• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Åh, kul tråd! Får man haka på? :)

Ålder: 35

Längd:160 cm kort

Vikt: 66 kg

Målvikt: 62 (till att börja med, vill egentligen ner några kilon till men är nöjd om jag klarar 62 på 8 veckor)

Startdag: 10/4 men har redan tjuvstartat och gått ner 3 kilo

Metod: VV, räknar points

Försökt gå ner i vikt innan: jajamen, gick ner 10 m VV och det höll jag hyfsat bra tills sonen kom för 2 år sen! Har provat mycket! Räknat kalorier, GI, dukan osv! Inser dock att VV passar mig bäst! Inga förbud, kan äta lite choklad på kvällarna och lite godis i helgen!!
    Träning har jag svårt att hinna, men får motion genom att jag cyklar till jobbet! Funderar på att ta upp styrketräningen igen om jag hinner!!

Vägdag: torsdagar

• lije

Vad duktiga ni är som ger er ut på promenader och tränar och står i!! Känner aldrig att jag hinner!

Och carmelia: som sagt, håll ut i morn kan det va minus 2 :)

• Thotis90
    hjärtemamma skrev 2013-04-10 16:38:04 följande:
     Hur ska man göra för att stå emot frestelserna?
    Jag dricker Ramlösa, tar en frukt eller ett tuggummi när jag är sugen på någonting.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (vårfräsch)

Kul med så mycket aktivitet i tråden. Jag ska absolut kolla in bloggen det tipsades om. Älskar att läsa om och helst se bilder på folk som gått ner i vikt, det är så inspirerande. 
    Jag ställde mig på vågen idag, efter att ha skött mig bra i några dagar trodde jag att jag skulle ha tappat lite (åtminstone vätska som jag la på mig under förra veckans frosseri)men nej då, upp 0,7 kg. Nu väger jag ännu mer. Kännsså ledsamt och hopplöst. Men ska försöka hålla mig till min plan för veckan och hoppas på att det jämnar ut sig till den riktiga vägningen på måndag. 

• lije

Fru mamma: tack :)

Vårfräsch: håll ut!!
    nu hittade jag inte ditt inlägg om hur du går ner, räknar du kalorier?

Motstå sug: ja det är jag sämst på, därför sparar jag alltid några points t kvällen och äter en liten bit choklad lr ett knäcke lr så! Vet inte om det är dumt att mata sockermonstret så att säga och så nyttigt att äta lite mindre mat för att få äta något gott men förbud brukar inte funka så länge för mig! Så provar så här nu så får jag se! Och än så länge fungerar detta bra!

Annars säger jag som många andra, kvarg m fun light lr m hallon är helt ok!

• Anonym (Butter)

Fru mamma: jag bor fortfarande hos mina föräldrar och dom har också "gömt" vågen för att jag inte får väga mig, eftersom att jag vägde mig minst två gånger per dag för ett år sen när jag var sjuk. Jag har hittat gömstället däremot så jag får smygväga mig. Men det är inte nyttigt att väga sig varje dag. En gång i veckan räcker :) Jag har skött mig bra idag tycker jag, har ätit regelbundet och gått promenad i 3 timmar. På kvällen var jag i stallet och pysslade också och red ett kort pass på 30 min. Brukar alltid bli så sjukt sötsugen vid denna tid när jag kommit hem från stallet, tog lite vatten och går och lägger mig innan sötsugen tar över, så slipper man dagen-efter-ångesten!

• Anonym (Butter)

Hur hoppar man ner en rad när man skriver? All text bara flyter ihop för mig :(

• Fru Mamma

Butter: min man har hotat med att gömma vågen många gånger, på grund av att jag har perioder där jag seriöst inte äter på hela dagarna, tränar som en idiot och väger mig 3-4 gånger i timmen för att se hur mycket jag kan gå ner i vikt på en timme/en kvart/hur lång tid det tagit... Men detta är första gången han faktiskt gömt den, och jag vågar inte leta efter den, för då skulle det vara ett erkännande om att jag faktiskt har problem med det... Men det känns orättvist, för nu väger jag mig "för skojs skull" trots att jag äter det jag ska äta, men jag förstår varför han gjorde det ändå... Jag har haft problem med mat, på olika sätt, sen jag var 11, periodvis äter jag ingenting och går ner hur mycket som helst under så kort tid som möjligt och sedan övergår det till att jag äter nonstop från att jag går upp, tills jag går och lägger mig, det är väldigt sällan som jag lyckas hålla det på en normal nivå, och även om jag är överviktig, så FINNS ju risken för anorexi med tanke på att det "rätta" tänket finns konstant närvarande, och med tanke på att jag varit väldigt nära flera gånger förut (tack och lov har jag alltid lyckats stoppa i tid, och tvingat mig själv att inse att det inte varit hälsosamt och att jag måste ta mig ur det och därmed tvingat mig själv att tugga och svälja trots att det vart jobbigt och ångestframkallande)... Men ändå... Jag tycker att jag borde fått behålla vågen :(

• spökplumpen

Hjärtemamma: Ett tips är att ALL mat du stoppar i munnen måste intas sittandes vid matbordet. Det är tex väldigt svårt att sitta rakt upp och ner vid matbordet och trycka i sig en hel godispåse/chips, bara för att. Annars är väl det klassiska tricket att dricka ett glas vatten och sen vänta 20 min och är man fortfarande hungrig så tar man något nyttigt att äta, vanligtvis så har man dock glömt bort det efter 20 min så win-win. Eller en annan klassiker, aktivera dig själv. Hur välorganiserade är tex dina handväskor/garderober /städskåp/skafferi etc? Om man brukar falla dit på kvällen i tv-soffan kan man införa matförbud i soffan, känner man att man måste ha något iaf så är det matbordet som gäller (och då naturligtvis utan dator, tv eller tidning).

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor