• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog

Spökplumpen - Grymma tips! :)

• En himmelsk drog

Usch, det är natt och mina gamla tankar sätter fart nu. Såååå sugen på rostat bröd med mycket smör och ost på, jag som inte ens tycker om bröd egentligen?! Nätterna är värst för mig men jag ska inte äta, har klarat det felfritt hittills så varför förstöra nu? Dumma, dumma tankesätt..

• Anonym (Isabelle)

Jag förstår ingenting. Vägde mig igen imorse och då stod vågen på 58.2. Lite märkligt då den var på 58.7 ett dygn innan. Båda på morgonen efter att jag kissat. Och det dumma är att jag inte mätt mig då jag inte hittat måttbandet. :/ Kan det bero på att mamma ställt vågen på högkant när de passade mina katter tre veckor i feb? Vet ju inte om något stämt alls nu. :/

• hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-10 22:20:09 följande:
    Hjärtemamma: Ett tips är att ALL mat du stoppar i munnen måste intas sittandes vid matbordet. Det är tex väldigt svårt att sitta rakt upp och ner vid matbordet och trycka i sig en hel godispåse/chips, bara för att. Annars är väl det klassiska tricket att dricka ett glas vatten och sen vänta 20 min och är man fortfarande hungrig så tar man något nyttigt att äta, vanligtvis så har man dock glömt bort det efter 20 min så win-win. Eller en annan klassiker, aktivera dig själv. Hur välorganiserade är tex dina handväskor/garderober /städskåp/skafferi etc? Om man brukar falla dit på kvällen i tv-soffan kan man införa matförbud i soffan, känner man att man måste ha något iaf så är det matbordet som gäller (och då naturligtvis utan dator, tv eller tidning).

Tack f
    spökplumpen skrev 2013-04-10 22:20:09 följande:
    Hjärtemamma: Ett tips är att ALL mat du stoppar i munnen måste intas sittandes vid matbordet. Det är tex väldigt svårt att sitta rakt upp och ner vid matbordet och trycka i sig en hel godispåse/chips, bara för att. Annars är väl det klassiska tricket att dricka ett glas vatten och sen vänta 20 min och är man fortfarande hungrig så tar man något nyttigt att äta, vanligtvis så har man dock glömt bort det efter 20 min så win-win. Eller en annan klassiker, aktivera dig själv. Hur välorganiserade är tex dina handväskor/garderober /städskåp/skafferi etc? Om man brukar falla dit på kvällen i tv-soffan kan man införa matförbud i soffan, känner man att man måste ha något iaf så är det matbordet som gäller (och då naturligtvis utan dator, tv eller tidning).

Tack för tipsen, ska försöka tänka på det. Det blev i alla fall inga fler kex under kvällen och det känner jag mig nöjd med :)
  • Anonym (Butter)

Fru mamma: relationen till mat är helt enkelt svårt att balansera. Vilken tur att din man håller koll på dig iallafall, det är ju för din egen skull som han gömmer vågen. Men låt inte siffrorna på vågen avgöra hur mycket du äter, bättre att äta ordentligt och röra på sig mycket (med en hälsosam tanke och inte skadande) så kommer tillslut din ansträngning få resultat. Glöm inte heller att muskler väger väldigt mycket, det var någonting jag inte tänkte på förr :)

• lije

Butter och mister mamma: det låter väl bra att ni inte väger er mer än en gång i veckan! Framförallt om man vet med sig att man har lite "ätstörningstendens"!

Själv vill jag helst bara smälla i mig allt jag ser just nu, är så besviken! Inte gått ner ett gram sedan förra veckan, och jag har varit hård m pointsen denna vecka! Inte ätit upp alla tränings eller veckopoints!! Varför är det så lätt att säga till andra att man ska hålla ut och att resultat kommer ( och verkligen mena det oxå ) men när det gäller en själv blir det kaos i huvudetð??³. Sen vet jag att det blir lite slarv både idag o i morgon, ska ut o äta! Sur är jag!!!!
    Hoppas det går bättre för er andra!!

• Fru Mamma

Butter: ja, det är ju så jag gör denna gången, äter bra och rör på mig, och väger mig för skojs skull bara :P men det är ju svårt för honom att veta om det ligger på en "sund" nivå (sååå sunt är det ju egentligen inte att väga sig så ofta, men själva matintaget ÄR sunt just nu) i och med att han inte är hemma dagtid och därför inte ser att jag faktiskt äter (äter inte överdrivet mycket till middag, utan äter upp de kalorier som blivit "över" under dagen, typ), men ja, det är bra att han har koll på mig, och det är som han säger "tänk om du gått ner typ 8-9 kilo på en månad, blir inte det mer upplyftande än om du gått upp ett halvkilo på en timme?"... Vilken lycka om jag börjar fokusera på det jag faktiskt åstadkommer istället för att fokusera på att jag väger 1-2 kilo mer på kvällen än vad jag gjorde på morgonen!

• Fru Mamma

Lije: haha, "mister mamma" :P ja, hade jag kunnat hålla det till en gång i veckan så hade jag fått behålla vågen :P men Nejnej, det kunde jag ju inte! :( jaja, jag ska vara glad över att jag får väga mig en gång i månaden framöver iallafall.. Hade det vart han som hade "ätatörningstendenser" och höll på med vågen som jag gör, så hade jag SLÄNGT vågen för längesen.

Du verkar också ha lite ätstörningstendenser ;) men ja, det blir kaos i huvudet när det gäller ens egen vikt, medan man kan stötta och peppa andra hur lätt som helst, men lugn! Viktnedgången kommer säkert igång snart!

• En himmelsk drog

Aj aj aj! Jag har jätte ont i huden över magen, är det normalt? Det stramar och värker. Min sambo trodde först att jag skulle få bristningar, men nej, för det kliar och känns inte alls såhär! Sen var hans andra teori att det beror på att huden drar åt sig/stramas upp i samband med viktnedgången, låter det logiskt? Har smörjt och masserat men ingenting hjälper. Hur går det för er förresten nu under morgonen tex? Ville bara säga det att jag läser allt ni skriver men kan tyvärr inte svara på längre inlägg då man inte kan citera via appen, och jag har så dåligt minne att när jag ska svara så har jag redan glömt vad jag skulle svara på :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor