• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Iije: jag viktväktar också!
    Mängden points du får för motion är ju också beroende på vad du väger. Ju mer du väger desto fler motionspoints.
    Hur har det gått för dig den här veckan? Du var väl lite missnöjd förra veckan? Tänkte tipsa om att inte använda sig av duoval på kolhydraterna. Det funkar iaf för mig, annars kan jag få i mig nästan hur mycket pasta till exempel som helst.

• lije

Idag har varit en bra dag, tycker hela veckan varit bra, lite fusk i helgen! Med bra menar jag att jag hållit mina points även om jag sparat några till choklad på kvällen :)
    Så nu är jag lite pirrig inför i morn då det är vägdags!! Fasen om jag står still i morn oxå!!!! Är nästan arg i förebyggande syfte :)

Fru mamma: håll ut :) det går över!!! Hur är det med magsjukan?

• Carmelina

-1,6 den här veckan! Hurra! Så glad att jag höll ut den här veckan och inte slarvade när förra veckan gick så dåligt! Det enda dåliga med viktminskningen är att jag fick en point mindre att äta om dagen, men det kan jag nog leva med ;)

• lije

Ja nu såg jag ditt svar, carmelia. :)
    Åh grattis, vad bra resultat!! Hur många points får du äta? Vad är det minsta man ska äta nu?
    Det är klart det är skillnad på hur mkt man väger, tack, tänkte inte så långt :)
    Men tycker ändå det är lite :)
    Äter sällan duoval, ibland på pasta när jag ätit lite t lunch och har massa points kvar! Brukar lägga upp dagen med frukost ca 5 p och lunch mellan 2-7 för att äta resten t middag, o spara 2 t choklad :) funkar bättre eftersom maken lagar mat!! Hur gör du/ni andra??

• spökplumpen

Idag har jag fått 3 nya medaljer från min stegräknarsida. Min första 25 000 steg om dagen, första 75 våningar och första 100 våningar. Plus att jag har gjort premiär på gymmet, fast just det gymmet var inget för mig känner jag, får testa något annat i stället. Något löppass hann jag inte med eftersom barnen vägrade somna, men det får jag försöka ta igen imorgon istället. En bra dag om jag får säga det själv.

• Fru Mamma

Lije: jag har väntat jättelänge på att det ska gå över nu ju ;) men den där känslan av att "ge mig choklad så kommer ingen till skada" som jag har konstant från ägglossning till mens tror jag inte att jag någonsin får bort helt... Jo, dotra har inte kräkts något alls idag, sista gången var vid halv tre i natt, och ingen annan har åkt på det än, så jag håller tummarna ;) (sen att jag skulle bli glad av att få det just nu, för att gå ner snabbare i vikt, hör inte hit ;) )

Hjärtemamma: skitbra jobbat ju!

Carmelina: wow, grattis!! Jättefin viktnedgång! Starkt jobbat!

Spökplumpen: haha, härligt! Vad är det för stegräknarsida? Låter som en kanonbra dag! :)

• hjärtemamma

Vad kul att det är så ¨många som har skrivit, den sista tiden har det annars varit rätt tyst här. Hur går det för TS har inte sett till henne på länge.

Jag kämpar på med min crosstrainer och hade det inte varit för fötterna så hade jag orkat stå där mycket längre än vad jag gör idag, men igår körde jag 13km för första gången, så mindre än det får jag inte köra idag...Hade tänkt gå med barnvagnen när jag lämnat stora dottern på förskolan, men regnet öser ner här så det känns inte så lockande, så det blir crosstrainern istället. Förhoppningsvis ska jag hinna med två pass idag  

• hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-17 20:43:07 följande:
    -1,6 den här veckan! Hurra! Så glad att jag höll ut den här veckan och inte slarvade när förra veckan gick så dåligt! Det enda dåliga med viktminskningen är att jag fick en point mindre att äta om dagen, men det kan jag nog leva med ;)

bra kämpat, det är just det som är så svårt att återfå motivationen när förra veckan inte gav det resultat som man velat.
  • hjärtemamma

Jag börjar få lite ångest, jag börjar närma mig den vikt som jag hela tiden har gett upp vid innan eftersom att vikten av någon konstig anledning bestämt sig för att stanna där och inte fortsätta neråt. Hoppas verkligen det fungerar denna gång

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor