• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Vägdag!!! - 1 kilo inte helt nöjd eftersom jag stod still så länge men får väl va nöjd ändå! Vill ju att det ska hända något!! På 7 v har jag gått ner 4 kilo men sista 3 bara 1:(
    Cyklade idag fast spöregn och blåst :)

Hjärtemamma, Känner igen det där med fötterna när man står på crosstrainer! Vet inte vad det är som gör det, först pirrar det sen börjar det sticka och sen är det kört!! Måste vara att man spänner sig på något sätt!! Skönt att dottern är pigg! En magsjuka skulle kanske få fart på det haha! Nej fy det är det nog inte värt!

• Anonym (motiverad)

Ja har faktiskt börjat med pulver nu tänkte så ja får en kickstart nu å en ordentlig spark i rumpan för ja kom inte riktigt igång med GI som ja ville. Men nu blir det pulver i typ 2 veckor lite under det, sen så kör aj igång med Gi direkt på det.

• mammakalmar

Igår blev en lång stavpromenad på förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba kväll.  Igår hade jag dessutom träningsvärk efter tisdagens stavpromenad så det var himla skönt att komma ut och då släppte dessutom träningsvärken. Idag får jag se hur det blir eftersom det är så grått ute. Men jag ska försöka att komma ut åtminstone en liten runda. 
    Maten går bra, åt ju lite körsbärskaka hos min faster i tisdag, efter att mamma tjat på mig men det var väl ungefär 25 gram och jag tycker inte om sådana kakor heller. Jag är inte alls sugen på godis och sånt längre utan det får gärna ligga där i skåpet för jag ska inte ha eftersom jag vet att det inte är värt det att ta en bit och sedan bli sugen på mer så man äter tills det är slut i skålen, nä jag måste lära mig att begränsa mig och första steget är att låta bli det helt. 

• hjärtemamma
    mammakalmar skrev 2013-04-18 08:39:58 följande:
    Igår blev en lång stavpromenad på förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba kväll.  Igår hade jag dessutom träningsvärk efter tisdagens stavpromenad så det var himla skönt att komma ut och då släppte dessutom träningsvärken. Idag får jag se hur det blir eftersom det är så grått ute. Men jag ska försöka att komma ut åtminstone en liten runda. 
    Maten går bra, åt ju lite körsbärskaka hos min faster i tisdag, efter att mamma tjat på mig men det var väl ungefär 25 gram och jag tycker inte om sådana kakor heller. Jag är inte alls sugen på godis och sånt längre utan det får gärna ligga där i skåpet för jag ska inte ha eftersom jag vet att det inte är värt det att ta en bit och sedan bli sugen på mer så man äter tills det är slut i skålen, nä jag måste lära mig att begränsa mig och första steget är att låta bli det helt. 

ja det är precis som du säger, det är bättre och låta bli helt än ta en liten bit och sen en till och en till...har väldigt svårt för att bara ta en bit så jag försöker hålla mig i från det där så gott det går
  • En himmelsk drog

Jag lever på blåbärssoppa och Findus köttsoppa, enda jag får behålla nere. Haha, undrar om det bidrar till viktminskning :P blir ju nästan som att gå på shakes/vlcd. Blää jag hatar att vara sjuk!

• Fru Mamma

Hjärtemamma: jag känner ungefär samma. Jag brukar ge upp vid 83, och snart är jag där, men vi SKA inte ge upp! Stannar vikten så må så vara, då får vi bara se till att kämpa lite hårdare en period, så kommer vi förbi tröskeln! Vi får lov att fortsätta peppa varandra så gott det går, helt enkelt!

• Fru Mamma

Lije: alla minus är bra minus, och du får tänka på att kroppen kanske inte orkar gå ner snabbare just nu, även om du vill att den ska göra det, det släpper nog snart igen, ska du se! Fortsätt att kämpa, vi sitter alla i samma viktminskningsbåt!

• Fru Mamma

Mammakalmar: jättestarkt jobbat med stavarna! Och vad härligt det måste vara att slippa sötsuget :) och du har så rätt, det är inte värt att ens titta på sötsaker, det är såååå svårt att hålla det till en hälsosam nivå.

• Fru Mamma

En himmelsk drog: haha, Naw! Jag lider med dig! jo, det hjälper säkert LITE med viktnedgången, iallafall tills man kan börja äta igen :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor