• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma

Jag har suttit och gått igenom hela tråden och gjort en lista på alla som har sagt att de vill vara med i tråden. En del har bara skrivit en gång och sen inget mer så min tanke är att har man inte skrivit något i tråden i slutet på nästa vecka så tar jag bort personen från listan. En del resultat kanske inte stämmer, jag har försökt gå efter vad ni har skrivit i era tidigare inlägg, men jag kan ha missa något. Om det inte stämmer på dig så ändra det bara.

Den VIKTiga listan

En himmelsk drog: Startvikt: 109,2kg Nuvarande vikt: -4,1kg

Fru Mamma: Startvikt: 88kg Nuvarande vikt: 86kg

Anonym (Sara): Startvikt: 60kg Nuvarande vikt: 61kg

Anonym (Sanna): Startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: 76,4kg

Busbellan: Startvikt: 75kg Nuvarande vikt:

Anonym (Gittan): Startvikt: 76,1kg Nuvarande vikt: 74,6kg

Rosagubben: Startvikt: 55,9kg Nuvarande vikt:

Anonym (Isabelle): Startvikt: 59,4kg Nuvarande vikt: 58,7kg

Anonym (vårfräsch): Startvikt: 65kg Nuvarande vikt: -0,4kg

Tinnys: Startvikt: 79kg Nuvarande vikt:

mammakalmar: Startvikt: 65,6kg Nuvarande vikt: -1,6kg

Kia82: startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: -1,4kg

Längtar1988: Startvikt: 82kg Nuvarande vikt:

Lilla Puh: startvikt: 59kg Nuvarande vikt: -0,9kg

Anonym (Långstång): Startvikt: 108kg Nuvarande vikt:

Carmelina: Startvikt:    Nuvarande vikt: +0,3kg

Hjärtmamma: Startvikt: 95,6kg Nuvarande vikt: 93,4kg

Anonym (motiverad): Startvikt: 80kg Nuvarande vikt:

Samson S: Startvikt: 96kg Nuvarande vikt:

181110: Startvikt: 86kg Nuvarande vikt:

Buffybuffy: Startvikt: 89kg Nuvarande vikt:

Mikispikis90: Startvikt:95kg Nuvarande vikt:

Juno: Startvikt: 101,8kg Nuvarande vikt: -0,7kg

Flegmatikern: Startvikt: 97,3kg Nuvarande vikt:

Tanja Thim: startvikt: 74kg Nuvarande vikt: 72,9kg

Spökplumpen: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,9kg

Evelinas Syster: Startvikt: 71,3kg Nuvarande vikt: -1,7kg

Stina86: Startvikt: 70kg nuvarande vikt:

Anonym (Butter): startvikt: 78kg Nuvarande vikt:

Anonym (Lori): startvikt: 71kg Nuvarande vikt:

Thotis90: Startvikt: 59kg Nuvarande vikt:

Lije: startvikt: 66kg Nuvarande vikt: -1kg

Anonym (engångföralla): startvikt: 60,3kg Nuvarande vikt:

Kexet: startvikt: 66kg (april 2013) Nuvarande vikt:

LitenCHF: Startvikt: 107kg Nuvarande vikt:

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-18 11:44:32 följande:
    Hjärtemamma: jag känner ungefär samma. Jag brukar ge upp vid 83, och snart är jag där, men vi SKA inte ge upp! Stannar vikten så må så vara, då får vi bara se till att kämpa lite hårdare en period, så kommer vi förbi tröskeln! Vi får lov att fortsätta peppa varandra så gott det går, helt enkelt!

ja nu gäller det verkligen att peppa varandra, men jag ska verkligen inte ge upp denna gången, jag ska klara det
  • hjärtemamma

Jag körde 15 km på crosstrainern idag, vilket är 2km mer än vad jag hade tänkt. I eftermiddag kommer en jobbarkompis till mig och fikar lite så jag får väl ställa mig på crosstrainern igen ikväll för att bli av med några kalorier.

• lije

Bra jobbat med listan hjärtemamma! Och med crosstrainern ;)

• Fru Mamma

Hjärtemamma: shit vilket jobb med listan! Men jag hade lyckats gå upp till 88,8 mellan det att jag skrev det inlägget och startdatumet ;) (kan inte ändra eftersom jag bara har tillgång till telefonen och därför inte kan kopiera)...
    Hur lång tid tar det för dig att köra 15 km? (Det är typ en stegmaskin va? Så det blir som att gå ute typ?)

• Anonym (motiverad)

Fasen ja har helt glömt bort å uppdatera, men då har ja juh inte skött mig med kosten så vikten är på desamma. Men ni kan stryka mig från listan, är så oftast bara in å läser här, sitter mest på fb.

• Lilla Puh

Blev nyfiken på Shape Up appen som jag sett här att några använder och har prövat den ett par dagar, tycker den är jättebra! Har letat efter någon app där man kan lägga in kalorierna på svenska för jag tycker det blir så krångligt på engelska, fel märken och sådär.
    Så skönt (och kul!) att se vad mycket man äter och ha koll :) 

I övrigt har jag haft ett par jättebra dagar nu, skött mig med maten och vart ute och gått en hel del. Tränar lite här hemma efter jag lagt dottern på kvällarna också, lite plankan, squats och sånt eller så använder jag "daglig workouts"-appen.

• mammakalmar

Jag har valt att använda matdagboken och blir man plusmedlem där för 468 kr för ett år så kan man använda deras app som jag tycker är så mycket bättre än shape up, har provat den också men den sidan är mycket mer krångligare än matdagboken. Och det är inte bara appen som man får när man betalar man får även tillgång till olika matsedlar, inköpslistor samt fri tillgång till support och rådgivning av deras rådgivare om man tänker efter så blir det inte mer än 39 kr/månad om man väljer ett års alternativet.

• Lilla Puh

Har ju prövat den mest för skojs skull men ändå för att ha lite bättre koll.. Dock har jag prövat att gjort sådär innan men jag fyller i vad jag äter några dagar sen orkar jag inte längre...
    Men så skulle jag ha egentligen, att man får matsedel och inköpslista mm. Det är nästan det som jag tycker är krångligast, att komma på bra mat att laga varje dag.. Blir mycket halvfabrikat och sånt som jag gärna skulle undvika :/ 

• EvelinasSyster

Bra jobbat med listan och med crosstrainern hjärtemamma!

Här är det riktigt skitväder idag! Trist. Så vi skippar promenad idag men det blir lite styrka i alla fall, ben/rumpa står på schemat idag    Använder också matdagboken, är inte plusmedlem men tycker det är enkelt att fylla i via matdagbokens sida på internet i telefonen, appen blir överflödig för min del Men de andra funktionerna kan säkert vara roliga! Skönt att ha lite koll på vad man äter är det i alla fall  

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor