• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Hah! Jag gick mig en entimmespromenad idag iallafall! :D sonen skulle ju till tandläkaren efter skolan idag, så då var det bara att lägga ifrån sig dammsugaren och traska iväg :D nu ska jag återgå till städningen här, ååååh, jag längtar tills jag får väga mig nästa gång! :P

• spökplumpen

Trots att jag tröståt en tredjedels plåt med kakor för några dagar sen, åt 1,5 chokladbakelse igår och har mens så har jag gått ner 1,9 kg sen förra onsdagen! Så grymt nöjd!  

Ikväll är det dags för tredje passet på gåbandet. Håller på att lära mig springa 5 km. Hittade ett 12-veckors program på nätet som jag följer. Ikväll blir det första ökningen, hoppas jag orkar springa hela tiden.    

• Fru Mamma

Spökplumpen: grattis till viktnedgången! Och lycka till med springandet! Vad är det för sida du hittat?

• mammakalmar

Idag kommer det att bli en kort promenad från där jag ska lämna bonusdottern på hennes aktivitet och in till stan och tillbaka när det slutar, för att köpa nya gummifötter till mina stavar för de gamla är utslitna.
    Sen ska jag också titta på skor till bonusdottern och efter hennes aktivitet ska vi hämta mat på McDonalds och jag tänkte ta en sallad men hoppa över salladsbrödet och krutongerna, samt ta en ramlösa till. Barnen kommer sen ikväll att äta chips men jag tänkte hålla mig till popcorn. Behöver titta efter en snyggare vårjacka till mig också.

• stina 86

Va duktiga alla är...jag har börjat använda shape up appen och räknar kalorier för fullt,problemet är att jag får för många kalorier..har ingen lust att äta upp dom(känner inget behov)men jag har förstått att man ska förbruka alla kalorierna för att det ska hjälpa?har nästan 400 kal. kvar..har nästan lust att gå o proppa i mig några kex för då räcker det ju med ett par st men det är ju inte så bra kanske😁

• stina 86

Kom på att jag valde att vara anonym förra gången jag skrev..ja,va fan,ingen hemlighet att jag vill gå ner i vikt så😄

• Fru Mamma

Stina86: vilken av alla anonyma var du då? ;) jag har SKITSVÅRT att äta upp alla dom där jäkla kalorierna, jag är nog inte lika duktig på näringslära som jag inbillat mig att jag är... Fettet och proteinerna dubblar jag nästan VARJE dag, medan dom stackars kolhydraterna knappt kommer upp till halva stapeln... Det är jättesvårt :( :P

• spökplumpen
    Fru Mamma skrev 2013-04-12 15:30:04 följande:
    Spökplumpen: grattis till viktnedgången! Och lycka till med springandet! Vad är det för sida du hittat?
    http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km_lock

Fast det blev inget nu ikväll, grabbarna vägrade somna så det blev för sent för att ta fram bandet (bor i lgh). Får ta det imorgon istället. Morgondagen kommer bjuda på massage, akupunktur, besök av mamma och pappa som har med sig en leverans av trehjulingar så imorgon hoppas vi på fint väder. Jag vet inte hur ni har haft det idag men här har det regnat nonstop sen igår kväll.
  • stina 86

Jag var bara anonym,ingen nick alls.jag ligger rätt jämt fördelat över proteiner,kolhydrater och fett. Men jag vet inte vad jag ska äta dom sista 400..jag kör spinning i 30 min varje dag vilket ger 365 extra kalorier..det är dom jag inte vill äta..men men..

• Fru Mamma

Spökplumpen: tack för länken, jag kikar den när all stress inför imorgon har lagt sig..

Nu ÖSER regnet ner här, och jag ska lägga ihop tårtan innan jag går och lägger mig... Tack och lov blir det en gräddtårta (något jag gärna avstår från), så jag kanske kommet lindrigt undan imorgon ;)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor