• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • EvelinasSyster
    hjärtemamma skrev 2013-04-14 09:05:04 följande:

Det är just det tankesättet man måste ha innan man tar något söt, är det värt det? Väldigt lätt att säga, men svårt att göra jag vet. Men ju längre man kommer med sin viktnedgång dessto lättare blir det att säga nej tror jag. Jag inbillar mig det iaf

Det tror jag med. Har gått jättebra i flera veckor innan det här bakslaget... Aldrig gått så bra så länge! Menmen det är bara att hoppa upp på hästen igen och ta nya tag!

Idag har jag gjort första löprundan efter förlossningen så idag är en bra dag!   
  • Fru Mamma

Jag längtar tills imorgon, att äta normal mat i lagom mängd... Helgen har vart KATASTROF och jag känner mig uppsvullen, törstig, jag ligger och har ont i magen på grund av allt gott jag stoppat i mig och jag ångrar nästan att jag lyckats förhandla mig till att få ha vågen framme en stund på måndagsmornarna, innan den försvinner igen, för jag vettesjutton om det är pepprande att ställa sig på det skrället imorgon, haha!
    Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, på grund av hur dåligt kroppen mår av mitt maratonätande i helgen.

Vi ska ut på en liten promenad nu om en stund, och efter den så är det dags för barnen och mig att sova, sen har jag planerat in en tvåtimmarspromenad direkt efter jag lämnat grabben på skolan imorgon, de 3 kommande veckorna har jag INGA ursäkter för att inte äta på ett bra sätt. Och nu har jag ingen ursäkt för att slippa komma ut och röra på mig lite varje dag heller. Jag MÅSTE se till att få tummen ur röven och faktiskt HÅLLA det här nu!

• mammakalmar

Det blev en runda på stan i fredags fast det regnade, gick dit från där jag lämnade bonusdottern och sedan runt i stan i en och en halvtimmes tid. Jag har ätit hyfsat bra, åt popcorn i fredagskväll men inget speciellt i går förutom att vi åt tacos och i dag åt vi pulled pork gott men inte jättenyttigt, allt beror ju på vilka tillbehör man har till. Blev ingen promenad igår var väldigt trött hela dagen och valde att ta det lugnt i soffan. Idag har jag jobbat och eftersom jag jobbar i vården så rör man sig en hel del naturligt, man sitter ju inte precis still.
    Nu har sambon hängt på också fast han är mer extrem, men så har han några fler extra kilon än mina ca 10 kg skulle vilja säga att han har minst 20 kg som det vore bra om han blev av med för då tror jag att han skulle må bättre faktiskt. 

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-14 19:01:25 följande:
    Jag längtar tills imorgon, att äta normal mat i lagom mängd... Helgen har vart KATASTROF och jag känner mig uppsvullen, törstig, jag ligger och har ont i magen på grund av allt gott jag stoppat i mig och jag ångrar nästan att jag lyckats förhandla mig till att få ha vågen framme en stund på måndagsmornarna, innan den försvinner igen, för jag vettesjutton om det är pepprande att ställa sig på det skrället imorgon, haha!
    Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, på grund av hur dåligt kroppen mår av mitt maratonätande i helgen.

Vi ska ut på en liten promenad nu om en stund, och efter den så är det dags för barnen och mig att sova, sen har jag planerat in en tvåtimmarspromenad direkt efter jag lämnat grabben på skolan imorgon, de 3 kommande veckorna har jag INGA ursäkter för att inte äta på ett bra sätt. Och nu har jag ingen ursäkt för att slippa komma ut och röra på mig lite varje dag heller. Jag MÅSTE se till att få tummen ur röven och faktiskt HÅLLA det här nu!

Ibland har man dåliga dagar, men med din inställning om att ta nya tag så kommer det gå kanon för dig...HEJA, HEJA, HEJA...jag håller på dig :)
  • spökplumpen
    hjärtemamma skrev 2013-04-13 05:07:49 följande:
    Tack för länken. Jag ska snart börja löpträna och detta är precis det jag har letar efter. Har du sprungit tidigare eller är det helt nytt för dig?

Det är helt nytt för mig. Jag har alltid hatat att springa, men nu när jag äntligen har hittat en sportbh i rätt storlek och har gått ner i vikt så känns det lockande. Om inget annat för att det verkar så smidigt, jag menar har du bara skorna med dig så kan man träna vart som helst...även på semester eller tjänsteresa. På gåbandet är det kul att springa så jag hoppas dt känns lika bra ute i naturen med. Har köpt riktiga skor som passar mina fötter och löpsteg men jag står i valet och kvalet om jag ska ha dem ute eller bara använda dem inne. Annars har jag nämligen inga skor att ha på gåbandet eller gymmet. Får se när jag provtränat på gym hur det känns. Har bokat in mig på ett första pass på onsdag och är nästan lika nervös som förväntansfull.
  • Fru Mamma

Hjärtemamma: ja, jag hoppas det... Dessvärre mådde jag så dåligt både igår och idag över att jag inte ätit som jag ska (även om jag är GANSKA säker på att jag inte överskridit kalorigränsen med alldeles för mycket), att jag faktiskt tvingat mig själv att äta tills jag mått illa (vilket inte vart så svårt med tanke på att det verkar som att magsäcken krymt), så nu ÄR jag verkligen less på det, och illa mår jag! Men nu har vi vart ute och traskat i en timme, inte jättehögt tempo i och med att jag har ganska dålig kondis och korta ben, men drygt 5 kilometer klarar jag på en timme i dagsläget. Ska bli kul att se om ett par månader om jag kan gå den sträckan på kortare tid! Men som sagt, från och med imorgon drar jag igång med tvåtimmarspromenader (alltså drygt en mil) på morgonkvisten, men helgerna satsar jag nog på att dra ut familjen på en entimmarspromenad, tror jag,,, eller om jag bara ska ta det lugnt på helgerna...

• kexel
    Ålder: 19
    Startvikt: 74 (december 2012) 66 kilo (april 2013)
    Målvikt: 62 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Kaloriräkning/promenader
    Mitt startdatum för utmaningen: 22 december 2012
    Jag kommer att väga mig på: Fredagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja. 
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Viktväktarna, LCHF, Atkins m.fl. 

Ska jobba på nu! Stått still i en månad, men man har firat många födelsedagar den här månaden också, kan inte låta bli tårtan när den står framme!

• Anonym (LitenCHF)
    Jag hänger gärna på här!

Kön: Tjej
    Ålder: 25
    Längd: 174
    Startvikt: Väger in imorgon, måndag men skulle tippa på runt 108-109.. Uppdaterar här sen!
    Målvikt: 80
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF
    Mitt startdatum för utmaningen: 2013-04-15
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr, om ja, med vilken/vilka metoder:?: Ja, med LCHF för ungefär 4 år sedan.. Gick då ner 15 kg på tre månader men de har tyvärr krupit tillbaka nu... 
  • hjärtemamma

Kan vi inte göra en lista över alla som är med, det börjar ju bli rätt många nu så det är svårt hänga med på vem som ska gå ner 5 kg och vem som ska gå ner 30kg

• hjärtemamma

Jaha då var det vägningsdags igen och det var faktiskt med glädje jag så fram emot det då jag verkligen har lämpat denna vecka. Vågen visade på -1,7kg, sammanlagd viktnedgång 2,2kg

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor