• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Nu har jag vägt mig: 86.0 visade vågen efter helgens bravader, så sammanlagt har jag gått ner 2,8 kg under de här två veckorna, men rent tekniskt sett har jag gått upp 0,9 sen i onsdags, då maken ställde undan vågen för mig :P men ja, jag är nöjd med resultatet ändå, med tanke på allt jag moffat i mig under helgen så hade jag snarare räknat med att ha gått upp ALLT igen :P men ny dröjer det ca 3 veckor tills nästa födelsedag, så jag hinner nog gå ner ganska bra tills dess...

• mammakalmar

Vågen den här veckan visade på -0,6 kg och sammanlagt -1,6 kg, så nu har jag 9 kg kvar till målet och ligger närmare 60 kg än 70 kg i alla fall.
    Idag blir det städning både av bilen och hemma. Bilen för att pappa kommer och ska byta till sommardäck och städning för att det brukar jag göra här på måndagar om jag inte jobbar. Sedan ska jag också försöka att hinna med en runda med mina stavar måste ju få in lite motion också blir nog inte så mycket av den varan i morgon när mamma och pappa kommer förbi, ska äta kroppkakor med dem hos min faster som bor ca 1 km från mig. Det ska bli trevligt att träffa mamma och pappa eftersom vi inte träffas så ofta, de bor några mil bort och jag jobbar många helger och vet nästan aldrig när jag är ledig, men idag och imorgon kan jag inte jobba så då vet jag att jag är ledig.  

• lije

Åh grattis båda två till nedgång (man måste ju säga att 2,8 på två veckor är mkt bra)
    Har inte vägdag förrän torsdag! Helgen har inte gått jättebra men inte skitdåligt heller! Försökt räkna points, men svårt när man äter ute osv! Hur gör ni andra när ni inte kan väga och laga er egen mat? Och har överstigit lite grann men inte jääääätte mycket!
    Och välkomna till er nya:)

• Anonym (LitenCHF)
    Anonym (LitenCHF) skrev 2013-04-14 22:50:13 följande:
    Jag hänger gärna på här!

Kön: Tjej
    Ålder: 25
    Längd: 174
    Startvikt: Väger in imorgon, måndag men skulle tippa på runt 108-109.. Uppdaterar här sen!
    Målvikt: 80
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF
    Mitt startdatum för utmaningen: 2013-04-15
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr, om ja, med vilken/vilka metoder:?: Ja, med LCHF för ungefär 4 år sedan.. Gick då ner 15 kg på tre månader men de har tyvärr krupit tillbaka nu... 
    Vägde in mig idag och vågen visade 107 kg. Målet är att gå ner till tvåsiffrigt under dessa 8 veckor (till den 10 juni), vilket jag borde klara! Nu jävlar kör jag! Skrattande
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-15 07:56:52 följande:
    Nu har jag vägt mig: 86.0 visade vågen efter helgens bravader, så sammanlagt har jag gått ner 2,8 kg under de här två veckorna, men rent tekniskt sett har jag gått upp 0,9 sen i onsdags, då maken ställde undan vågen för mig :P men ja, jag är nöjd med resultatet ändå, med tanke på allt jag moffat i mig under helgen så hade jag snarare räknat med att ha gått upp ALLT igen :P men ny dröjer det ca 3 veckor tills nästa födelsedag, så jag hinner nog gå ner ganska bra tills dess...

2,8kg på två veckor är ju superbra jobbat, du ska vara stolt över dig själv....
  • hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-14 19:42:59 följande:

Det är helt nytt för mig. Jag har alltid hatat att springa, men nu när jag äntligen har hittat en sportbh i rätt storlek och har gått ner i vikt så känns det lockande. Om inget annat för att det verkar så smidigt, jag menar har du bara skorna med dig så kan man träna vart som helst...även på semester eller tjänsteresa. På gåbandet är det kul att springa så jag hoppas dt känns lika bra ute i naturen med. Har köpt riktiga skor som passar mina fötter och löpsteg men jag står i valet och kvalet om jag ska ha dem ute eller bara använda dem inne. Annars har jag nämligen inga skor att ha på gåbandet eller gymmet. Får se när jag provtränat på gym hur det känns. Har bokat in mig på ett första pass på onsdag och är nästan lika nervös som förväntansfull.

Jag har heller aldrig tyckte om att springa, men tycker det ser så skönt ut och eftersom att jag i ett svagt ögonblick anmälde mig till tjejmilen så måste jag snart börja löpträna. Har bestämt mig för att jag ska få upp flåset lite hemma först, men om två veckor är tanken att jag ska börja jogga lite.
  • hjärtemamma
    mammakalmar skrev 2013-04-15 08:26:27 följande:
    Vågen den här veckan visade på -0,6 kg och sammanlagt -1,6 kg, så nu har jag 9 kg kvar till målet och ligger närmare 60 kg än 70 kg i alla fall.
    Idag blir det städning både av bilen och hemma. Bilen för att pappa kommer och ska byta till sommardäck och städning för att det brukar jag göra här på måndagar om jag inte jobbar. Sedan ska jag också försöka att hinna med en runda med mina stavar måste ju få in lite motion också blir nog inte så mycket av den varan i morgon när mamma och pappa kommer förbi, ska äta kroppkakor med dem hos min faster som bor ca 1 km från mig. Det ska bli trevligt att träffa mamma och pappa eftersom vi inte träffas så ofta, de bor några mil bort och jag jobbar många helger och vet nästan aldrig när jag är ledig, men idag och imorgon kan jag inte jobba så då vet jag att jag är ledig.  

Bra jobbat, bara kämpa på vidare  så är du snart vid ditt mål :)
  • hjärtemamma
    Anonym (LitenCHF) skrev 2013-04-15 08:41:58 följande:
    Vägde in mig idag och vågen visade 107 kg. Målet är att gå ner till tvåsiffrigt under dessa 8 veckor (till den 10 juni), vilket jag borde klara! Nu jävlar kör jag! Skrattande

tvåsiffrigt klarar du utan problem, det är bara 8kg dit, jag håller på dig. Väger själv snart under 100kg så jag vet hur tufft det kan vara
  • hjärtemamma

Är det någon här inne som tränar på crosstrainer eller har gjort. Jag får så ont i fötterna efter ett tag när jag har stått där, några tips på vad man kan göra för att inte få det? Förra veckan körde jag i 30 minuter och denna vecka blir det 32 minuter. Tanken är att öka med två minuter varje vecka så om 15 veckor ska jag kunna stå där i 60 minuter om inte fötterna säger ifrån.

• En himmelsk drog

- 1.2 kg sen senaste vägningen. Men idag är en sådan dag där jag bara vill ge upp. Magsjukan har kommit på besök och jag mår konstant illa. Tog en skål med lite glass och kände mig genast lite bättre.. Ska försöka hålla mig undan från glassen nu, har redan ångest över den skålen jag tog. Hjärtemamma - Tränar du med eller utan skor på crosstrainer? Kanske är det som spökar i så fall (inga skor/för små skor/för hårda i stötdämpande funktion eller liknande)?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor