• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • längtar1988

Oj, glömde totalt av att väga mig idag. Får bli imorgon istället. Känns helt ok efter första veckan. träningen har varit sisådär och maten samma där. Idag har jag och sambon varit på gymmet en stund och i morgon blir det dubbla pass.. =) 

Vill man så kan man!
  • Anonym (vårfräsch)
    Fru Mamma skrev 2013-04-08 14:43:48 följande:
    En himmelsk drog: med tanke på att jag "flippade ut" sent igår kväll och åt både kakor, tårta, chips och drack ett par glas vin (utöver det jag åt på själva kalaset) så till den grad att jag när det var dags att äta frukost imorse fortfarande var proppmätt så vart jag uppriktigt chockerad när jag ställde mig på vågen imorse, så jag var "tvungen" att ställa mig på vågen flera gånger bara för att kolla om det kunde vara så att den visade fel de första 15 gångerna, haha.

Nu en fråga till er kloka tjejer här i tråden...

Idag orkade jag som sagt var inte äta frukost eftersom jag var proppmätt, och till lunch åt jag en tallrik wokgrönsaker, så jag har inte fått i mig hälften av de kalorierna jag hittills skulle få i mig under dagen (har bara fått i mig 112 av 1338 kalorier, brukar försöka spara så att jag har runt 500 kalorier att "äta upp" vid middagen, men nu har jag alltså hela 1226 kalorier kvar att äta under dagen...) Borde jag försöka ta igen det vid middagen, eller borde jag tänka på det som att "gjort är gjort, ät bättre imorgon"? Det är ju inte bra att äta för lite heller, men å andra sidan så åt jag så mycket igår att det kanske inte är någon fara om jag låter magen vila lite idag? Eller var tror ni?
    Det är absolut ingen fara att äta så lite en dag, tvärtom tror jag att det till och med kan vara bra (har snöat in en del på periodisk fasta just nu...).
  • Anonym (vårfräsch)

Som jag misstänkte efter senaste tidens godisorgier så hade vikten mycket riktigt skjutit i höjden. På de senaste två veckorna har jag gått upp nästan två kg varav drygt ett kg i fettvikt (blääää). Sedan starten här är det + 0,7 kg.
    i alla fall har jag min andra godisfria dag idag och har har just kört ett hårt pass med pt´n så hoppet lever!
    Men bra jobbat av er andra!!

• Fru Mamma

Vårfräsch: du får gärna berätta lite mer om periodisk fasta om du har lust :)

• Anonym

Får man haka på här även om det är lite i efterhand?är på min 7:e dag idag. Cyklar 10 km på motionscykel på 30 min varje dag..har en två åring och en treåring så för övrigt sitter jag aldrig still(hehe) är 1,72cm,vikt ca 70 kg, målvikt ca 60 kg..har dock inte kunnat väga mig än för att se något resultat..batteriet på vågen är slut och jag har knappt varit ute alls p ga sjuka barn....men idag har jag tänkt smita ut en stund😁

• Anonym (Isabelle)

Jag glömde bort att väga mig igår men gjorde idag och den stod på 58.7, så har gått ner 0.7kg. Känns litet men jag har ju fuskat i helgen och druckit massa alkohol (vilket var inplanerat, då min vän fyllde år) och jag har tränat alldeles för lite. Men får se hur det blir nästa vecka. :) Har inte orkat träna eftersom min kropp bestämde sig för att sluta sova i början på veckan. Svårt att orka då. Ska fixa insomningstabl om det inte blir bättre. :)

• En himmelsk drog

Vågen var snällare än jag förväntat mig, den visade -2.9 kg. Kan inte tro det själv ens. Skulle egentligen vägt mig igår men glömde, så jag vägde mig i underkläder imorse direkt efter toalettbesök. Och anonym, självklart är du välkommen i tråden även nu i efterhand! :D

• Kia82

Hello girls!

Har inte varit inne här på några dagar och det blev en del godis i helgen men i övrigt så har jag ätit nyttigt och mindre portioner. Har faktiskt inte tränat så mycket, har blivit lite promenader bara och är besviken på mig själv. Vägde mig i morse och den visade -1,4 kg trots att jag inte ansträngt mig särskilt mycket så nu kör jag igång och börjar med träningen på allvara så ska vi se vad som hänt om en vecka igen.

• Anonym (Butter)

Hakar gärna också på lite i efterhand, hoppas det är okej :) hade anorexi för ett år sen, åt upp mig, träffade flickvännen och vikten gick överstyr. Nu vill jag gå ner lite igen men utan att bli sjuk! Ålder: 19 Längd: 179 cm Startvikt: 78 kg Målvikt: ca 60 kg Metod: mindre portioner, ta bort allt godis, motionera (äger en häst) och sluta med den förbannade colan samt dricka mindre alkohol. startdatum: 9 april Vägningsdag: tisdagar

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor