• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Lilla Puh

Ursäkta min långa frånvaro, har varit på vift lite :) 
    Hade vägdag idag, men hoppade över det denna veckan för jag har precis fått mensen och känner mig jättesvullen + att förra veckan var riktigt dålig så jag tror inte att jag vill se vad det skulle stå. Tänker satsa stenhårt denna vecka istället :) tyvärr har jag haft jordens mensvärk/illamående/huvudvärk idag och inte orkat med någon motion men jag hoppas det går över illa kvickt så jag kommer igång :)  

Grattis till alla er som gått ner en massa, bra jobbat! :) 

• mammakalmar

Igår blev det ingen stavpromenad, istället fick jag tillbringa dagen i soffan och på toa. Har nämligen Crohns och igår bestämde sig magen för att bråka med mig, jag åt dock inget extra för att kompensera utan höll mig till det jag tänkt plus att jag drack lite extra.
    Däremot så har jag redan idag varit ute på den stavpromenad som jag hade tänkt igår, min pappa kommer om en stund och byter till sommardäck på min bil, de passar på att komma hit när ändå mamma skulle till läkaren, sen ska vi äta kroppkakor hos min faster som bor en liten bit från mig och min äldste son ska följa med och äta innan han börjar skolan vid ett, han ska laga mat hela eftermiddagen på skolan och kommer hem ganska sent. Ska bli roligt att träffa dem, de bor ju en bit bort och jag jobbar ganska mycket helger så det blir inte att vi åker dit tyvärr.

• Lilla Puh

Idag motiverade solen till en långpromenad med barnvagnen :) gick i 2 timmar, lite varierande tempo pga av dotterns humör, men 9 km blev det iallafall :)

• hjärtemamma

Måste faktiskt vara lite ego och säga att jag är riktigt stolt över mig själv som tagit tag i mitt liv, även om jag borde gjort det tidigare. Trots att jag bara har tränat i lite över en vecka så känner jag att jag mår mycket bättre och sötsuget är inte alls lika stort. Jag trodde aldrig jag skulle kunna bli av med det så fort. Jag kommer inte ha dåligt samvete om jag äter en bulle eller kaka mitt i veckan, det som gäller då är att jag tränar en extra gång istället. Hoppas nu bara att jag kan hålla motivationen uppe så jag inte lägger av efter några veckor

• lije

Lilla puh! Så brukar jag oxå göra när jag känner att det går åt skogen, det gäller bara att inte fortsätta skjuta på det, vilket ibland händer ð??.

Bra jobbat med långpromenader, jag har cyklat t jobbet, så iaf lite motion!

Var det ingen mer här som använder VV? Tycker att aktivitetspointsen för löpning är väldigt få, jämfört med tex kalorier man förbrukar vid löpning!!

Idag har jag bara ätit 19 av 26 points, och hungrig är jag inte! Blir väl lite te och mörk choklad iaf! Fanns ostbågar hemma oxå, tyvärr :S
    2points för 2 dl vilket ändå är ok ð??

• spökplumpen
    hjärtemamma skrev 2013-04-16 19:09:01 följande:
    Måste faktiskt vara lite ego och säga att jag är riktigt stolt över mig själv som tagit tag i mitt liv, även om jag borde gjort det tidigare. Trots att jag bara har tränat i lite över en vecka så känner jag att jag mår mycket bättre och sötsuget är inte alls lika stort. Jag trodde aldrig jag skulle kunna bli av med det så fort. Jag kommer inte ha dåligt samvete om jag äter en bulle eller kaka mitt i veckan, det som gäller då är att jag tränar en extra gång istället. Hoppas nu bara att jag kan hålla motivationen uppe så jag inte lägger av efter några veckor

hjärtemamma skrev 2013-04-16 19:09:01 följande:

Vilket härligt inlägg! Självklart ska du vara stolt över dig själv! Du är jätteduktig!
  • spökplumpen

Idag var det dags för ett nytt joggningpass, men det hann jag inte med. Men å andra sidan så blir det core-träning imorgon....premiär på gym för min del. Men 23 000 steg har det blivit iaf idag.

• Fru Mamma

Idag blir det inte ens en liten promenad ute, dotra fick maginfluensa igår kväll... I bilen... Och så kräktes hon ett par gånger inatt också. Så vi håller oss inne idag och hoppas på att det värsta gått över nu.. Och på att ingen av oss andra får det :P

• Fru Mamma

Hur har det gått för er idag?
    Jag har ju inte kunnat vara ute och gå något alls idag, men jag har sett till att sköta kaloriintaget iallafall.
    Nu efter middagen blev jag så sjukt sugen på choklad (blir alltid det såhär i ägglossningstider), så nu ska jag borsta tänderna och bunkra upp med en massa vatten och slänga mig i soffan och tycka synd om mig själv tills det är okej att gå och lägga sig :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor