

• Plopps80
    moruri skrev 2014-01-28 10:33:43 följande:
    Som Douglas växer!! Ferdinand kunde ha storlek 50 till två månader typ. Nu har jag fått gå igenom kartongen med babykläder igen och rotat fram storlek 62. Allt annat är för kort i armar och ben!

Min dotter hade strl 56 upp till 4 månader. Hon var så liten och nätt. Ludwig är 2 månader och har växt ur 56 och måste nu ha 62. Så olika det kan vara!
  • Repan

6v, 6,6 kg, 60,5 cm lång här nu. Bjässe :) vi har 62 redan... Hann inte använda 56 speciellt länge.

Vi är sjuka nu :( snorsug och vakennätter. Inte jättekul.

• FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-28 10:27:46 följande:

Morgonnattning på G! phpjTLTIZ63884.jpg

Impad!!!

Jag får försöka ikväll.

Leonora är ju inte så förtjust i att bebisen är med när jag ska lägga henne. Men hon måste vänja sig helt enkelt. Bara hoppas på att Lisen är lite lugnare ikväll... Vi tror att hon är mjölkprotein-känslig så nu plockar jag bort nästan alla mjölkprodukter för att se om magen blir bättre (mindre skrik, knölande och knorrade)
  • corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-28 10:23:31 följande:

Min goding som idag är 4 veckor :) php6ylq8B55249.jpg

Oj vilken härlig kalufs! :)
  • Plopps80

Nu börjar jag njuta av att vara bebismamma! Ludwig är för härlig. När jag går runt i lägenheten och visar bilder på hans syster som hänger på väggen så ler han stort. Även där hon är bebis. Gick lite i affärer idag och han låg i vagnen och kikade. Idag höll jag fram en docka och han tog den i armen. Helt omedvetet men han öppnade handen och tog tag om dockans arm. Snart upptäcker han nog sina händer. Han tittar intresserat när dottern leker, han har blivit mer medveten om allt. Älskar dessa framsteg och att få se utvecklingen. Har motionerat 3,5 km idag i snön. Ska äta en semla i kväll hmm. Men jag fyller 34 idag så det är jag värld. Fick en pilatesboll och en övernattning på spa med mannen på asia spa. Ska ta det i sommar när jag slutat amma svärmor kan ha barnen en natt. Längtar

• MissKaos

Grattis Plopps!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013