• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Har skött mig hela veckan, väntade mig i alla fall 6-7 hekto ner. Istället har jag gått upp 0,3 kg. Yl och böl! Misär! Suck! Inte så inspirerande inte.

• En himmelsk drog

Blä, kände mig inte ett dugg pigg på promenad imorse! Tur att jag har en hund som håller mig sällskap ute och som måste ut, annars hade jag nog struntat i dagens promenad. Började dagen med en kopp té och ett stort glas vatten, en av mina nya vanor. Mår dock illa och börjar nog få en öroninflammation, verkligen kul.. Hjärtemamma, har du lust att dela med dig av bloggen? :)

• En himmelsk drog

Carmelina - Håll ut! Vikten är bra konstig, den kan skifta upp och ner väldigt mycket.

• Anonym (motiverad)

Här har det gått så jäkla dåligt med kosten så man skäms nästan. Orken finns knappt för dottern sover så dåligt på nätterna nu. Men nu jävlar ska ja köra igång. 

• Thotis90
    Ålder: 23 år
    Startvikt: 59 kg
    Målvikt: 50 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/metod: promenader, dans och jympa
    Mitt startdatum för utmaningen: 8/4
    Jag kommer att väga mig på: En gång var fjärde vecka (sön)
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Genom att sluta med godis/chips/läsk (gick ner 3.5 kg på 4 veckor) och genom LCHF (gick ner 5.5 kg på 5 veckor)
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • hjärtemamma
    En himmelsk drog skrev 2013-04-10 09:15:27 följande:
    Blä, kände mig inte ett dugg pigg på promenad imorse! Tur att jag har en hund som håller mig sällskap ute och som måste ut, annars hade jag nog struntat i dagens promenad. Började dagen med en kopp té och ett stort glas vatten, en av mina nya vanor. Mår dock illa och börjar nog få en öroninflammation, verkligen kul.. Hjärtemamma, har du lust att dela med dig av bloggen? :)

haha, trodde jag skrev med den :)

http://goingsmaller.blogg.se/

• hjärtemamma

Dumma, dumma, dumma mig, är så besviken på mig själv. Igår fick dottern välja kex i affären, vilket inte händer så ofta. Och vad väljer hon, jo ballerina som är mina favoriter. Så länge förpackningen var oöppnad så kunde jag stå emot, men nu när den var öppnad åt jag fem st. Enda fördelen var väl att jag fick så dåligt samvete att jag tog på mig träningskläderna och körde 30 minuter på crosstrainern medan yngsta dottern ändå sov. Dessutom har jag gått 55 minuter med barnvagn på förmiddagen. Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?

• EvelinasSyster
    hjärtemamma skrev 2013-04-10 16:38:04 följande:
    Dumma, dumma, dumma mig, är så besviken på mig själv. Igår fick dottern välja kex i affären, vilket inte händer så ofta. Och vad väljer hon, jo ballerina som är mina favoriter. Så länge förpackningen var oöppnad så kunde jag stå emot, men nu när den var öppnad åt jag fem st. Enda fördelen var väl att jag fick så dåligt samvete att jag tog på mig träningskläderna och körde 30 minuter på crosstrainern medan yngsta dottern ändå sov. Dessutom har jag gått 55 minuter med barnvagn på förmiddagen. Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?

Det enda som fungerar för mig är att äta lite och ofta så jag inte hinner bli hungrig. 2-3 timmars mellanrum försöker jag hålla mellan måltiderna, då får jag inget sug. Ibland fungerar det inte pga dottern med det är mitt riktmärke i alla fall  Dricker mycket vatten också. Men bra jobbat med träningen idag! Glöm kakorkna och gå vidare nu, det fixar du!
  • Anonym (Lori)
    hjärtemamma skrev 2013-04-10 16:38:04 följande:

Jag undviker numera att köpa frestelser. Vill dottern ha en kaka så får hon springa över till mormor och morfar som bor i trappan brevid och be om en. Går inte att stå emot om man har det hemma.
  • Fru Mamma

Jahaja... Bara så att ni vet så kommer jag inte kunna lämna några uppdateringar kring vikten på ett bra tag... Min man har "kommit på mig" med att väga mig typ 5 gånger sen han kom hem vid 17.00, och det är tydligen inte hälsosamt, så han gömde vågen när jag var iväg till affären... Jag ska få tillbaka den om en månad för att väga mig, sen ryker den igen... Hurmf!

Jag har skött maten okej idag, bortsett från att jag tog ett par kakor och en muffins när det var fika på babysången idag, men jag håller mig inom kalorigränsen idag också...

mina promenader går segt... Men ett par småpromenader har det blivit idag iallafall.

Och jag är så sugen på choklad, så jag tror jag dör när som helst..

Carmelina: håll ut, det blir säkert bättre snart! Hur tränar du?

En himmelsk drog: bra att du gick ut även om det kändes segt! Hoppas att du inte blir alltför dålig i örat...!

Thotis90: välkommen! Och lycka till!

Hjärtemamma: det enda tipset jag har är dessvärre att inte ha sånt hemma :( men det funkar ju inte riktigt alla gånger!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor